2013-06-08, 13:26
Medlem
slemmigsnigels avatar
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...2012112442.JPG

Förmögen finansvalp som ska gifta sig med svensk prinsessa eller aggressiv a-lagare på väg till kvarterskrogen? Omöjligt att säga. Hans bleka otränade vader ser dock välrakade ut.

Jag skulle kunna sätta en peng på att detta inte blir ciggens sista bröllop.
Citera
2013-06-08, 13:30
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Är prinsessan Madeleine extremt känd i usa? Typ att de skriver mycket om henne och att de tar upp hennes bröllop i David Letterman show osv?

Eftersom så många amerikaner kommer till Sverige nu.
Jag har provat googla lite och tycker inte det kommer upp jättemycket... lite notiser visst, men inget extremt, tvärtom.

Tydligen är det en märkbar ökning av amerikanska turister i STHLM men de är ju så många och vi så få så det räcker ju med en liten grupp specialintresserade för att det ska märkas. Det landet har liksom underlag för allt! Vilket udda intresse du än hittar på så finns det alltid några amerikaner som brinner för just den grejen.

(Om någon befinner sig därborta kan ni ju säga hur det är egentligen).

Kanske är det känt i bland svenskättlingar? I NY-societeten? Bland royalister?

Ang. Chris ekonomi - vad vet vi egentligen? Han umgås med miljardärer, har gått på fina skolor och har våning på Manhattan, så någon fattiglapp är han knappast. Men han är vad jag förstår ändå "löneslav" på en mindre förvaltare. Om familjen hade ett företagsimperium tänker man att han skulle jobba med det, men jag vad vet jag... Har de någon egen större förmögenhet?

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Vad har du fått det ifrån? Det han är/var kopplad till är en hedgefond Noster Capital, med titeln analyschef. En väldigt liten fond.

"I spåren av finanskrisen och svindlaren Bernard Madoff har dock många mindre fondförvaltare haft svårt att få in kapital. För knappt ett år sedan förvaltade bolaget omkring 100 miljoner dollar, eller 665 Mkr, uppdelat i två fonder. Det är på tok för lite för att någon i New York ska ha fonden på näthinnan. Där brukar 1 miljard dollar ses som en psykologisk gräns för att betraktas som en storspelare."
http://www.di.se/artiklar/2013/5/29/...-sin-egen-vag/

Det är inte ens säkert att han fortfarande jobbar kvar där:

"Och hos arbetsgivaren Noster Capital är det locket på. Företaget vill inte ens svara på om Christopher O’Neill jobbar kvar. Under förberedelserna för bröllopet har han pendlat till Sverige, och en bulgarisk finansman vid namn Dimitre Genov bär enligt karriärnätverket Linkedin i dag titeln analyschef i den amerikanska delen av firman."
http://www.di.se/artiklar/2013/5/29/...-sin-egen-vag/

Hans arbetsgivare kanske inte accepterar att han är borta så mycket? Amerikaner har ju inte semestrar som vi.

Kanske anses det inte lämpligt för en prinsessmake att jobba med hedgefonder? I radio härom dagen talades (minns inte vem) om att Chris skulle lovat att inte göra något med svenska bolag. Att det kunde ge negativ publicitet för kungahuset då sådana fonder spekulerar i nergång, typ tjänar på andras olycka. Att det skulle kunna uppfattas som att han "slaktar" [svenskt företag].

Kanske vill pappa kungen att han skaffar sig ett mer passande jobb?
Senast redigerad av TigerKid 2013-06-08 kl. 13:39.
Citera
2013-06-08, 13:52
Medlem
Tror att Portföljen kommer att klara altarpromenaden bra, bara han får ett par återställare såhär timmarna innan. Rökpauser är säkert inplanerade här o där. På tv tramsar de på om "kärlekssagan", inte ett kritiskt ord om varken Ciggen eller Portföljen. Tv4 försöker till vilket pris som helst piska fram någon slags "rojalistisk yra". Den enda som haft lite bäring under förmiddagen är nog vin-Bengt som glatt sk(r)ålade i flera olika sorters skumpa. Han och Portföljen har väl åtminstone kärleken för rusdrycker gemensamt. Snart delar de också erfarenheten av att varit fulla i direktsändning!
Citera
2013-06-08, 13:55
Medlem
LadyMysticas avatar
Artikel fran Dailymail, och som vanligt alskar jag DM's upplagg med fotografier, till skillnad fran AB & Expressens sma bilder.

