2013-05-26, 08:04
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafina
Portföljen skiter nog i vilket - han har väl sin egen agenda över hur han kommer att vilja leva sitt liv. En liten tårtbit av hans liv och leverne kommer att innebära att han på papperet (under en kortare tid) kommer att vara gift med en kedjerökande prinsessa. Mer än så är väl inte detta?! Sen skall det visst ruskas omkring i någon hästdroska i Gamla Stan - förhoppningsvis i öppen landå så att möjligheten finnes att ta en avslappnande cigarett efter avslutad vigselceremoni. Har hört att det numera råder rökförbud i de "stängda" droskorna.

Portföljen genomlider nog detta spektakel mest för att göra Jetsetsmorsan nöjd, hon är för övrigt en internationell golddigger med en stor dragelse till högadel och pengar:

Varit gift fyra gånger: Walter Schoeller (tysk affärsman), Hermann Loeb (amerikansk affärsman), Paul O'Neill (amerikansk bankman, Portföljens far) och till sist James Elliot Steward (amerikansk affärsman). Anas en röd tråd i valet av äkta män?

Två döttrar, halvsystrar till Portföljen, är bortgifta med adliga män: Tatiana (med engelska godsägaren John Henry D'Abo) och Natascha (med österriska greven Ernst von Abensperg und Traun). Lär finnas en dotter kvar att gifta bort.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Tror ni att det blir ett judisk eller ett kristet bröllop?

Dum fråga.
Senast redigerad av Adjudant 2013-05-26 kl. 08:07.
Citera
2013-05-26, 08:31
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Portföljen genomlider nog detta spektakel mest för att göra Jetsetsmorsan nöjd, hon är för övrigt en internationell golddigger med en stor dragelse till högadel och pengar:

Varit gift fyra gånger: Walter Schoeller (tysk affärsman), Hermann Loeb (amerikansk affärsman), Paul O'Neill (amerikansk bankman, Portföljens far) och till sist James Elliot Steward (amerikansk affärsman). Anas en röd tråd i valet av äkta män?

Två döttrar, halvsystrar till Portföljen, är bortgifta med adliga män: Tatiana (med engelska godsägaren John Henry D'Abo) och Natascha (med österriska greven Ernst von Abensperg und Traun). Lär finnas en dotter kvar att gifta bort.

Mycket intressanta uppgifter! Höjer oddsen till skyhöga för ett lyckat äktenskap mellan Ciggen och Portföljen.

Du har inte ytterligare uppgifter om mammans bakgrund och vad hon har haft för sysselsättning under äktenskapen?
Citera
2013-05-26, 13:21
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Du har inte ytterligare uppgifter om mammans bakgrund och vad hon har haft för sysselsättning under äktenskapen?

Hittade lite mera info om henne:

Namn: Eva Maria O'Neill, född Walter.
Född: 1940 i Österrike, uppväxt i Tyskland och Österrike.
Bor: Exklusiva hem i New York, London, Florida och München.
Familj: De tre barnen och fem barnbarn.

Sysselsättning: Internationell jetsetare som tillhör gräddan av Europas societetsliv. Bedriver fiiin välgörenhet genom Amadeushelgen (klassisk musik) i Salzburg på somrarna tillsammans med den amerikanska miljardären Donald Kahn. Vurmar för bevarandet av världsarvsstaden Salzburg. Sägs ha haft en affär med prins Charles under slutet av dennes äktenskap med Diana. Mycket god vän med Ivana Trump.

Rättelse till föregående inlägg av mig: Jetsetsmorsan har inte en dotter till utan det är de två nämnda (Tatiana och Natascha) och så minstingen Portföljen. Alla tre har olika pappor och är från de tre första äktenskapen, det fjärde och sista äktenskapet förblev alltså barnlöst.

Däremot har Portföljen tre äldre halvsystrar till på sin fars sida: Annalisa, Stephanie och Karen.
Senast redigerad av Adjudant 2013-05-26 kl. 13:27.
Citera
2013-05-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buttra Molnet
Det där äktenskapet kommer ALDRIG att hålla.
Ger de MAX 5 år inte en dag längre.

Det finns nog ingen som egentligen tror att det kommer att hålla, förutom de själva kanske. Det känns förutbestämt att han kommer att vara otrogen och att hon kommer att få sitta ensam och gråta i sin lyxlägenhet på Manhattan. Jag tror inte på deras förhållande. Men egentligen så har jag aldrig gillat Madeleine heller. Hon är alldeles för snobbig, struntar i Sverige bara hon får leka runt i New York. När man ser Victoria och Daniel så ser man äkta kärlek, mellan Chris och Madeleine ser det bara kyligt ut.
Citera
2013-05-26, 20:44
Citat:

Bor: Exklusiva hem i New York, London, Florida och München.
Familj: De tre barnen och fem barnbarn.

