2013-06-08, 07:30
Medlem
Adjudants avatar
Idag är det Ciggens stora dag, är det tänkt. Det mest spännande är väl i vilken form Plufset kommer till bröllopet. Klarade han av att hålla sig i skinnet i natt med sina tillresta vänner? Hinner han nyktra till någorlunda?

Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Tror många av er som sitter här inte förstår villet kliv hon tar iom giftermålet. Hon har aldrig gillat att vara offentlig, och det kommer bli tydligare nu. Hon kommer umgås i den Amerikanska sociaten, där passar hon bättre in. Chris mamma är nöjd att Chris slagit sig till ro med rätt typ av fru. Dom kommer leva jetsetliv med utländska vänner som är rikare än kungen.

Den amerikanska societeten består mestadels av nyrika familjer med en kort historia. För dem är det fiiint att någon gifter sig med en knuglighet från den gamla världen. Plufsets mamma är säkert mycket stolt idag, hennes döttrar gifte sig med fint adelsfolk men detta blir pricket över i: sonen gängar sig med en prinsessa!

Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Så amerikansk media bevakar för att en känd person i USA som gifter sig med kunglighet. Även om ni föraktar kungahuset, jag bryr mig så där själv. Är Madde kunglig och det är stort i världen. Jag hoppas hon är lycklig och jag tror det, hon har alltid gjort som hon vill och följer sitt hjärta så det gör hon nog nu med. Roligt att hon träffat någon efter att ha blivit bedragen inför hela världen av en respektlös fästman.

Ciggen är inte lycklig. Annat var det med Biträdet, han var hennes stora kärlek. Det är bara att jämföra kroppsspråket och blickarna. Ciggen har långtifrån förlåtit Biträdet men har inte tid att vänta på någon ny riktig kärlek - den biologiska klockan tickar och Plufset har pengar.
Citera
2013-06-08, 08:43
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid

Det finns säkert akutberedskap under bröllopet så vi behöver nog inte vara oroliga för morgondagen i alla fall.

Best man med fickplunta i innerfickan?
Citera
2013-06-08, 08:44
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Bröllopet börjar 16.00 så tja, 16.30 kanske? Om hon nu kommer att säga ja och inte istället yes. Ceremonin blir ju på engelska. Ytterligare en sak som kommer att reta upp de rojalister som redan är negativa till Madde kan jag tänka mig

Kanske ett

"Yes, tihi!"
Citera
2013-06-08, 09:01
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcv
Håller helt med dig Arkiater. Trodde nog som du att hela kretsen runt HKH hade immunitet. Förbannat skämligt av polisen att besvära prinsessan när hon åkte i sin bil längs en bussfil. Nej, vi, hennes undersåtar borde ju ha stått och bugat när hon nu var ute och blandade sig med folket. När kortegen med prinsessan och hennes gemål imorgon åker en kortege genom Stockholm, så hoppas väl du liksom jag, att alla vi undersåtar dyker upp längs vägen och genom hurrarop och på andra sätt markerar att vi dyrkar kungahuset. Den polis som hade mage att stoppa prinsessan när hon åkte genom stan hoppas jag själv blir bötfälld för tjänstefel, och att hens chefer blir stoppade i en eventuell framtida karriär. Länge leve Monarkin, alla är lika mycket värda,men en del är värda mycket mer eller hur. PS Själv är jag mycket intresserad av vilken typ av bröllopsklänning Sessan ska ha på sig, och man får väl hoppas att vårt "försvar" har hunnit släcka branden i Täby Kyrkby innan morgondagen.

Jag tror det beror på att Ciggen åkt för mycket bil med pappa Knugen. Han är känd i hela SÄPO för sin blyfot, och är dessutom en hyfsad bilförare med erfarenhet av banåkning. Visserligen inte i klass med sin son som kan skryta med att vara sist i tävlingar. Men i alla fall. När Knugen är på det humöret lägger han på ett kol extra och säkerhetsvakterna har problem med att hänga med. Om det nu beror på att Knugen faktiskt klarar av att köra ifrån dem, eller att SÄPO försöker ta hänsyn till medtrafikanter och minimera riskerna är oklart. Att Knugen inte klimatkompenserar är däremot säkert.

Hursomhelst så är det inte bara åtalsimmuniteten som spökar när Knugen busåker på våra allmänna vägar. Då skulle i alla fall Farbror Blå kunna stoppa honom och ta honom i öran i en uppläxning i alla fall, även om de därefter skulle vara tvungen att låta honom löpa. Oavsett vad han skulle göra på fri fot. Och nej, de får inte alkotesta honom. Och nej, de kan inte stoppa SÄPO. Då skulle det bli problem för säkerhetsvakterna som gasar på så gott det går hack i häl. Ursäkten som används då är att de behöver åka fort för att se om de är förföljda, vilket man tydligen behöver göra som rutin.

