2010-11-23, 18:09
Medlem
TröttSvensks avatar
Madde har en riktig rökarröst har ni tänkt på det ?
Så hes och djup, säkert många cigg om dagen i den halsen...

Citera
2010-11-23, 18:43
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Well, it's simply done - det finns en kultur av rokning inom overklassen och det galler inte bara kvinnorna utan aven mannen. Bidragande forklaringar inkluderar att det ar snyggt, att det ar gott, att man haller sig smal, att man borjade tjuvroka i attan pa LS och aldrig slutade samt att man inte ar offer for medelklassens oro kring allt fran social status till halsa.

For ovrigt ar det inte endast den svenska overklassen som roker mer an genomsnittet utan aven den brittiska.

Att det kostar en massa pengar saknar förstås betydelse. Eller det ska se ut så i alla fall. All överklass är inte rika, men de måste se ut så.

Att Ciggen ser så lågklassig ut är förstås bara en projicering av mina och andras patetiska medelklassideal. Överklassen står naturligtvis över sådana jämförelser, att Ciggen ser ut som hon tar en rök mitt storhandeln på ÖB där de sista barnbidragspengarna bränns. Att jag inte förstått det! Det är det glamorösa jag helt missat när jag på bild sett Ciggen, Pernalden, Sällskapsdamen (naturligtvis), stå och blossa helt öppet.
Citera
2010-11-23, 19:06
Bannlyst
Mina kommentarer om Ciggens senaste härjningar:
  • Det blir ALLT mer tydligt hur lite överklass Ciggen är
  • Meningslösheten att åter köpa ytterligare en Gucciväska blir tydlig.
  • Ciggens totala brist på intellekt synliggörs bland annat med att hon umgås med så kallade bratsbrudar. Stimulerade samtal om Sartré och Proust där?
[list]Jag gissar att Ciggen har nådde sin peak i livet förra året i samband med förlovningen med Biträdet(alias den FÖRE detta)[list]
  • Den landsomfattande bratstrenden som varit i Sverige sedan 1998/1999 håller i samband med kungahusets krackelerade på att ta slut. Att spruta champagne på krogen(nummera vaska!), steka sig i solarium och vifta med fett sedelklämma är attribut som kommer att vara fet UTE inom 2-3 år.

Off topic: JagHarEnLiten, 2006, Adjutant med flera: någon som har köpt kungaboken?
Citera
2010-11-23, 19:09
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk

Ha Ha stämmer bra detta!

Sjukt många kvinnor som bolmar som skorsten speciellt yngre.
Tragisk dom förstör sin egen hälsa i förtid.

Tror det beror på pressen och stressen som många upplever i dagen stressamhälle ,allt skall vara så jävla perfekt och man skall leva upp till en massa omöjliga krav.
Citera
2010-11-23, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Tror det beror på pressen och stressen som många upplever i dagen stressamhälle ,allt skall vara så jävla perfekt och man skall leva upp till en massa omöjliga krav.

Ähmm .... vilka krav vilar på Madeleine ...?
Citera
2010-11-23, 19:52
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbrektsplan
Mina kommentarer om Ciggens senaste härjningar:
  • Det blir ALLT mer tydligt hur lite överklass Ciggen är
  • Meningslösheten att åter köpa ytterligare en Gucciväska blir tydlig.
  • Ciggens totala brist på intellekt synliggörs bland annat med att hon umgås med så kallade bratsbrudar. Stimulerade samtal om Sartré och Proust där?
[list]Jag gissar att Ciggen har nådde sin peak i livet förra året i samband med förlovningen med Biträdet(alias den FÖRE detta)[list]
  • Den landsomfattande bratstrenden som varit i Sverige sedan 1998/1999 håller i samband med kungahusets krackelerade på att ta slut. Att spruta champagne på krogen(nummera vaska!), steka sig i solarium och vifta med fett sedelklämma är attribut som kommer att vara fet UTE inom 2-3 år.

