2010-06-10, 20:45
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
...
Enligt hovet skall det vara en "ära" att få göra dessa arbeten men i så fall skulle man ju såsom leverantör kunna begära en motprestation, såsom att man från hovets sida såg till att nämna de personer, som arbetat med att ställa i ordning det som i hovets namn skall användas. Så är dock inte fallet, varför den där "äran" inte är att betrakta som särkskilt mycket värd när ingen känner till vem det är som utfört arbetet. Det kommer ju inte att komma leverantören till nytta i alla fall. Istället kommer säkert hovet att återkomma med förfrågningar där man förväntar sig att kunna pruta eller betala samma pris för liknande arbeten i fortsättningen.
...

Va snackar du för skit? Det är väl alldeles frivilligt om man vill tillverka något för Hovet till underpris?
Citera
2010-06-10, 20:52
Medlem
Airwolfs avatar
Tror ni kungafamiljen är medveten om hur mycket det muttras ute i stugorna i Sverige över Madeleines latliv?
Får de ta del av medias syrliga rapportering och annat som skrivs på internet?
Jag tror ju knappast det sitter ett hänglås på Victorias dator. Huruvida de övriga kan starta en dator vet jag inte.

Eller sitter kungafamiljen och känner sig nöjda över folkets stöd, Madeleine har det sååå jobbigt och behöver sin tid, det förstår väl alla svenskar...

Huruvida svenskarnas klagorop når huvudpersonen Madeleines öron tycker jag är oviktigt att fråga sig - hon ger fullständigt fan i vad folk tycker. Hon är en prinsessa, sådeså
Citera
2010-06-10, 21:00
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Det här föreslår Firefox jag ska googla på när jag skriver "prinsessan madeleine i sökrutan":

prinsessan madeleine bröllop
prinsessan madeleine röker
prinsessan madeleine blogg
prinsessan madeleine förlovning
prinsessan madeleine och jonas
prinsessan madeleine fet
prinsessan madeleine flashback
prinsessan madeleine jonas otrogen
prinsessan madeleine jonas

Prova själva!
Citera
2010-06-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwolf
Tror ni kungafamiljen är medveten om hur mycket det muttras ute i stugorna i Sverige över Madeleines latliv?
Får de ta del av medias syrliga rapportering och annat som skrivs på internet?
Jag tror ju knappast det sitter ett hänglås på Victorias dator. Huruvida de övriga kan starta en dator vet jag inte.
Tror inte det muttras så mycket överhuvudtaget. Jag tror de flesta njuter av att kunna läsa skvallertidningar och skvallra om de kungliga. Vad skulle de reguljära skvallertanterna i den här tråden oja sig över om det Svenska kungahuset skulle försvinna? Jag tror nog de flesta av er njuter över att kunna ryggdunka över hur förfärligt det är med en lösaktig slampa som super runt för era skattepengar.

Jag tror inte de kungliga familjemedlemmarna aktvit söker information om dem själva på internet men det kanske sker någon gång ibland. Jag tror presschefen eller vem det nu är som informerar om vad som skrivs i skvallertidningarna och ger "råd" om vad de inte ska eller ska göra. Nu verkar det som ciggen skiter i allt detta och lever livet. Men men knugen är ju förälder han också så han vill väl att alla hans barn ska ha det bra även om de inte lever upp till förväntningarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Airwolf
Eller sitter kungafamiljen och känner sig nöjda över folkets stöd, Madeleine har det sååå jobbigt och behöver sin tid, det förstår väl alla svenskar...

Huruvida svenskarnas klagorop når huvudpersonen Madeleines öron tycker jag är oviktigt att fråga sig - hon ger fullständigt fan i vad folk tycker. Hon är en prinsessa, sådeså
Tror inte de bryr sig så hårt. Knugen anser säkert att ciggen bjuder på tillräcklig underhållning åt skvallertanterna. Hur spännande är det egentligen att läsa om en perfekt prinsessa som inviger barnhem i mörkaste Afrika när man kan läsa om vilka märkesväskor hon köpt, vilka drinkar hon pimplat och med vilka avelshanar hon kan ha knullat?
Citera
2010-06-10, 22:39
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnurgnurr
Knugen anser säkert att ciggen bjuder på tillräcklig underhållning åt skvallertanterna. Hur spännande är det egentligen att läsa om en perfekt prinsessa som inviger barnhem i mörkaste Afrika när man kan läsa om vilka märkesväskor hon köpt, vilka drinkar hon pimplat och med vilka avelshanar hon kan ha knullat?