Sysselsättning: Internationell jetsetare som tillhör gräddan av Europas societetsliv. Bedriver fiiin välgörenhet genom Amadeushelgen (klassisk musik) i Salzburg på somrarna tillsammans med den amerikanska miljardären Donald Kahn. Vurmar för bevarandet av världsarvsstaden Salzburg. Sägs ha haft en affär med prins Charles under slutet av dennes äktenskap med Diana. Mycket god vän med Ivana Trump.

Rättelse till föregående inlägg av mig: Jetsetsmorsan har inte en dotter till utan det är de två nämnda (Tatiana och Natascha) och så minstingen Portföljen. Alla tre har olika pappor och är från de tre första äktenskapen, det fjärde och sista äktenskapet förblev alltså barnlöst.

Däremot har Portföljen tre äldre halvsystrar till på sin fars sida: Annalisa, Stephanie och Karen.

Är det inte lite väl WT att ha varit gift fyra gånger och ha barn tillsammans med tre av männen samtidigt som ett av dina barn har tre halvsyskon på fadern sida?
Citera
2013-05-28, 21:25
Medlem
Nu har dom nog fyllnat på ordentligt.

Citat:
Chris O'Neills svenska svensexa har inletts. Madeleines fästman kördes ut med båt i skärgården tillsammans med bland andra prins Carl Philip.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16860889.ab

Någon som vet exakt var dom befinner sig?
Citera
2013-05-28, 22:18
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Ciggen shoppar loss på märkeskläder:
http://www.alltomstockholm.se/shoppi...s#xtor=AD-500-[alltomstockholm]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

Men är det inte lite nyrikt och brackigt med märkeskläder? Varför kör hon inte skräddarsytt?

Apropå märken undrar jag fortfarande vad det är för märke hon röker?
Citera
2013-05-28, 23:11
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det finns nog ingen som egentligen tror att det kommer att hålla, förutom de själva kanske. Det känns förutbestämt att han kommer att vara otrogen och att hon kommer att få sitta ensam och gråta i sin lyxlägenhet på Manhattan. Jag tror inte på deras förhållande. Men egentligen så har jag aldrig gillat Madeleine heller. Hon är alldeles för snobbig, struntar i Sverige bara hon får leka runt i New York. När man ser Victoria och Daniel så ser man äkta kärlek, mellan Chris och Madeleine ser det bara kyligt ut.

Instämmer. Hoppas att M och C inte vill ha mina cash och att de avsäger sig alla rättigheter, tyvärr verkar det dock som om de valt att fortsätta ta emot mina pengar. Ja, det är inte mycket det handlar om, men jag vill inte bekosta en pfennig av den här mannens omständigheter. Han är lika falsk som bilskojaren Mueller.
Citera
2013-05-28, 23:18
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ciggen shoppar loss på märkeskläder. Men är det inte lite nyrikt och brackigt med märkeskläder? Varför kör hon inte skräddarsytt?

Skräddarsytt är nog billigare än de märken som Ciggen vant sig vid och det går ju absolut inte för sig, det vore opassande och inte alls hennes stil.

Citat:
Apropå märken undrar jag fortfarande vad det är för märke hon röker?

Det är en väl förborgad knugahemlighet, officiellt röker Ciggen ju inte alls.
Citera
2013-05-29, 11:07
Medlem
Alltså man skulle ju verkligen vilja vara en fluga på väggen på den svensexan. Det kan väl knappast finnas två människor på denna jord som är mer olika än Njuren och Portföljen... Va fan pratar de om?

Såg nu att jag skrev i fel tråd. Mod får gärna ta bort om jag bryter några regler...
Citera
2013-05-29, 16:09
Medlem
Citat:

M a o född i dåvarande nazityskland. kommer det precis som Sommerlath dröja 30 år innan nazistkopplingarna blev kända eller är det någon på FB som vet vad Chris´morfar gjorde under kriget?
Citera
2013-05-29, 17:01
Medlem
Chris O'Neills mamma är tydligen en riktig manslukerska.

Citat:
Walter Schoeller.
Tysk affärsman som också har varit Indonesiens hederskonsul. Har varit gift med Eva Maria O'Neill.

Hermann Loeb.
Var affärsman i New York och är den andra mannen som Chris O'Neills mamma gifte sig med.

Paul O'Neill.
Amerikansk bankman och den tredje mannen som Eva Maria O'Neill gifte sig med. Är Chris O'Neills pappa, dog 2004.

James Elliot Steward.
Är den fjärde mannen som Eva Maria O'Neill gifte sig med. Även han var en affärsman i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in