2012-11-11, 23:51
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnigelUno
Kan någon kunnig svara på detta?

Alltså när Ciggen förlovade sig med Biträdet så gick Knugen ut med ett dekret att Biträdet skulle bli hertig över något län (jubel uppstod genast bland undersåtarna i det länet, allt enligt knugahuset och Se & Hör). Har det gåtts ut med något dekret om någon särskild titel för Valpen ännu? Om inte, är det försent för det och vi kan anta att det inte komma att komma någon titel för Valpen?

Varför görs det isåfall skillnad mellan Valpen och Biträdet? För att Valpen är amerikan eller för att Biträdet kändes mer stabil som person?
Var det efter förlovningen som Daniel blev hertig? Kanske, jag är inte så insatt. Det kan ju ha berott på att Daniel funnits längre "på tapeten".
Citera
2012-11-12, 00:24
Medlem
SnigelUnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Var det efter förlovningen som Daniel blev hertig? Kanske, jag är inte så insatt. Det kan ju ha berott på att Daniel funnits längre "på tapeten".
Jag vet inte. Men jag har för mig att Knugen gick ut och sade att efter giftermålet ska Biträdet utses. För om han utsågs redan innan det påtänkta giftermålet så borde ju Biträdet vara hertig nu eftersom titeln rimligen inte kan dras tillbaka?

EDIT
Citat:
– Jag är här för att jag är kär och förälskad i Madeleine och för att vi har förlovat oss. Hertigtiteln var en bonus, säger Jonas – vars nya titel efter bröllopet blir Herr Jonas Bergström, Hertig av Hälsingland och Gästrikland. Källa: Svensk Gamtidning
Citera
2012-11-12, 07:22
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam

Han blev hertig när han gifte sig.
Citera
2012-11-12, 08:03
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnigelUno
Jag vet inte. Men jag har för mig att Knugen gick ut och sade att efter giftermålet ska Biträdet utses. För om han utsågs redan innan det påtänkta giftermålet så borde ju Biträdet vara hertig nu eftersom titeln rimligen inte kan dras tillbaka?

EDIT
Jag tänkte fel. Det är inte så lätt att hänga med. Hade missat vem Biträdet var. Om honom minns jag inte något alls.
Citera
2012-11-12, 13:16
Medlem
fredrikdenstores avatar
http://www.expressen.se/nyheter/kung...eines-brollop/

Ja det tycker jag att han gott kan göra, så mycket pengar som han skinnat svenska folket på och lagrat upp i en egen förmögenhet.
Citera
2012-11-12, 14:13
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
http://www.expressen.se/nyheter/kung...eines-brollop/

Ja det tycker jag att han gott kan göra, så mycket pengar som han skinnat svenska folket på och lagrat upp i en egen förmögenhet.

Knugen kan nog se kostnaden för bröllopet som en ren investering som betalar sig på några månader, när shoppingnotorna går till Valpen i stället för till hovet.
Citera
2012-11-13, 00:04
Medlem
SnigelUnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Knugen kan nog se kostnaden för bröllopet som en ren investering som betalar sig på några månader, när shoppingnotorna går till Valpen i stället för till hovet.
Man kan riktigt se framför sig hur Knugen ler i mjugg när giftermålet är i hamn...
Citera
2012-11-23, 22:45
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det faktum att familjen O'Neill antagligen har mer pengar än svenska kungafamiljen är ingenting ni proletärer väljer att ta i beaktande när ni fabulerar va?
Chris O'Neill verkar i sig vara en mycket trevlig typ, men jag har ganska svårt för Kungahusets svaghet för rikedomar.
Det kanske är ett resultat av en allt för smal svensk överklass, men känslan är att man medvetet väljer att omgärda sig av vanligt folk med mycket pengar.

Bourgeoisen är lite för mycket ibland.
Citera
2012-12-07, 16:35
Medlem
sWeePerrs avatar
Numera finns hon på fejjan:

http://www.facebook.com/PrincessMadeleineOfSweden

Senast redigerad av sWeePerr 2012-12-07 kl. 16:38.
Citera
2012-12-07, 18:59
Medlem
TröttSvensks avatar
Ruggit...
Titta på bilderna där hon sitter med sin Chanelkavaj bland barnen och barnflickorna.
Täck över den leende munnen så ser ni bara två iskalla oengagerade ögon.
Hon har lärt sig att le brett och fint på bild, men hennes blick säger mer än tusen ord...

Antagligen sitter hon där äcklad av tjejerna som bara har T-shirts och ungarna som dreglar och luktar bajs...
Hon kommer att bli som sin faster, sanna mina ord...

Citera
2012-12-07, 19:27
Medlem
Ha koll på Madeleines högra öga som av någon anledning alltid ser stirrig och stelt ut som om det vore ett emaljöga. Någon som vet om prinsessan är behäftad med dolda fel?
Citera
2012-12-07, 21:26
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ha koll på Madeleines högra öga som av någon anledning alltid ser stirrig och stelt ut som om det vore ett emaljöga. Någon som vet om prinsessan är behäftad med dolda fel?
Nä, det är nog bara på gra fylla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in