2010-06-30, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aleeio
Jo tjena
Varför inte? Sannolikheten för att kungen ska få ärva pengar lär vara rätt stor, då han har betydligt fler fans än oss vanliga dödliga.
Senast redigerad av The Butcher82 2010-06-30 kl. 15:53.
Citera
2010-06-30, 15:59
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher82
Varför inte? Sannolikheten för att kungen ska få ärva pengar lär vara rätt stor, då han har betydligt fler fans än oss vanliga dödliga.

Nja, han har redan en privat förmögenhet sedan innan och försörjs av den del av apanaget som blivit kvar när underhåll av slotten och personalen fått sitt. Cirka 5-6 miljoner återstår efter det vilket ska täcka knugafamiljens privata utgifter. Ciggen är den som kostar mest inom kungafamiljen.

Att sedan förmögna skulle testamentera sina surt förvärvade slantar till Knugen (som inte behöver) istället för till släktningar eller välgörenhetsorganisationer verkar inte troligt.
Citera
2010-06-30, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Att sedan förmögna skulle testamentera sina surt förvärvade slantar till Knugen (som inte behöver) istället för till släktningar eller välgörenhetsorganisationer verkar inte troligt.
Det går väl att testamentera till alla? Finns inget som säger att 100 % måste gå till kungen. Sedan är väl kungen i lika stort behov av pengar som Bengt Westerberg (Röda Korset) och övriga nissar.
Citera
2010-06-30, 17:08
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Hon har väl ändå fler hp än medelsvensson?
Beskriv gärna lite mer ingående vad du menar med "okunskapen och slappheten".
Hur svårt är det att ta hp då? Speciellt om man inte har något bättre för sig och har obegränsat studiebidrag.

Jag hade hellre pluggat flumkurser än att jobba om jag kunnat leva på det.
Citera
2010-06-30, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Hur svårt är det att ta hp då? Speciellt om man inte har något bättre för sig och har obegränsat studiebidrag.

Jag hade hellre pluggat flumkurser än att jobba om jag kunnat leva på det.
Varför plugga flumkurser? Man läser väl det man är bra på/gillar.
Citera
2010-06-30, 17:14
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Med flumkurser menar jag sådant som jag gillar men som kanske inte generar arbete i första hand.
Citera
2010-06-30, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Med flumkurser menar jag sådant som jag gillar men som kanske inte generar arbete i första hand.
Är man tillräckligt bra på någonting så fixar man ett arbete. Det går alltid att starta eget. Jag förstår dock att du håller teknisk fysik högre än estetisk verksamhet.
Senast redigerad av The Butcher82 2010-06-30 kl. 17:21.
Citera
2010-06-30, 17:18
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Hakan läste inte det hon var bra på. Hon "läste" det som ser bra ut sin CV. Sen lät hon någon ringa Uppsala Universitet och beställa en examen.
Citera
2010-06-30, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Hakan läste inte det hon var bra på. Hon "läste" det som ser bra ut sin CV. Sen lät hon någon ringa Uppsala Universitet och beställa en examen.
Vad har hon läst då?
Citera
2010-06-30, 17:25
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Varför ljuger du?

Hon ska ha vara värdinna för World Childhood Foundations välgörenhetsmiddag och sedan åka till New York för att jobba vid deras huvudkontor. Kan du ge en källa på att hon ska på semester?

Källan är deras egen Kalender på deras hemsida ,Förutom den här välgörnhetsmiddagen idag är det helt rensat i hennes åtagande fram till den 21 Augusti då väntar "jobb" i Örebro . Nämns inget om något jobb vid New York Kontoret.

Vad är din källa på New York och jobb på huvudkontoret för Childhood då ?

Sen tycker jag man skall ge henne cred & beröm för att hon engagerar sig i utsatta barn via WCF ,kan hon även göra detta på heltid så desto bättre.
Citera
2010-06-30, 17:25
Medlem
Googlade på: madeleine bortskämd
och fick ungefär 8690 träffar.

Alla kanske inte avser prinsessan
men tillräckligt många för att
det skall kännas skämmigt.

http://www.newzglobe.com/sv/kronikor...ssans-frosseri
Citera
2010-06-30, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Googlade på: madeleine bortskämd
och fick ungefär 8690 träffar.

Alla kanske inte avser prinsessan
men tillräckligt många för att
det skall kännas skämmigt.

http://www.newzglobe.com/sv/kronikor...ssans-frosseri
Rätt komiskt att hovets budget, på hela 125 miljoner kr, sticker i ögonen på folk när Sverige samtidigt ger bort 33 863 miljoner kr i bistånd. Snacka om fjärt i rymden! Där kan du verkligen snacka om stöld av skattepengar.
Senast redigerad av The Butcher82 2010-06-30 kl. 17:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in