Citat:
Ursprungligen postat av
cleolina
Alltid varit förvånad över att så många tycker att prinsessan Madeleine är ett exceptionellt under av skönhet. Kom igen, vi bor i Sverige! 70% av kvinnorna är supersnygga. Madeleine är en i mängden och inte ens i övre skiktet. Svenska kvinnor - nordiska överlag - ser generellt väldigt bra ut.
Madeleine har dessutom mycket tjock foundation på alla bilder. Gissningsvis har huden, som redan påpekats, tagit skada av cigg och överdrivet solande.
Personligen föredrar jag faktiskt Victoria. Hon har en varm och glad utstrålning med vackra och pigga ögon. Madeleine ser alltid butter och otillgänglig ut. Utstrålning betyder mer för attraktion än dragen i sig.
Jag håller med. Victoria känns äkta. Det riktigt lyser om henne. Hon verkar trivas i sin roll, precis som Silvia alltid gjort. Man kan inte fejka äkta engagemang. Madeleine saknar det. Allt prat om hur engagerad hon är i utsatta barns situation känns bara som....tomt prat. Ett tidsfördriv. För mig är hon än typisk bortskämd överklassunge, precis som Carl Philip. De har ingen funktion i dagens samhälle med ett slimmat kungahus. Jag är emot monarkin av principskäl, men tycker att det var bra att banta kungahuset om vi nu ska ha något. Utvecklingen går åt samma håll i andra moderna monarkier...i Spanien, Belgien, Norge och Danmark t.ex. får nummer två och tre arbeta som vanliga knegare och barnen får inga titlar eller privilegier vid födseln. Kungen borde ha gjort som Margrethe och gjort CP:s och M: s barn till vanliga civila (OK, Margrethe gjorde dem till grevar/grevinnor men det har vi väl inte inte i Sverige längre)...allt det här tramset med hertig-/hertiginnedömen, sagostigar, lekparker m.m. känns som feodala kvarlevor och inget som hör hemma i ett modernt samhälle.