Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Tycker det är fel att vi har Westerberg som talman. Talmannen el talkvinnan ska representera Sverige och då bör de och deras gemål se bra ut och inte som fru Westerberg som såg ut som Gollum vid bröllopskonserten.
Bara för att USAs talman är 3a i rang i USA behöver inte vår vara det. USAs talman är även majoritetsledare i senate. Alltså bör våran talman få rangen under statsministern.
Britternas kungafamilj gömmer sig inte utomlands när de har det krisigt. Prins Andrews ex Fergi har ju tabbat sig ofta men hon har faktiskt en del uppdrag fortfarande.
Tror att Madde och CalleP avsäger sig titlarna om Victoria får barn. Madde kanske efter första och Calle efter andra el tredje
Lite generad måste jag erkänna att jag inte ägnat talmannen någon uppmärksamhet alls. Det borde vi, eller jag i alla fall, göra. Där har vi annars ett bra hedersuppdrag för den hågade. Varför inte ha en första och andra talman som väljs av riksdagen. En sosse och en modde, (som det ser ut nu mellan blocken), som turas om med att moderera riksdagsdebatterna och vad mer han nu nu gör, och vara ute och klippa band, inviga broar och åka till Kina. I stället för Hovnarren har vi någon som på ett konstruktivt sätt kan representera Sverige och kan en del om Sverige och svensk politik.
Självklart kommer Knullkungen att fortsätta att dela ut Nobelpriset, eftersom det är en privat institution och gör vad den vill. Tycker de det är bra att han försöker konversera nobelpristagarna om svensk elithockey och titta deras barnbarn i urringningen så är det nobelkommiténs ensak.