2013-06-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 51515
https://pbs.twimg.com/media/BMG4vfVCQAELdJq.jpg

Tycker denna bild talar sitt tydliga språk..kolla in Chris t ex. Victoria ser dock fantastiskt ut!
tycker Chris ger lite vibbar av prinsessan Carolines make prins Ernst August av Hannover.

http://www.examiner.com/article/prin...t-hospitalized
Citera
2013-06-07, 17:29
Medlem
JaneMarples avatar
En sak jag inte alls förstår med gästlistan är varför man inbjudit partiledarna för regeringspartierna plus Miljöpartiets språkrör. Enbart regeringspartierna eller alla partiledare hade jag förstått men det här? Jag tror inte man kan se det som ett statement men jag tycker det är mysko. Är det någon som kan komma på en förklaring?
Citera
2013-06-07, 17:33
Medlem
Fick Metro som har ett uppslag - nej en hel tidning verkar det - om Madeleine och Chris. Jag har en sida uppe med bild på paret med undertext: "Man måste kyssa åtminstone ett par grodor innan man hittar sin prins sägs det. Det gäller även prinsessan Madeleine. Här är hennes väg fram till Chris o'Neill."

Och så bilder på olika pojkvänner hon har haft. Sannerligen inte mycket att hänga i julgran för en prinsessa åtminstone. Är det medlemmar av Stureplansmaffian tro? Vet ytterst lite om Madeleines göranden och låtanden. Men bröllopet ska jag absolut se! Lite glans och prakt hoppas jag få se! Och visst ja, Chris mamma och systrar! DET ska bli ett nöje att se dom!

Vad Chris beträffar så känner jag ganska stor respekt för den mannen. Att vid 38 års ålder sitta med stort ansvar för miljardkoncerner och tydligen klara det bra är inte allom givet. Sedan såg jag ju honom i går under TV-sändningen från var det Skansen? Tittar ju aldrig när det är allsång och sånt så vet inte. Men i alla fall, han var för gullig; varje gång uppmärksamheten koncentrerades på honom och Madeleine så rodnade han så in i... Har aldrig sett maken på rodnad, Han var ju som en rödbeta varje gång och TV visade obarmhärtigt upp honom. Cute.

Sedan tycker jag att Stureplanspojkarna verkar som små tramsor jf med Chris. Han är en riktig karl som vågat ta jätteansvar och klarat det!
Citera
2013-06-07, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldC
Fick Metro som har ett uppslag - nej en hel tidning verkar det - om Madeleine och Chris. Jag har en sida uppe med bild på paret med undertext: "Man måste kyssa åtminstone ett par grodor innan man hittar sin prins sägs det. Det gäller även prinsessan Madeleine. Här är hennes väg fram till Chris o'Neill."

Och så bilder på olika pojkvänner hon har haft. Sannerligen inte mycket att hänga i julgran för en prinsessa åtminstone. Är det medlemmar av Stureplansmaffian tro? Vet ytterst lite om Madeleines göranden och låtanden. Men bröllopet ska jag absolut se! Lite glans och prakt hoppas jag få se! Och visst ja, Chris mamma och systrar! DET ska bli ett nöje att se dom!

Vad Chris beträffar så känner jag ganska stor respekt för den mannen. Att vid 38 års ålder sitta med stort ansvar för miljardkoncerner och tydligen klara det bra är inte allom givet. Sedan såg jag ju honom i går under TV-sändningen från var det Skansen? Tittar ju aldrig när det är allsång och sånt så vet inte. Men i alla fall, han var för gullig; varje gång uppmärksamheten koncentrerades på honom och Madeleine så rodnade han så in i... Har aldrig sett maken på rodnad, Han var ju som en rödbeta varje gång och TV visade obarmhärtigt upp honom. Cute.

Sedan tycker jag att Stureplanspojkarna verkar som små tramsor jf med Chris. Han är en riktig karl som vågat ta jätteansvar och klarat det!
Är du säker på att han rodnade? Man blir annars röd i ansiktet då blodtrycket stiger vid stress och mycket kröken. Han gillar ju inte fotografer.
Citera
2013-06-07, 17:47
Medlem
Kroulls avatar
Stämmer det att Sjöstedt är bjuden på bröllopet -- men inte Åkesson?
Citera
2013-06-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
En sak jag inte alls förstår med gästlistan är varför man inbjudit partiledarna för regeringspartierna plus Miljöpartiets språkrör. Enbart regeringspartierna eller alla partiledare hade jag förstått men det här? Jag tror inte man kan se det som ett statement men jag tycker det är mysko. Är det någon som kan komma på en förklaring?

