2011-06-12, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Äger inte Royal Bimbo en häst och när skall den flygas över pölen?

Ring hovet och fråga
Citera
2011-06-12, 23:38
Medlem
Adjudants avatar
Tror inte att knugaparet imponeras av Ciggens nya fling Finansvalpen, har han råd att upprättahålla hennes invanda livsstil särskilt lång tid? I så fall får han jobba hårt (som ett visst Biträde) och då vet vi ju hur det går - Ciggen får det tråkigt och klagar..

HKH Fågelskrämman skulle kunna fungera som Ciggens rådgivare. Been there done that dvs har gift sig rikt (och "fint") för att sedan leva som hon själv vill på ålderns höst när hon tröttnat på karln och barnen blivit stora. Låter som något som skulle passa Ciggen som handen i handsken.
Citera
2011-06-12, 23:52
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Tror inte att knugaparet imponeras av Ciggens nya fling Finansvalpen, har han råd att upprättahålla hennes invanda livsstil särskilt lång tid? I så fall får han jobba hårt (som ett visst Biträde) och då vet vi ju hur det går - Ciggen får det tråkigt och klagar..

HKH Fågelskrämman skulle kunna fungera som Ciggens rådgivare. Been there done that dvs har gift sig rikt (och "fint") för att sedan leva som hon själv vill på ålderns höst när hon tröttnat på karln och barnen blivit stora. Låter som något som skulle passa Ciggen som handen i handsken.

Vad jag förstår så lever den där Chris dyrare än vad knugahuset gör. Men jag kan mycket väl ha fel. Hur mycket pengar han har är intressant skvaller, så om någon har något är det intressant.

Om det är pappas pengar Chris spenderar så är de som gjorda för varandra.
Citera
2011-06-13, 00:19
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Vad jag förstår så lever den där Chris dyrare än vad knugahuset gör. Men jag kan mycket väl ha fel. Hur mycket pengar han har är intressant skvaller, så om någon har något är det intressant.

Om det är pappas pengar Chris spenderar så är de som gjorda för varandra.

Håller med...

USA har dock inte samma öppenhet vad gäller förmögenheter och deklarationer som vi i Sverige, tror att det kan bli svårt att gräva fram hur det ligger till sen om det är en rik familj bakom kan det mycket väl vara svårt att reda ut hur mycket pengar som egentligen finns (typ Kamprad) dvs pengar är placerade i stiftelser, utomlands i skatteparadis, i fastigheter etc förutom i rena pengar och värdepapper. Forbes har en lista men det är uppskattningar av synliga tillgångar vad jag förstår.

Något borde dock finnas att gräva fram vad gäller Chris familjebakgrund, utbildning och karriär, han är ju inte helt okänd. Härstammar han t.ex från en nyrik familj eller en med gamla pengar (väger tyngre) eller rentav från en medelklassfamilj (och är sin egen lyckans smed) ?

Tvivlar dock på att han har råd att försörja vår egensinnige och bortskämde lillsessa livet ut om han inte arbetar hårt och har en mycket stor förmögenhet...
Citera
2011-06-13, 10:59
Medlem
Chris nuvarande styvpappa är nån höjdare inom cementbranschen. Mamman Eva O´neil är en social climber av stora mått, jag kan tänka mig att hon kommer att bli ett problem.
Citera
2011-06-13, 14:22
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paleraider
Chris nuvarande styvpappa är nån höjdare inom cementbranschen. Mamman Eva O´neil är en social climber av stora mått, jag kan tänka mig att hon kommer att bli ett problem.
Om han är i cementbranchen och det blir problem så är det bara att göra en klump och Nybroviken nästa.
Citera
2011-06-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristibrud
Är det nån som känner till hur Madeleine är som person? Jag menar om hon är blyg, humoristisk, dryg eller liknande personlighetsdrag. Skulle vara intressant om nån visste lite sånt skvaller.

"Den senaste Bernadotte-generationen har för länge sedan övergivit tidigare generationers mer blygsamma och folkliga livsstil. Westlings svägerska, Royal Bimbo har t.ex. låtit flyga sin hund i privatplan över Atlanten som den värsta Hollywoodstjärna. Och varför inte, svenska folket tycks vilja ha våra egna jet-settande superstjärnor, kosta vad det kosta vill. För familjen Bernadotte och deras ingifta äkta hälfter är locket på skattebetalarnas syltburk alltid vidöppet. Men man bör vara litet försiktig med gräddfiler och skattemiljoner om man inte också är beredd att prestera något mer än ett ständigt festande för pengarna. Vad får de svenska skattebetalarna verkligen för skattemiljonerna?"
Citera
2011-06-13, 22:22
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Om han är i cementbranchen och det blir problem så är det bara att göra en klump och Nybroviken nästa.

Om han är av den kalibern kan Knugen få användning av honom för att bli av med obehagliga personer som bokförfattarna, Biträdet, Henemark, nattklubbsägaren, Lettström m.fl.

Finns det nog med plats på Nybrovikens botten?
Citera
2011-06-14, 10:08
Medlem
Citat:
"Den senaste Bernadotte-generationen har för länge sedan övergivit tidigare generationers mer blygsamma och folkliga livsstil. Westlings svägerska, Royal Bimbo har t.ex. låtit flyga sin hund i privatplan över Atlanten som den värsta Hollywoodstjärna. Och varför inte, svenska folket tycks vilja ha våra egna jet-settande superstjärnor, kosta vad det kosta vill. För familjen Bernadotte och deras ingifta äkta hälfter är locket på skattebetalarnas syltburk alltid vidöppet. Men man bör vara litet försiktig med gräddfiler och skattemiljoner om man inte också är beredd att prestera något mer än ett ständigt festande för pengarna. Vad får de svenska skattebetalarna verkligen för skattemiljonerna?"
Engelsmännen far ut i hatparoxysmer var gång drottningen låter ett militärplan frakta corgisarna upp till Skottland...så vad Westlings svägerska företar sig är PEANUTS.
(OT:detta var en skvallrig jämförelse, inget politiskt angrepp, inte alls)
Citera
2011-06-14, 10:32
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Engelsmännen far ut i hatparoxysmer var gång drottningen låter ett militärplan frakta corgisarna upp till Skottland...så vad Westlings svägerska företar sig är PEANUTS.

Det engelska kungahuset är alltid värre, inget nytt under solen...

Deras stora "styrka" är drottning Elizabeth II (sedan 1952). Hon har aldrig intervjuats och de flesta idag levande engelska medborgare är uppväxta med henne. Påminner om den thailändske kungen Bhumibol (regent sedan 1946), liknande där.

Blir intressant att se vad som händer när Elizabeth dör men hon blir kanske lika gammal som dottningsmodern så vi får kanske vänta länge...
Senast redigerad av Adjudant 2011-06-14 kl. 10:34.
Citera
2011-06-16, 16:50
Medlem
Låt oss en gång för alla dumpa Royal Bimbo i New York eftersom hon inte längre arbetar för Sverige.
Citera
2011-06-16, 17:54
Medlem
Citat:
Låt oss en gång för alla dumpa Royal Bimbo i New York eftersom hon inte längre arbetar för Sverige.

Så sant. Så sagt. En mindre att försörja för oss skattebetalare, om hon likt släktingen i grannlandet Norge, Märtha Louise avsäger sig apanage och prinsesstitel. Drar häcken ur lervällingen och blir självförsörjande. Förmodligen en utopi...men, miraklernas tid inte är förbi, även om sunt förnuft i det där inavlade gänget är en bristvara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in