Tror inte att Knugen tänker så alls.

Ciggen fick stryka i sin almanacka och utebli från lysningarna (ett uppenbart hovetikettsbrott).

Hon är bortskämd och envis. Ciggen kanske hotade med att utebli från självaste bröllopet om hon inte fick som hon vill dvs fick "egen tid"? Tror att Knugen i första hand är djupt besviken på Biträdet (som han godkänt och gillade) och delvis förstår Ciggen, men samtidigt är han säkert inte är helt bekväm med situationen.

Att Ciggen fick göra som hon ville var den enklaste lösningen. Sen fick hovets presstjänst göra så gott de kunde.
Citera
2010-06-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det här föreslår Firefox jag ska googla på när jag skriver "prinsessan madeleine i sökrutan":

prinsessan madeleine bröllop
prinsessan madeleine röker
prinsessan madeleine blogg
prinsessan madeleine förlovning
prinsessan madeleine och jonas
prinsessan madeleine fet
prinsessan madeleine flashback
prinsessan madeleine jonas otrogen
prinsessan madeleine jonas

Prova själva!

Sagt och gjort. Det stämmer som du säger.

Undrar hur det kommer sig att fet & flashback får en naturlig sammankoppling med sessan.
Citera
2010-06-10, 22:50
Bannlyst
Men hon var väl i NY - åkte hem och sen tillbaka igen till miami
Citera
2010-06-10, 22:52
Bannlyst
Ang maddes pengar. Kungen får apanage på 100 000 kr i månaden. De sätts in 20 000 kr per person i kungahusets konto de har att leva för varje månad. hon kommer kanske abdikera men väntar till efter brölllopet.
Senast redigerad av lucylie 2010-06-10 kl. 22:57.
Citera
2010-06-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Tror inte att Knugen tänker så alls.

Ciggen fick stryka i sin almanacka och utebli från lysningarna (ett uppenbart hovetikettsbrott).

Hon är bortskämd och envis. Ciggen kanske hotade med att utebli från självaste bröllopet om hon inte fick som hon vill dvs fick "egen tid"? Tror att Knugen i första hand är djupt besviken på Biträdet (som han godkänt och gillade) och delvis förstår Ciggen, men samtidigt är han säkert inte är helt bekväm med situationen.

Att Ciggen fick göra som hon ville var den enklaste lösningen. Sen fick hovets presstjänst göra så gott de kunde.
Ja det låter rimligt. Tror som du säger att det är svårt för knugen i nuvarande situationen att stampa ner foten. Han kan ju inte gärna hota med att dra in prinsesstiteln då hon kanske i ett barnsligt utfall skulle kasta titeln åt sidan. Eller varför inte blåsa alla personliga tillgångar på en gång om hennes resekassa drogs in. Det skulle inte bara överskugga bröllopet utan flytta fokus från de snart nya regenterna. Klart smidigaste lösningen att låta henne hållas.

Ska bli intressant att se om ciggen är "sjuk" när det är dags för bröllopet. Jag tycker hon verkar lite avundsjuk och missunnsam på sin storasyster som ser ut att ha ett stabilt förhållande och en ganska ljus framtid framför sig. Jag tycker det verkar som ciggen beter sig som ett litet trotsigt barn som inte får som hon vill. Är väl lite av en livskris på gång för ciggen. Kanske dags för lite starkare droger än ett glas vin?
Citera
2010-06-10, 22:57
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucylie
Men hon var väl i NY - åkte hem och sen tillbaka igen till miami

Sen till Bahamas.

Citat:
Ursprungligen postat av lucylie
Ang maddes pengar. Kungen får apanage på 100 000 kr i månaden. De sätts in 20 000 kr per person i kungahusets konto de har att leva för varje månad. hon kommer kanske abdikera men väntar till efter brölllopet

Nej, det är över 100 miljoner per år. Drygt 2 miljoner per vecka! Inte 100 papp per månad...
Citera
2010-06-10, 22:59
Bannlyst
Citat:
Sen till Bahamas.

Nej, det är över 100 miljoner per år. Drygt 2 miljoner per vecka! Inte 100 papp per månad...
det var ett exempel..... sen måste hon väl komma hem till bröllopet. hon kan väl ej missa sin syrras bröllop heller. hon kommer kanske abdikera och flytta till usa!
Citera
2010-06-10, 23:01
Bannlyst
Citat:
Sen till Bahamas.

vad ska de med så mycket pengar till per vecka. Men det kanske gå till lönerna för de som jobbar på slottet också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in