2020-03-11, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Är ju en söt unge Hemsk person du är som skriver så om ett barn, hur mår du egentligen

Även små ungar kan vara apfula som i det här fallet.
Citera
2020-03-11, 15:47
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Själv tycker jag hon är jättesöt lilltjejen Jag har 16 barn som alla är snygga och vackra brås på deras mammor. Har du själv några barn?
Citera
2020-03-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen

Instämmer.

Hon ser faktiskt underlig ut, i synnerhet jämfört med de övriga barnen.
Citera
2020-03-12, 06:54
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Instämmer.

Hon ser faktiskt underlig ut, i synnerhet jämfört med de övriga barnen.
Nej hon är sockersöt det lilla livet. Märks verkligen att hon brås på sin mamma. Hon har prinsess-gener
Citera
2020-03-22, 21:43
Medlem
Jag läste på newmyroyals.com i kommentarerna till Maddes bild på minstingen att de trodde "the milkman" varit framme... Och nån annan tyckte att det är märkligt då inget av hennes barn liknar henne det alls, särskilt den minsta skiljer sig nog åt (nån annan tyckte att hon ser mer ut som småbarn gör i Mellanöstern).
Citera
2020-03-23, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenevaken
Jag läste på newmyroyals.com i kommentarerna till Maddes bild på minstingen att de trodde "the milkman" varit framme... Och nån annan tyckte att det är märkligt då inget av hennes barn liknar henne det alls, särskilt den minsta skiljer sig nog åt (nån annan tyckte att hon ser mer ut som småbarn gör i Mellanöstern).

Tycker hon är lik Silvias mamma.
Citera
2020-12-06, 11:46
Medlem
Skenande kostnader och pengadispyt när prinsessan renoverar
https://www.expressen.se/dinapengar/...san-renoverar/

Pappa betalar
Citera
2020-12-06, 13:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Skenande kostnader och pengadispyt när prinsessan renoverar
https://www.expressen.se/dinapengar/...san-renoverar/

Pappa betalar

Nej det var ju det pappa inte gjorde, det är väl just det artikeln handlar om!

Kungen och hovet har inte så himla mycket pengar som endel tror! Kungens privata förmögenget är mindre än många svenska peivatpetsoners, dessutom verkar kungen en aning snål!

Att kungahuset långsiktigt skulle klara sig utan apanage är ytterst osannolikt.

Jag tycker gott Madde och Chris kunde betala sin standardökning själva.
Citera
2020-12-06, 14:08
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nej det var ju det pappa inte gjorde, det är väl just det artikeln handlar om!

Kungen och hovet har inte så himla mycket pengar som endel tror! Kungens privata förmögenget är mindre än många svenska peivatpetsoners, dessutom verkar kungen en aning snål!

Att kungahuset långsiktigt skulle klara sig utan apanage är ytterst osannolikt.

Jag tycker gott Madde och Chris kunde betala sin standardökning själva.

Ett fullt fantastiskt Hovstall till bostad vid besök i Sverige ska renoveras ”till nästintill lyx” (vrållyx för oss vanliga dödliga) enl. media, som tagit del av dokument i ärendet.
Och utöver det grova arbetet går inredningen att utföras till bästa barndomskamraten ”Lussan” Thott. Naw va gulligt.

Men för helvete. Ska jag betala detta?
Jag är i grunden royalist och tycker att systemet fungerar bra för Sverige.
Men att barn till vår regent, som bokstavligt flyr sina uppdrag, bosätter sig i den ständiga sommaren och inte snittar ett besök per år i Sverige, på avstånd om tusentals mil från Sverige, vill renovera för miljontals kronor. Fine.
Men frågan om vem som skall betala detta är en ickefråga!

Ja inte fan ska staten betala! Ingenting var trasigt eller i behov av renovering.

Människan verkar ju överhuvudtaget inte för det svenska kungahuset. Då är bostaden i sig, i det helt utmärkta skick den var, gott nog.
Övrig lyx får pappa ta från apanagekontot.

Fan. Sånt här stör mig svårt.

Citera
2020-12-06, 15:03
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Ett fullt fantastiskt Hovstall till bostad vid besök i Sverige ska renoveras ”till nästintill lyx” (vrållyx för oss vanliga dödliga) enl. media, som tagit del av dokument i ärendet.
Och utöver det grova arbetet går inredningen att utföras till bästa barndomskamraten ”Lussan” Thott. Naw va gulligt.

Men att barn till vår regent, som bokstavligt flyr sina uppdrag, bosätter sig i den ständiga sommaren och inte snittar ett besök per år i Sverige, på avstånd om tusentals mil från Sverige, vill renovera för miljontals kronor. Fine.

Ja inte fan ska staten betala! Ingenting var trasigt eller i behov av renovering.

Människan verkar ju överhuvudtaget inte för det svenska kungahuset. Då är bostaden i sig, i det helt utmärkta skick den var, gott nog.

Instämmer i allt du skriver och lägger till att hon gott kan avsäga sig sin prinsesstitel.
Citera
2020-12-06, 15:08
Medlem
hängballens avatar
Citat:

Förjävligt att sånt ska gå på skatten. Jag sjukskriver mig i morgon i protest, gjorde resten av befolkningen lika så fick hon nog betala skiten själv!

Jag gör så gott jag kan, vad gör du?
Citera
2020-12-06, 15:24
Medlem
Citat:

då prinsessan madeleine inte bor i sverige mer så var det fel från hennes sida att lyxrenovera med skattemedel en bostad som hon inte ens bor i.

å andra sidan har mjölkandet av skattepengar blivit en nationalsport i sverige. de där ministrarna i afghanistan och irak, som båda inte bodde i sverige mer, håvade in svenska socialbidrag fastän de inte hade rätt till det. det är oxå därför som alla analfabeter från mellanöstern och afghanistan söker sig till sverige. de vet att det är enkelt att mjölka skattemedel i form av diverse bidrag.

prinsessan madeleine ville därför inte vara sämre än de som jag rabblade upp ovanför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in