För den som undrar skulle jag inte heller bli ledsen ifall vägen svängde men inte Knugen. Eller tvärtom. Jag hoppas bara att det blir en singelolycka.

Med en sådan far är det inte konstigt att Ciggen tror att hon kan köra i bussfiler hur hon vill. Det får vi andra faktiskt också göra om vi har behov av det. Som till exempel ifall vi behöver ta oss till sjukhuset akut. Det är fel på bilen så vi måste krypköra så vi kan hitta en nödparkering. Vi är förföljda av en våldsman och måste fly.

Att åka i bussfilen för att det är bekvämt duger inte. Först hänvisade hon tydligen till åtalsimmuniteten, vilket kanske kan vara henne förlåtet med tanke på den groteska mutan storasyrran storasyrran fick i bröllopspresent av Bertil Hult. Men att använda åtalsimmuniteten, (hon alltså inte har), för att vänemässigt begå småbrott är direkt osmakligt. (Se Knugens vana att köra alldeles för fort.)

Att sen hänvisa till att hovets bilar skulle ha någon sorts specialtillstånd att köra i bussfiler visar bara på att hon uppenbarligen tror sig vara alldeles väldigt märkvärdigare än vanligt folk. Ni vet de där som snällt får sitta i bilen och vänta som alla andra. Men som sagt, men en sådan farsa är väl inte annat att vänta.
Citera
2013-06-08, 09:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcv
Håller helt med dig Arkiater. Trodde nog som du att hela kretsen runt HKH hade immunitet. Förbannat skämligt av polisen att besvära prinsessan när hon åkte i sin bil längs en bussfil. Nej, vi, hennes undersåtar borde ju ha stått och bugat när hon nu var ute och blandade sig med folket. När kortegen med prinsessan och hennes gemål imorgon åker en kortege genom Stockholm, så hoppas väl du liksom jag, att alla vi undersåtar dyker upp längs vägen och genom hurrarop och på andra sätt markerar att vi dyrkar kungahuset. Den polis som hade mage att stoppa prinsessan när hon åkte genom stan hoppas jag själv blir bötfälld för tjänstefel, och att hens chefer blir stoppade i en eventuell framtida karriär. Länge leve Monarkin, alla är lika mycket värda,men en del är värda mycket mer eller hur. PS Själv är jag mycket intresserad av vilken typ av bröllopsklänning Sessan ska ha på sig, och man får väl hoppas att vårt "försvar" har hunnit släcka branden i Täby Kyrkby innan morgondagen.

Ja, det är väl det folklig beteende hon kan nedlåta sig till att åka i bussfilen dock icke buss.
Citera
2013-06-08, 10:21
Medlem
Hur ska de klara en hel eftermiddag och kväll utan att röka? Eller tror ni att de har avsatt lite tid för en rökpaus? Bakis lär han vara. Det finns inte en chans att så många sena nätter med alkohol och cigg lämnar kroppen opåverkad.
Undra hur hans andedräkt är idag? URK!

Fresh prince from New York!
Citera
2013-06-08, 10:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Hur ska de klara en hel eftermiddag och kväll utan att röka? Eller tror ni att de har avsatt lite tid för en rökpaus? Bakis lär han vara. Det finns inte en chans att så många sena nätter med alkohol och cigg lämnar kroppen opåverkad.
Undra hur hans andedräkt är idag? URK!

Fresh prince from New York!
Enligt AB lämnade ciggen festen på Grand klockan 02.20, men det står inte när plufset lämnade placet...
Citera
2013-06-08, 10:30
Medlem
Det enda som vore roligt är ifall Chris hittat en litet kryphål i den svenska lagen som gör att han genom att äkta det tredje barnen får hela makten i landet. Precis när har sagt I do, ger han ifrån sig ett härligt skratt och med tysk accent förkunnar att han tillsammans med sin österrikiska moder nu regerar i landet. Naturligtvis ställer sig Silvia på deras sidan medan Kungen, Reinfeldt, talmannen o co står med öppna munnar!
Citera
2013-06-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Enligt AB lämnade ciggen festen på Grand klockan 02.20, men det står inte när plufset lämnade placet...

Han är nog rätt bakis idag igen.
Citera
2013-06-08, 10:40
Medlem
hashs avatar
Får dåliga vippar av Chris.
Han kommer vara otrogen inom kort.

Någon som vet något om hans studentliv?
Citera
2013-06-08, 10:47
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash

Snart dyker det upp någon "vän" från förr och vittnar om att plufset rökt på och snortat.
Citera
2013-06-08, 10:54
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash

Chris gör inte något vidare intryck på mig heller. Men jag undrar lite över en annan sak, har läst minimalt om denne Chris, har han ärvt stålarna eller är han en self made man? Jag tippar på att Chris förfäder har byggt upp förmögenheten, och att han glidit in på ett bananskal. Rätt eller fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in