Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Well, it's simply done - det finns en kultur av rokning inom overklassen och det galler inte bara kvinnorna utan aven mannen. Bidragande forklaringar inkluderar att det ar snyggt, att det ar gott, att man haller sig smal, att man borjade tjuvroka i attan pa LS och aldrig slutade samt att man inte ar offer for medelklassens oro kring allt fran social status till halsa.
For ovrigt ar det inte endast den svenska overklassen som roker mer an genomsnittet utan aven den brittiska.
Att det kostar en massa pengar saknar förstås betydelse. Eller det ska se ut så i alla fall. All överklass är inte rika, men de måste se ut så.
Att Ciggen ser så lågklassig ut är förstås bara en projicering av mina och andras patetiska medelklassideal. Överklassen står naturligtvis över sådana jämförelser, att Ciggen ser ut som hon tar en rök mitt storhandeln på ÖB där de sista barnbidragspengarna bränns. Att jag inte förstått det! Det är det glamorösa jag helt missat när jag på bild sett Ciggen, Pernalden, Sällskapsdamen (naturligtvis), stå och blossa helt öppet.