2010-07-01, 12:23
Citat:
Se det i ett längre perspektiv. Vi har haft en kung i ca 1000 år (rätta mig om jag har fel) och förhoppningsvis kommer vi ha kvar monarkin i minst 1000 år till. Om en generation skulle bli misslyckad gör ingen större skillnad i det långa loppet. Jag tror knappast att vi alltid skulle välja perfekta presidenter under samma tidsperiod.
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Låt oss göra följande hypotetiska antagande (som inte är helt otänkbart i framtiden):
Kungen är ett praktarsel med flera otrohetsrykten och är lite för glad i spriten vilket har resulterat i en del mindre skandaler på festligheter.
Kungens barn ser ut som skit rent ut sagt. Det finns ingen klassisk kunglig glans över dem och de har fettat på sig å det grövsta. De kan inte föra sig med klass och stil.
När kungens äldsta dotter gifte sig så hade hon på sig följande anskrämliga skapelse: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multim...g_1218434k.jpg
Omvärlden skrattade gott åt våran feta dåligt klädda kronprinsessa.
Ska vi fortfarande ha kvar monarkin, ska vi byta familj, hur ska vi lösa detta prekära problem?
Kungen är ett praktarsel med flera otrohetsrykten och är lite för glad i spriten vilket har resulterat i en del mindre skandaler på festligheter.
Kungens barn ser ut som skit rent ut sagt. Det finns ingen klassisk kunglig glans över dem och de har fettat på sig å det grövsta. De kan inte föra sig med klass och stil.
När kungens äldsta dotter gifte sig så hade hon på sig följande anskrämliga skapelse: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multim...g_1218434k.jpg
Omvärlden skrattade gott åt våran feta dåligt klädda kronprinsessa.
Ska vi fortfarande ha kvar monarkin, ska vi byta familj, hur ska vi lösa detta prekära problem?
Citat:
Nämn några.
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det finns rätt många. Vi har även en tradition med landshövdingar, (som i och för sig är politiska), som brukar åka runt och klippa.
Citat:
Kungen kan bli avsatt när som helst. Regeringen kan rösta bort monarkin imorgon.
Skilllnaden med en predident som klipper och Knugen, är att presidenten har det som jobb, och blir avsatt om han/hon inte uppför sig. När Knugen var i Brunei la han bara sitt icke-existerande omdöme i handskfacket i en av sultanens bilar och ur munnen sprutade groda. Eftersom han trots allt är kung och enligt Hovet inte tillräknelig skyllde man helt sonika på UD.
Citat:
Jag väntar fortfarande på att du ska berätta vad hon läste samt hur du vet att hon inte var bra på det.
Hakan läste inte det hon var bra på. Hon "läste" det som ser bra ut sin CV. Sen lät hon någon ringa Uppsala Universitet och beställa en examen.
Senast redigerad av The Butcher82 2010-07-01 kl. 12:41.
Senast redigerad av The Butcher82 2010-07-01 kl. 12:41.