Citat:
Ursprungligen postat av
Pope666
Är prinsessan Madeleine extremt känd i usa? Typ att de skriver mycket om henne och att de tar upp hennes bröllop i David Letterman show osv?
Eftersom så många amerikaner kommer till Sverige nu.
Jag har provat googla lite och tycker inte det kommer upp jättemycket... lite notiser visst, men inget extremt, tvärtom.
Tydligen är det en märkbar ökning av amerikanska turister i STHLM men de är ju så många och vi så få så det räcker ju med en liten grupp specialintresserade för att det ska märkas. Det landet har liksom underlag för allt! Vilket udda intresse du än hittar på så finns det alltid några amerikaner som brinner för just den grejen.
(Om någon befinner sig därborta kan ni ju säga hur det är egentligen).
Kanske är det känt i bland svenskättlingar? I NY-societeten? Bland royalister?
Ang. Chris ekonomi - vad vet vi egentligen? Han umgås med miljardärer, har gått på fina skolor och har våning på Manhattan, så någon fattiglapp är han knappast. Men han är vad jag förstår ändå "löneslav" på en mindre förvaltare. Om familjen hade ett företagsimperium tänker man att han skulle jobba med det, men jag vad vet jag... Har de någon egen större förmögenhet?
Citat:
Ursprungligen postat av
E.Merckx
Vad har du fått det ifrån?

Det han är/var kopplad till är en hedgefond Noster Capital, med titeln analyschef. En väldigt liten fond.
"I spåren av finanskrisen och svindlaren Bernard Madoff har dock många mindre fondförvaltare haft svårt att få in kapital. För knappt ett år sedan förvaltade bolaget omkring 100 miljoner dollar, eller 665 Mkr, uppdelat i två fonder. Det är på tok för lite för att någon i New York ska ha fonden på näthinnan. Där brukar 1 miljard dollar ses som en psykologisk gräns för att betraktas som en storspelare."
http://www.di.se/artiklar/2013/5/29/...-sin-egen-vag/
Det är inte ens säkert att han fortfarande jobbar kvar där:
"Och hos arbetsgivaren Noster Capital är det locket på. Företaget vill inte ens svara på om Christopher O’Neill jobbar kvar. Under förberedelserna för bröllopet har han pendlat till Sverige, och en bulgarisk finansman vid namn Dimitre Genov bär enligt karriärnätverket Linkedin i dag titeln analyschef i den amerikanska delen av firman."
http://www.di.se/artiklar/2013/5/29/...-sin-egen-vag/
Hans arbetsgivare kanske inte accepterar att han är borta så mycket? Amerikaner har ju inte semestrar som vi.
Kanske anses det inte lämpligt för en prinsessmake att jobba med hedgefonder? I radio härom dagen talades (minns inte vem) om att Chris skulle lovat att inte göra något med svenska bolag. Att det kunde ge negativ publicitet för kungahuset då sådana fonder spekulerar i nergång, typ tjänar på andras olycka. Att det skulle kunna uppfattas som att han "slaktar" [svenskt företag].
Kanske vill pappa kungen att han skaffar sig ett mer passande jobb?