Löfven, S partiledare hade andra åtaganden samma dag och vänsterpartiet är republikaner och hycklar inte och går därför inte. Kommer du inte ihåg Ohlys flugjakt 2010?
Citera
2013-06-07, 18:17
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Löfven, S partiledare hade andra åtaganden samma dag och vänsterpartiet är republikaner och hycklar inte och går därför inte. Kommer du inte ihåg Ohlys flugjakt 2010?
Jodå visst minns jag Ohly som passade på att markera mot kungahuset Oerhört dålig stil! Sjöstedt kom inte till Estelles dop heller men sa själv att det var p.g.a andra åtaganden och att det inte alls var en markering.
Jag har nu läst på annat håll att både Löfven och Åkesson hade förhinder. Man får väl hoppas att det gäller Sjöstedt också, för inte kan det vara så att han fegar och är en hycklare
Citera
2013-06-07, 18:21
Medlem
Hyllning till brudparet
https://www.youtube.com/watch?featur...v=Aq55owPuqYs#!
Citera
2013-06-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Tycker ändå att de som kommer med kritik mot HKH prinsessan Madeleine är ovanligt petiga. Vi debatterar faktiskt en medlem av kungliga familjen här, och inte vem som helst! Man måste väl även beakta att andra omständigheter till fullo kan motivera att HKH färdas i bussfilen(oavsett tid på dygnet). Ett skäl kan vara HKH personliga säkerhet, att inte uppehålla sig onödigt länge i trafiken, riskera bli stående i någon bilkö, där en galning eller attentatsman skulle kunna ha lättare att komma åt henne. HKH har även viktiga uppdrag, t ex för Childhood Foundation, som kan kräva att snabbt ta sig från punkt A till B, vilket bussfilen kan underlätta.

Att det kallas ovanligt petigt att faktiskt ha läst det faktiska beslutet som avses, samt att ha koll på platsbeskrivning samt gällande trafikföreskrifter är väl knappast petigt?

Må så väl vara att det kan finnas andra omständigheter, men ingen utav dessa ger trots allt Madeleine rätt att framföra ett fordon där det ej får framföras. Diskussioner kring trafikjuridik är jag gärna intresserad av att fortsätta, men då i rätt fora. Rent trafikjuridiskt är det ju så att personen tråden handlar om felat och bör precis som oss andra ta konsekvenserna utav sitt handlande. Lika inför lagen gäller inte alla uppenbart.
Citera
2013-06-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Är du säker på att han rodnade? Man blir annars röd i ansiktet då blodtrycket stiger vid stress och mycket kröken. Han gillar ju inte fotografer.

I det här fallet så är jag säker på att han rodnade. Han har ju "hög ansiktsfärg" som det heter, även i vanliga fall men jag såg hur rodnaden kom och sköljde över den där vanliga rödbrusigheten, kom som våg, han blev nästan lila. Vareviga gång. Även vi vanliga dödliga ogillar ju att bli fotade utan vidare av främmande så är väl inte så hejdundrande konstigt. Chris är väl van att vara en doldis kanske.

Men sen är det nog sant att han festar. Varken hans mamma eller pappa är/var så där pussiga. Goddagspilt hette det på 1800-talet. Ett talande uttryck.
Citera
2013-06-07, 20:09
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Att det kallas ovanligt petigt att faktiskt ha läst det faktiska beslutet som avses, samt att ha koll på platsbeskrivning samt gällande trafikföreskrifter är väl knappast petigt?

Må så väl vara att det kan finnas andra omständigheter, men ingen utav dessa ger trots allt Madeleine rätt att framföra ett fordon där det ej får framföras. Diskussioner kring trafikjuridik är jag gärna intresserad av att fortsätta, men då i rätt fora. Rent trafikjuridiskt är det ju så att personen tråden handlar om felat och bör precis som oss andra ta konsekvenserna utav sitt handlande. Lika inför lagen gäller inte alla uppenbart.
Tog för givet att HKH Prinsessan Madeleine inte kunde lagföras. Levde i förvissningen om att HKH och hela den kungliga familjen åtnjöt juridisk immunitet. Kungen kan som bekant inte bötfällas eller åtalas. Är man kunglig så är man! Skandal att störa HKH med dessa fånigheter, till råga på allt så nära inför det stundande bröllopet. Borde vi inte starta en nationell insamling för att betala böterna?
Senast redigerad av Arkiater 2013-06-07 kl. 20:11.
Citera
2013-06-07, 20:13
Medlem
Om han blev lila är det allvarligt. Visar på levrat blod i ådrorna och vätskebrist. Alkohol och medicin torkar ut kroppen totalt. Kan komma från näsan också så han blir blå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in