2013-12-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Det beror väl helt på när på dygnet hon föder!

Jag har gjort en del egen forskning och kommit fram till att de flesta kvinnor föder runt morgonen. Antagligen biologiskt från när vi levde på stenåldern och männen var tvugna att ge sig ut på jakt. Därför antar jag att hon föder på morgonen där hon lever
Citera
2013-12-19, 13:17
Medlem
Flinta82s avatar
-Ska du till OS snart? frågar Madeleine någon ryttarinna som vunnit nåt pris.

-Ja, jag siktar på Rio 2016, svarade ryttarinnan.

Undrar om Madeleine har koll på nåt överhuvudtaget?
Citera
2013-12-19, 16:45
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Det beror väl helt på när på dygnet hon föder!

Kan hon då få ett datum på födelsebeviset i USA om hon föds där, och ett annat datum i sitt Svenska personnummer?

Om svaret är ja, vilket datum kommer då att skrivas in i Wikipedia? (Den enda källan till sanning som numera finns tillgänglig.)
Citera
2013-12-19, 23:46
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag har gjort en del egen forskning och kommit fram till att de flesta kvinnor föder runt morgonen. Antagligen biologiskt från när vi levde på stenåldern och männen var tvugna att ge sig ut på jakt. Därför antar jag att hon föder på morgonen där hon lever

Att kvinnor, och många däggdjur, föder i skymningen är för att mörkret skyddar dem och deras nyfödda mot rovdjur.
Citera
2014-01-11, 11:06
Medlem
Superstefans avatar
Enligt Aftonbladet, som citerar ett kommande pressmeddelande från hovet, ska Madde föda i Amerikatt. Men apanaget lär väl vara kvar...
Citera
2014-01-11, 11:11
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Enligt Aftonbladet, som citerar ett kommande pressmeddelande från hovet, ska Madde föda i Amerikatt. Men apanaget lär väl vara kvar...
Är väl för att dem tror sig undvika pressen men ack så dem tog fel då!
Paparazzi lär nog belägra gatan kring sjukhuset samt nästla sig in på något sätt för bild kommer dem få, Sedan så misstänker jag ett amerikanskt medborgarskap ligger i fatet också men känns lite som att hon pekar fingret åt Sverige då hon väljer detta drag!
Citera
2014-01-11, 11:30
Medlem
Buttra Molnets avatar
Att Madeleine inte är den vassaste kniven i lådan är redan känt och jag ger
inte hennes äktenskap många år.
De kommer INTE vara tillsammans länge det är jag HELT säker på.
Hon kan stanna i USA så slipper vi betala för henne.

VAD tillför hon Sverige? NADA mer än att hon kostar en massa pengar för skattebetalarna.

Tack och hej med henne!
Citera
2014-01-11, 11:57
Medlem
Medalines avatar
När ska regeringen sätta ett ultimatum till Madde?

Antagligen bor hon och representerar Sverige och får apanage, eller så väljer hon ett liv i USA och lämnar svenska skattebetalare i fred.
Citera
2014-01-11, 12:42
Medlem
Hickerss avatar
Det är inte mycket vi får för pengarna:

http://www.kungahuset.se/kalender/hk...d80003412.html

Så här ser det ut mest hela tiden. Gravid eller inte.
Citera
2014-01-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Att kvinnor, och många däggdjur, föder i skymningen är för att mörkret skyddar dem och deras nyfödda mot rovdjur.

Varför föds då flest barn i gryningen? Oavsett så kommer Madeleine föda EST tid och inte CET
Citera
2014-01-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan

Hovet lade ut pressmeddelandet på Facebook innan Aftobladet la upp det.

Svenska prinsessan får större chanser att påverka världen, hon kan trots allt bli POTUS. Ultimata revanschen för Madeleine, syrran blir drottning, hennes dotter blir världens mäktigaste kvinna
Citera
2014-01-11, 13:29
Medlem
HerrVesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medaline
När ska regeringen sätta ett ultimatum till Madde?

Antagligen bor hon och representerar Sverige och får apanage, eller så väljer hon ett liv i USA och lämnar svenska skattebetalare i fred.
Regeringen är inte i den position att de kan ställa några sådana krav, åtminstone inte så länge Regeringsformen och Successionsordningen ser ut som de gör. Och för att göra det krävs två riksdagsbeslut med mellanliggande val. Det är dock klart att kungen varje år äskar mer apanage med motiveringen att de vuxna barnen också ska försörjas så möjligen kunde regeringen säga nej till mer pengar.

Det är kungen som beslutar vad han vill göra med apanaget. Vill han inte ge Madde en spänn så står det honom fritt att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in