2011-06-09, 21:12
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag tycker att jagharenliten el 2006 är lämpliga kandidater för ciggen

Trekant?
Citera
2011-06-09, 21:16
Medlem
Citat:
"Hunden skakade i hela kroppen"
Prinsessan Madeleine glömde hämta sin hund Zorro från hunddagiset.
Det var början på en skräckfylld resa med tunnelbana ut till förorten för den kungliga Jack Russell-terriern. - Han skakade i hela kroppen när vi skulle åka tunnelbana. Jag fick hålla honom i famnen hela vägen, säger hundvakten Maria.
...
Fotnot: Dagen efter tog Maria med Zorro till dagiset igen och på kvällen återförenades han med sin prinsessa. Maria fick 100 kronor för besväret.

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/1.56...i-hela-kroppen

Citat:
Köpte sin hund Zorro hos skandalkenneln
Maddes hunduppfödare har förlorat sitt tillstånd
På sin hemsida stoltserar hon som kunglig hundleverantör.
Men uppfödaren som sålde valpen Zorro till prinsessan Madeleine är i rejält blåsväder.
Kvinnan riskerar djurförbud och utreds nu av länsstyrelsen
...
Hund till hovet
Bo Isgren är mindre road:
– Det är väl inte så lyckat att en kennel med så mycket brister lyfts fram som valpleverantör till kungahuset.
Hovets informationschef Nina Eldh säger att hon aldrig hört talas om Zorros bakgrund:
– Låt mig få återkomma när jag vet mera.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11627483.ab

https://www.flashback.org/t496054p7

Vissa personer skall nog inte ha hund.
Senast redigerad av 2006 2011-06-09 kl. 21:28.
Citera
2011-06-09, 22:28
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Nu visade det sig att hundrackarn var ren nyhetsbagatell. Har använts för att visa upp Royal Bimbo som en jordnära och folklig person som håller sig med hund. Det är för övrigt klassiskt att kungligheter håller sig med hund. Hunder representerar folket på något sätt.

I kontrast till de för hovet positiva associationer jycken antas väcka när den visas upp, har den nu i stället blivit en belastning. Den associeras fortsättningsvis till asylsökande, Royal Bimbo som skiter i sina hushjur och låter minimalt betalta svartarbetare ta hand om hunden medan hon gör något annat. Att det inte är arbete kan vi lätt dra slutsatsen.

Vi kommer alltså inte att få se hunden särskilt mycket i fortsättningen.

Symptomatiskt är också att när det handlar om negativ publicitet, om än väldigt marginellt, så spelar hovet reflexmässigt ut kortet "privat angelägenhet".
"- Det var en pilot som erbjöd sig att göra det här. När, hur och var tycker vi ska få tillhöra den privata sfären, säger Bertil Ternert."
Citera
2011-06-10, 01:15
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Chris O'Neill heter han. Gissar att det inte blev något dem emellan med tanke på att Zorro fraktats hem med privatjet. Som hundägare gör man rimligtvis inte så om man inte har för avsikt att flytta sina bopålar...

Stämmer ej. Romansen håller än.
Bara dagen innan Madeleine kom tillbaks till Sverige så hade Expressen nytagna bilder på paret där de gick hand i hand på New Yorks gator och hånglade öppet.
Citera
2011-06-10, 06:24
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Stämmer ej. Romansen håller än.
Bara dagen innan Madeleine kom tillbaks till Sverige så hade Expressen nytagna bilder på paret där de gick hand i hand på New Yorks gator och hånglade öppet.

Hur många pojkvänner, underförstått hur många sexpartner, får en kvinnlig kunglighet ha haft, utan att tappa prinsesseglansen?
Citera
2011-06-10, 11:46
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Hur många pojkvänner, underförstått hur många sexpartner, får en kvinnlig kunglighet ha haft, utan att tappa prinsesseglansen?

Toleransen bland undersåtarna tycks ju onekligen vara hög dessvärre.
Se bara på kungens eskapader...

Samma tolerans och ursäkter bland folket innefattar säkerligen även hans avkomma.

Prinsessglansen är sedan länge förlorad, om den nu överhuvudtaget någonsin varit där...
Citera
2011-06-10, 12:36
Bannlyst
Gratulerar på födelsedagen ers kungliga höghet fröken Madeleine !!!!!!

Mvh
Citera
2011-06-10, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Jonas Bergström, Mattias Trotzig, Pierre Ladow, Erik Granath Har vi glömt någon?

"Maddes" tidigare kärlekar
1. Mattias Trotzig
Madeleine blev tillsammans med pr-konsulten Mattias Trotzig under en födelsedagsfest på restaurang Hasselbacken i Stockholm.

2. Pierre Ladow
Hade en kortare flirt med Madeleine
i S:t Tropez på Franska rivieran. Bilderna när prinsessan, endast iklädd en bikini, kysste Pierre på en lyxbåt fick kungaparet att gå i taket.

3. Erik Granath
Erik lärde känna Madeleine genom prins Carl Philip som han var bekant med genom privatskolan Lundsberg. Erik och Madeleine blev ett par 2001, men dessvärre svärtades Eriks rykte av att han dömdes för misshandel.

Hur många förhållanden/casual relationships har hon haft? Finns det en lista?
På Google fick jag fram:

J Ekstrand
P Westergren
P Ladow
Granat
Trotzig
M Söderblom
Bernström
Chris
Bla från http://www.theroyalforums.com/forums...ting-1797.html

Jag vet inte om dessa namn stämmer, eller ordningen. Jag har även för mej att det fanns en Thott?

Ja, grattis till 29 år! En sammanfattning av de romantiska eskapaderna vore väl därför på sin plats.
Citera
2011-06-10, 15:40
Medlem
Herrejävlar, Royal Bimbo är ju född den 10 juni 1982 på Drottningholms slott och hon fyller ju 29 år just idag.
Citera
2011-06-10, 15:49
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Herrejävlar, Royal Bimbo är ju född den 10 juni 1982 på Drottningholms slott och hon fyller ju 29 år just idag.

Ja, och ute på slottet. Liksom de andra barnen. Det där "Drottningholms Slott" noterade jag någon gång då vi hade barnkunskap i skolan, då jag fortfarande var ung och dum. Jag trodde jag Knugen förtvivlat försökte få med henne till bilen, men att Jokern kalvade direkt där på gruset.

Sen fick vi lära oss att barnen föddes med kejsarsnitt. Kan tänka vad det kostade att bygga upp en hel operationsanläggning därute på slottet. Fint ska det vara, direkt från födseln. Inte konstigt att hon inte lärt sig försörja sig själv efter nästan tre decennier.
Citera
2011-06-10, 16:05
Medlem
Är man 29 år fyllda brukar man vara självförsörjande och ha en egen familj
MEN den här tjejen är som ett barn som aldrig har fått ta något eget ansvar.
Citera
2011-06-10, 17:02
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Är man 29 år fyllda brukar man vara självförsörjande och ha en egen familj
MEN den här tjejen är som ett barn som aldrig har fått ta något eget ansvar.

Menar du att du fortfarande hoppas på att Ciggen ska lyckas gifta sig rikt och bli oberoende av apanaget?

Större chans för 10 år sedan, Biträdet stal hennes bästa år. Hur tät är Chris, någon som har koll? Inte många som skulle klara av att försörja vår dyra lillprinsessa livet ut (och själv lär hon inte bidra med ett rött öre)...

Förresten - grattis HKH Ciggen på födelsedagen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in