Det är för jävligt! Nu har Kungen ytterligare en ofrälse måg. Vad håller han på med?
Detta är väl ett så gott skäl som något att skrota hela kungahuset. Visserligen gör Kungen sitt bästa för att vidmakthålla den gamla fina traditionen med frillor, men det räcker inte. Om han inte kan styra sina egna döttrar, hur ska han då kunna styra ett land?
I videon så snackar madeleine som att hon precis lärt sig svenska alternativt är riktigt jävla hjärndöd. Det är verkligen ett oflyt i hennes sätt att prata. Låter ju idiotiskt..
Jag kan enkelt förklara varför hon låter som hon gör i videon:
1. Hon är supernervös eftersom hon inte är speciellt medievan till skillnad från storasyster.
2. När man har bott utomlands över en längre period så tappar man språket, det går snabbare än man tror. Jag har själv bott utomlands en del år nu och jag märker att jag inte alls har samma flyt i språket, samma med mina svenska vänner som också bor utomlands. Om man inte underhåller språket väl genom att prata med svenskar/läsa svenska böcker/se på svensk tv, ja då blir man ganska snart som Victoria Silvstedt och nu även Prinsessan Madeleine. Vare sig man vill det eller ej. Andra språk har andra meningsbyggnader och det blir plötsligt inte lika naturligt att bygga meningar på svenskt vis. Inte att man inte vet hur det ser ut om man skriver men i tal så låter man märklig för att man måste tänka lite först och den korta tid det tar hinner trots allt uppfattas och därmed låter man ganska seg.
Jag kan enkelt förklara varför hon låter som hon gör i videon:
1. Hon är supernervös eftersom hon inte är speciellt medievan till skillnad från storasyster.
2. När man har bott utomlands över en längre period så tappar man språket, det går snabbare än man tror. Jag har själv bott utomlands en del år nu och jag märker att jag inte alls har samma flyt i språket, samma med mina svenska vänner som också bor utomlands. Om man inte underhåller språket väl genom att prata med svenskar/läsa svenska böcker/se på svensk tv, ja då blir man ganska snart som Victoria Silvstedt och nu även Prinsessan Madeleine. Vare sig man vill det eller ej. Andra språk har andra meningsbyggnader och det blir plötsligt inte lika naturligt att bygga meningar på svenskt vis. Inte att man inte vet hur det ser ut om man skriver men i tal så låter man märklig för att man måste tänka lite först och den korta tid det tar hinner trots allt uppfattas och därmed låter man ganska seg.
Håller helt med. Jävligt lätt att stå där och berätta om sina känslor inför hela svenska folket. Detta inser alla med en mental ålder över 25.
Jag tror de har varit förlovade längre.
Enligt all mighty internetz så rapporterade hovet att de "blev sambos" i februari i år.
I videon på vimeo säger hon "Chris friade till mig i New York i början av Fff..Oktober och vi är väldigt lyckliga."
Hon tänkte nog säga Februari, finns ingen annan månad eller veckodag eller helgdag som jag kan tänka mig att hon höll på att säga istället.
När hovet rapporterade i Februari att de blivit sambos tror jag de ville ha en backup story ifall det kom ut att han friat. Då kunde de säga "Nej, det är ett missförstånd, de har blivit sambos bara, ni vet hur rycken går"
Senast redigerad av Fun_University 2012-10-25 kl. 16:59.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!