Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Med den logiken så borde väl England betala tillbaka ett antal Biljoner till diverse kolonier, USA borde försättas på ruinens brant - där de förvisso redan är - och i stort sett varenda förmögen person som inte är nyrik skulle behöva lämna tillbaka pengarna. Vänsterns dröm kanske - innan man drabbas själv förstås. För vad hindrar någon från att säga att du själv indirekt som europé i flera generationer levt på afrikaners misär och gott kan lämna ifrån dig allt du äger till någon stackare i Kongo vars förfäder dina förfäder indirekt gynnats av, plus lite ränta. Eller varför inte någon stackars tysk som din farfars, farfars, farfars... slog ihjäl och bestal under härjningarna på 1600-talet. Ska du inte ta ansvar för de blodpengarna?
Eller arvsskuld kanske bara drabbar vissa människor men inte andra?
Precis, vad duktig du är! Det kan appliceras på andra länder också. England i synnerhet.
Skillnaden mellan mig och kungafamiljen att jag är luspank och de är miljonärer med stora slott fyllda med rikedomar. Dessutom är deras förfäders stölder väl dokumenterade.
De flesta riktigt rika privatpersoner har väl arbetat ihop sin förmögenhet på egen hand? Visst finns det "onda" företag tex. Nestle som hade ihjäl massa afrikaner, men de är knappast en majoritet.
Dessutom handlar det inte om afrikaner! Det handlar om oss svenskar som blivit förrådda av våra makthavare. (om än för jävligt länge sen)
Vill väldigt gärna läsa din teori om hur jag påverkar afrikaners levnadsstandard och på vilket sett det är mitt fel att de är fattiga!
Om Hitler och hans närmaste generaler hade överlevt och efterlämnat nya generationer av små nazister så tycker du alltså att de skulle ha rätt till all den konst och de ofantliga mängder guld som stals under kriget av oskyldiga civila?
Om inte. Varför har vår kungafamilj då rätt till dito?