2020-12-06, 20:39
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Instämmer i allt du skriver och lägger till att hon gott kan avsäga sig sin prinsesstitel.

Ja, leva i någon slags konsekvens med Fule-Chris.
Som hovrepresentanter är dom illa saknade.
Chris på Solliden Skansen på Nationaldagen är ju bara ett svullet besvärat, lite fyllerodnande skämt.

Håll dig intill Chris och var konsekvent Madde.

Citera
2020-12-07, 11:14
Medlem
MadameDuBarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Ett fullt fantastiskt Hovstall till bostad vid besök i Sverige ska renoveras ”till nästintill lyx” (vrållyx för oss vanliga dödliga) enl. media, som tagit del av dokument i ärendet.
Och utöver det grova arbetet går inredningen att utföras till bästa barndomskamraten ”Lussan” Thott. Naw va gulligt.

Men för helvete. Ska jag betala detta?
Jag är i grunden royalist och tycker att systemet fungerar bra för Sverige.
Men att barn till vår regent, som bokstavligt flyr sina uppdrag, bosätter sig i den ständiga sommaren och inte snittar ett besök per år i Sverige, på avstånd om tusentals mil från Sverige, vill renovera för miljontals kronor. Fine.
Men frågan om vem som skall betala detta är en ickefråga!

Ja inte fan ska staten betala! Ingenting var trasigt eller i behov av renovering.

Människan verkar ju överhuvudtaget inte för det svenska kungahuset. Då är bostaden i sig, i det helt utmärkta skick den var, gott nog.
Övrig lyx får pappa ta från apanagekontot.

Fan. Sånt här stör mig svårt.

Madeleine är en skam för såväl kungahuset som för Sverige, en bortskämd lyxlirare - men det förstår hon inte själv. Nu när hon inte längre bor i Sverige borde hon naturligtvis avsäga sig sin titel och sina privilegier.
Citera
2020-12-07, 12:01
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadameDuBary
Madeleine är en skam för såväl kungahuset som för Sverige, en bortskämd lyxlirare - men det förstår hon inte själv. Nu när hon inte längre bor i Sverige borde hon naturligtvis avsäga sig sin titel och sina privilegier.

Ja eller ordna övernattningsbostad själv i Stockholm i vart fall!

Undrar vad hennes föräldrar tycker?
Citera
2020-12-07, 18:08
Medlem
Citat:

Förmodligen att deras lilla prinsessa är värd det bästa livet har att ge, särskilt om någon annan betalar... som så många andra föräldrar!
Citera
2020-12-07, 22:21
Moderator
Dr Kings avatar
Prinsessan Madde är nog glad att det inte blir någon Nobelfest i år. Då slipper hon skämmas för att hon än en gång tvingas gå ensam eftersom Chris som vanligt inte tycker det är tillräckligt viktigt att representera Sverige utan pysslar med sina ”affärer”.
Citera
2021-01-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Prinsessan Madde är nog glad att det inte blir någon Nobelfest i år. Då slipper hon skämmas för att hon än en gång tvingas gå ensam eftersom Chris som vanligt inte tycker det är tillräckligt viktigt att representera Sverige utan pysslar med sina ”affärer”.

Det talar faktiskt till hans fördel, inte tvärtom. Gång på gång visar han väldigt genuint att han inte är intresserad av kameror till skillnad från slampan Sofia som dyker upp överallt så fort hon ser en kamera. Tyder på att han till skillnad från slampan är uppvuxen i en miljö där man han fått bli den han är helt naturligt till skillnad från slampan som varit tvungen att manipulera sin omgivning etc. för att komma upp. Och glöm inte att han var tillräckligt mätt för att tacka nej till titlar, så han har inga skyldigheter här på så viss.
Citera
2021-01-26, 12:04
Medlem
Citat:

Hennes föräldrar har själva varit så bortskämda och vi har betalat så de tycker att det är helt naturligt att vi ska stå för notan för att de tycker att de har fint blod. Avskaffa socialbidragshuset helt och hållet, tack!
Citera
2021-01-26, 12:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elisabethan
Hennes föräldrar har själva varit så bortskämda och vi har betalat så de tycker att det är helt naturligt att vi ska stå för notan för att de tycker att de har fint blod. Avskaffa socialbidragshuset helt och hållet, tack!

Kungahuset får gärna finnas kvar men de borde bli självfinansierade precis som jag.
Citera
2021-01-26, 12:45
Medlem
Citat:
Kungahuset får gärna finnas kvar men de borde bli självfinansierade precis som jag.

Samma för mig, kunde inte bry mig mindre om de försörjde sig som hederliga människor. Men att leka kungar och prinsessor med våra pengar har jag väldigt mycket emot.
Citera
2021-01-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elisabethan
Samma för mig, kunde inte bry mig mindre om de försörjde sig som hederliga människor. Men att leka kungar och prinsessor med våra pengar har jag väldigt mycket emot.

Eller som Leif Östling sa: "Vad fan får jag för pengarna?"
Citera
2021-01-26, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Eller som Leif Östling sa: "Vad fan får jag för pengarna?"

Precis, uttryckssätten varierar men innehållet är detsamma. Vi vill inte betala för att få ingenting, att de skulle ha så stor betydelse för Sverige som de jämt ljuger om, det kan de lura någon med som saknar hjärna.
Citera
2021-01-26, 13:12
Medlem
Roligt att Madeleine inte gillade bilden av henne som att hon bara gled omkring med hjälp av statens pengar och inte gjorde ngt . Men det var just precis så hon gjorde hon gled bara omkring med hjälp av statens pengar. Suck fascinerande att folk har inte har Ngn insikt eller självuppfattning.

Men tar hon den i 2an ???
Kingsmen filmen så skall huvudrolls innehavaren rädda prinsessan och som belöning så får han ta den svenska prinsessan i 2an.

Då det är en väldigt lustig bild att bara ha en sådan scen så måste den komma från ngnstans så någon som vet. ???

Kanske står tidigare i tråden men har ej läst hela är så nyfiken på svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in