Off topic: JagHarEnLiten, 2006, Adjutant med flera: någon som har köpt kungaboken?
  • Angående överklass: Klart att Ciggen är överklass. Menar du att för att vara överklass så måste man ha klass? Så är det absolut inte. (Sen är det klart att det finns överklass som inte syns också. Men det är den brackiga vulgära överklassen sm är intressant här. Den som Ciggen tillhör.)
  • Angående märke: Även överklassen köper väskor med ett märke på. Är man man köper man en klocka med ett märke på i stället.
  • Angående intellekt: Jag avundas inte de som måste prata Sartre för att känna sig viktiga. Då föredrar jag trots allt att prata Die Hard III med Knugen.
  • Angående peak: Ciggen peakade när hon som hästtjej framträdde på någon gala och dansade anonymt med sina kompisar. Vid i runda slängar arton års ålder vill säga.
  • Angående bratstrenden: Bad taste never goes out of style.

Självklart har jag köpt boken. Jag förväntade mig inte så mycket, men att den skulle vara så usel förvånade mig. Men den har som sagt dragit ur proppen, och nu rinner kloaken över. Det är bra.
Citera
2010-11-23, 19:57
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
  • Angående överklass: Klart att Ciggen är överklass. Menar du att för att vara överklass så måste man ha klass? Så är det absolut inte. (Sen är det klart att det finns överklass som inte syns också. Men det är den brackiga vulgära överklassen sm är intressant här. Den som Ciggen tillhör.)
  • Angående märke: Även överklassen köper väskor med ett märke på. Är man man köper man en klocka med ett märke på i stället.
  • Angående intellekt: Jag avundas inte de som måste prata Sartre för att känna sig viktiga. Då föredrar jag trots allt att prata Die Hard III med Knugen.
  • Angående peak: Ciggen peakade när hon som hästtjej framträdde på någon gala och dansade anonymt med sina kompisar. Vid i runda slängar arton års ålder vill säga.
  • Angående bratstrenden: Bad taste never goes out of style.

Självklart har jag köpt boken. Jag förväntade mig inte så mycket, men att den skulle vara så usel förvånade mig. Men den har som sagt dragit ur proppen, och nu rinner kloaken över. Det är bra.
Fy fan vad hon gödslar med våra surt förvärvade skattepengar. Man blir ju förgrymmad å det värsta.
Citera
2010-11-23, 20:21
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ähmm .... vilka krav vilar på Madeleine ...?

Framförallt vilket hon själv har sagt i någon intervju är det Utländsk medias extrema granskning och exponeringen i media som troligen är väldigt stressande.

Kolla på Prinsessan Diana vilken förföljelse hon utsattes för av fotografer vilket ju också blev hennes alltför tidiga död.
Citera
2010-11-23, 20:42
Medlem
Citat:

Har inte hört henne tillräckligt för att känna igen hennes röst
Citera
2010-11-23, 21:03
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Framförallt vilket hon själv har sagt i någon intervju är det Utländsk medias extrema granskning och exponeringen i media som troligen är väldigt stressande.

Kolla på Prinsessan Diana vilken förföljelse hon utsattes för av fotografer vilket ju också blev hennes alltför tidiga död.

Diana tyckte om att befinna sig i strålkastarljuset och att vara kändis. Hon hade otur med en dålig chaufför. Om hon tyckte pressen var för stor kunde hon välja att inte ställa sig i strålkastarljuset. Det är som vanligt med kändisar, att de bara vill ha bra publicitet och klagar på resten.

Ciggen är precis likadan. När det blir dålig publicitet plockar hovet fram "privatlivkortet" och kallar det "jobbigt".
Citera
2010-11-23, 21:45
Citat:

Om ni flashbackare känner till er historia väl angående denna tös är det väl inte så konstigt... Det har väl sagt ett och annat från Kungens sida om hennes tidigare leverne runt Stureplan med mera. Det är sannolikt all jäger spetsat med ett antal redbull + röka som satt sina spår...
Citera
2010-11-23, 23:15
Medlem
Citat:

Då borde hon ju flyya hem då. Fast i New York är det nog lugnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in