http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...-tomorrow.html
Citera
2013-06-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Artikel fran Dailymail, och som vanligt alskar jag DM's upplagg med fotografier, till skillnad fran AB & Expressens sma bilder.

http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...-tomorrow.html
Oj, oj vad mosig Herr Plufsig ser ut då han vinkar med handflatan. Absolut inte nykter och har svårt att fästa blicken. Här behövs smink på eftermiddagen och vätska som tar bort det rödsprängda i ögonen. Hade dock blivit förvånad om han såg fräsch ut efter allt supande senaste dygnen.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-06-08 kl. 14:12.
Citera
2013-06-08, 14:09
Medlem
TigerKids avatar
Chris O´Neill lovar att inte blanka svenska banker

(Uppdaterad 2012-11-21 16:28. Publicerad 2012-11-21 16:27)
Citat:
Efter uppståndelsen kring prinsessan Madeleines fästman Chris O'Neill och hedgefonden Noster Capital lovar nu hovet att han inte ska vara inblandad i några investeringar i Sverige. Det skriver Veckans Affärer.
...
Chris O'Neill driver tillsammans med flera kolleger hedgefonden Noster Capital, som bland annat har kritiserats för att bolaget har blankat europeiska storbanker och på så vis tryckt ner kurserna.
Från och med 1 november i år gäller en ny lag för blankning. De nya reglerna innebär i praktiken att det skulle bli offentligt om Noster Capital i stor skala spekulerade i kursfall i till exempel Swedbank eller SEB.

Enligt DI är han delägare, inte för jag litar 100% på dem...

http://www.di.se/artiklar/2012/11/21...venska-banker/
Citera
2013-06-08, 14:17
Medlem
Dolgtrases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Dags att ta din flagga och ge dig iväg nu. Vi normala tycker fortfarande lika illa om Plufset och den bortskämda slynan.

Tyvärr bor jag inte Stockholm och har inte möjlighet att vara på plats. Detta bröllop är dock inte lika stort och viktigt som Victorias. Typiskt att en ond människa, en av de mer blodtörstiga i tråden, reagerade så starkt på mitt inlägg. Men tack för att du bekräftade vad jag sade. Inget vettigt skvaller, bara otidigheter.
Citera
2013-06-08, 14:26
Medlem
JustZlatans avatar
Chris ser ut som en slashas. Men bernadotterna har aldrig haft någon bra smak.

Jag ger detta förhållande dåliga utsikter.
Citera
2013-06-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolgtrase
Tyvärr bor jag inte Stockholm och har inte möjlighet att vara på plats. Detta bröllop är dock inte lika stort och viktigt som Victorias. Typiskt att en ond människa, en av de mer blodtörstiga i tråden, reagerade så starkt på mitt inlägg. Men tack för att du bekräftade vad jag sade. Inget vettigt skvaller, bara otidigheter.
Typiskt småortsbor som ser upp till att ett amerikanskt fyllo ska gifta sig. Är inte ond men avskyr fjäskeri för överheten och har inte så mycket övers för alkisar. Jag gillar både Daniel och Viktoria vilka räddar familjen från att bli en total fars.
Citera
2013-06-08, 14:41
Medlem
yoloswagetcs avatar
Men Madeleines klänning på middagen var iallafall magisk.
Citera
2013-06-08, 14:45
Medlem
Madde har inte fattat det här med bra PR. Varför välja en designer som inte är svensk(Valentino) att göra bröllopsklänningen, när Victoria visade att det gick mycket bra.

Hur stor blir urringningen egentligen med tanke på vad hon en gång hade på sig vid Nobelmiddagen?

För övrigt så regnar det i Västerås, så regnskurarna som skulle komma ikväll enl TV4 kommer nog lagom till kortegen
Citera
2013-06-08, 14:48
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...2012112442.JPG

Förmögen finansvalp som ska gifta sig med svensk prinsessa eller aggressiv a-lagare på väg till kvarterskrogen? Omöjligt att säga. Hans bleka otränade vader ser dock välrakade ut.

Jag skulle kunna sätta en peng på att detta inte blir ciggens sista bröllop.

Kanske borde du publicera bilden i tråden för WT?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in