2011-01-15, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Prinsessan Madeleine lär vara god för 20-30 miljoner kr. I somras var hennes aktieportfölj värd ca. 14 miljoner kr, säkert mer nu.

För ett och ett halvt år sedan fick hon ett skadestånd från en tysk tidning, som skvallrat fel om henne, på 4,2 miljoner kr.

Madeleine kan leva ett gott liv utan sin ställning och titel. Dessutom slipper hon att upprätthålla den fina ytan och smyga med sitt verkliga jag, t.ex. tobaksberoendet.
Pratet om siffror tyder bara på ren avundsjuka. Hovets budget är och förblir en fjärt i rymden.
Citera
2011-01-15, 17:23
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Prinsessan Madeleine lär vara god för 20-30 miljoner kr. I somras var hennes aktieportfölj värd ca. 14 miljoner kr, säkert mer nu.

För ett och ett halvt år sedan fick hon ett skadestånd från en tysk tidning, som skvallrat fel om henne, på 4,2 miljoner kr.

Madeleine kan leva ett gott liv utan sin ställning och titel. Dessutom slipper hon att upprätthålla den fina ytan och smyga med sitt verkliga jag, t.ex. tobaksberoendet.
Och alla dessa pengar har stulits från oss skattebetalare. Fy Faaaaaaan!
Citera
2011-01-15, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Ja, om demokrati är stöld så kan man se det så. Du får starta ett parti med hjärtefrågan "avveckla monarkin". Lycka till!
Citera
2011-01-15, 17:33
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Ingenting jag säger emot, tvärtom så var det just vad jag konstaterade i ett tidigare inlägg (som du borde ha läst eftersom du svarade på det...):
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Ja, de hade fått behålla sina tillgångar = varit ekonomiskt oberoende ändå. Så vari ligger problemet?
Det hade klarat sig ändå + sluppit "lidandet" som det innebär att klippa band och visa upp sig inför pöbeln. Kungen som särskilt alltid verkat så obekväm i sin roll skulle ju ha abdikerat för länge sen.

Hon kan alltså leva gott och slippa pöbeln som hon inte bryr sig om ändå - så vad hindrar henne?
Girighet? Mycket vill ha mer och allt det där...
Citera
2011-01-15, 17:33
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm2x
Ja, om demokrati är stöld så kan man se det så. Du får starta ett parti med hjärtefrågan "avveckla monarkin". Lycka till!
Behövs inte. Monarkin självdör i Sverige ganska snart, det har medborgarna sett till.
Citera
2011-01-15, 17:36
Bannlyst
Citat:
Behövs inte. Monarkin självdör i Sverige ganska snart, det har medborgarna sett till.
Den som lever får se. Victorias mage vittnar dock om något annat.
Citera
2011-01-15, 17:37
Medlem
Continental Ops avatar
Är det nån som vet om hon har nåt skydd från SÄPO överhuvudtaget när hon är där i amerika och om de i så fall får bära vapen där eller om de måste iaktta den vapenlagstiftning som finns där osv hur funkar sånt? Jag undrar mer över det juridiska om kungligheter på annan stats territorium och bryr mig eg inte om Madde eg. (tänkte ifall inlägget fastnar i nåt av SÄPOs filter så jag inte får en van utanför huset imorrn )
Citera
2011-01-15, 18:24
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm2x
Den som lever får se. Victorias mage vittnar dock om något annat.
Spelar ingen roll vad hon avlar fram. Loppet är ändå kört.
Citera
2011-01-15, 18:31
Medlem
Citat:

Stulits och stulits. Bernadottarnas förmögenhet har snarare stulits av medborgare i de städer där fältmarshalk Bernadottes kår drog fram under Napoleonkriget. Det var ingen fattiglapp som kom hit.

Röda korsets fd ordförande Donner har stulit lite mer av svenskarna än Madde.
Citera
2011-01-15, 18:31
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Är det nån som vet om hon har nåt skydd från SÄPO överhuvudtaget när hon är där i amerika och om de i så fall får bära vapen där eller om de måste iaktta den vapenlagstiftning som finns där osv hur funkar sånt? Jag undrar mer över det juridiska om kungligheter på annan stats territorium och bryr mig eg inte om Madde eg. (tänkte ifall inlägget fastnar i nåt av SÄPOs filter så jag inte får en van utanför huset imorrn )
Jag ställde samma fråga några sidor bakåt och enligt uppgift är det secret service som sköter säkerheten när m är i usa.

Kom även att tänka på när jag ser din avatar att det skulle vara underhållande om m blev ihop med en riktig svarting som hon även släpar hem till hovet. Hahaha.... tänk själv det porträttet med hela familjen och mitt i en kolsvart neger
Citera
2011-01-15, 18:33
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Vad du tydligen inte begriper är att Famljen Bernadotte har en egen förmögenhet, som vår Konung dessutom får plocka ur eftersom pengarna som de får till underhåll av byggnader inte är tillräckliga.
Eftersom du är så jävla dåligt påläst så kan jag upplysa dig om att deras förfader lånade Sverige pengar en gång i tiden.
Citera
2011-01-15, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op

Jag tror att SÄPO får ha sina vapen med sig. När Expressen avslöjade var bröllopsresan gick i somras med en bild på planet hade de även infon om att SÄPO hade vapen som måste godkännas innan de fick tas in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in