2011-01-15, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storm2x
Ja, om demokrati är stöld så kan man se det så. Du får starta ett parti med hjärtefrågan "avveckla monarkin". Lycka till!

Räcker det inte med vänsterpartiet?

Tänk om Madde till slut hittar någon att gifta sig med och förlägger bröllopet till lördagen innan valsöndagen i Sverige. Vad händer då? Då är ju bröllopet politiskt.
Citera
2011-01-15, 18:37
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Vad du tydligen inte begriper är att Famljen Bernadotte har en egen förmögenhet, som vår Konung dessutom får plocka ur eftersom pengarna som de får till underhåll av byggnader inte är tillräckliga.
Eftersom du är så jävla dåligt påläst så kan jag upplysa dig om att deras förfader lånade Sverige pengar en gång i tiden.
Det är fanemig riktigt! Har man en jävla massa pengar skall vi skattebetalare inte pröjsa för underhållet. Tror du att jag får bostadsbidrag om jag är rik som ett troll? Punkt!
Senast redigerad av fredrikdenstore 2011-01-15 kl. 18:48.
Citera
2011-01-15, 20:32
Medlem
Vem är Maddes nya kille, någon som vet? Chris, 35 år, börsmäklare, stämmer det? Vad heter killen i efternamn?
Citera
2011-01-15, 21:09
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvtv
Vem är Maddes nya kille, någon som vet? Chris, 35 år, börsmäklare, stämmer det? Vad heter killen i efternamn?

Stämmer. En amerikan.

Efternamn har inte publicerats ännu.
Citera
2011-01-15, 21:18
Bannlyst
stackars kille han vet inte vad han har gett sig in i,,men madde kan ju inte hjälpa att hon föddes till sk prinsessa
Citera
2011-01-15, 21:35
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VILMA88
stackars kille han vet inte vad han har gett sig in i,,men madde kan ju inte hjälpa att hon föddes till sk prinsessa
"Man tager vad man haver", som Kajsa Varg sa.
Citera
2011-01-15, 21:36
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VILMA88

Nej, men det står henne fritt att avsäga sig titeln...
Citera
2011-01-15, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Spelar ingen roll vad hon avlar fram. Loppet är ändå kört.
Ha ha! Det har väl folk sagt i 500 år, och inget har hänt. Så länge alternativet är republik sitter kungafamiljen säkert.
Citera
2011-01-15, 23:24
Medlem
Är det någon som varit på den numera ökända restaurangen som kommer att invaderas av svenskar på kändisspan i NY? Jag ska dit i vår och hade funderingar på att gå dit, men menyn saknar priser
Citera
2011-01-16, 01:01
Medlem
sang-reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm2x
Ha ha! Det har väl folk sagt i 500 år, och inget har hänt. Så länge alternativet är republik sitter kungafamiljen säkert.
Det är så jävla sant. Folk kanske inte gillar kungahuset men tanken på att få en politiker som statschef är nog skrämmande för många.
Citera
2011-01-16, 03:30
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Vad du tydligen inte begriper är att Famljen Bernadotte har en egen förmögenhet, som vår Konung dessutom får plocka ur eftersom pengarna som de får till underhåll av byggnader inte är tillräckliga.
Eftersom du är så jävla dåligt påläst så kan jag upplysa dig om att deras förfader lånade Sverige pengar en gång i tiden.

Snälla nån, utan apanage skulle de bli ruinerade ganska omgående. Dra inte upp Guadeloupepengarna, för 1983 när den fonden avskaffades så fick kungen 300000 om året - motsvarande ca 1 miljon i dagens penningvärde.
Citera
2011-01-16, 07:59
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Snälla nån, utan apanage skulle de bli ruinerade ganska omgående. Dra inte upp Guadeloupepengarna, för 1983 när den fonden avskaffades så fick kungen 300000 om året - motsvarande ca 1 miljon i dagens penningvärde.

Det är inte dessa pengar som avses väl? Det är väl någon sorts betalning för kolonin som såldes till Frankrike. Rätta mig nu om jag har fel! Man kan förstås försöka föra en diskussion om ifall kungar ska kunna äga öar i Västindien, men jag är osäker på om Knugen skulle förstå den.

Vad som avses är något lån som Carl XVI Johan gett Sverige för att reda upp sina finanser. Jag har frågat ett antal gånger hur stor summan är, men lånet verkar ha antagit rent mytiska proportioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in