Det är inte pengarna iofs som gör att jag vill att vi skall skippa monarkens fåtaliga återstående statschefsfunktioner! Jag är övertygad om att revisor Eva Jacobsson (?) har informerat både sittande regering, "skuggregering" och andra ur makteliten om hur pengarna använts! Jag tror faktiskt inte att det föregår ngra skumma affärer bakom fasaden...inte alls. Jag är övertygad om att allt hemlighetsmakeriet beror på just de substantiella lönekostnaderna för kungaparets personliga service samt de stora summor som går åt till - inte främst de officiella tjänstemiddagarna, utan mer omfattningen av de inofficiella tjänstemiddagar som C-G och Sylvia "måste" delta i och de är många och inget som den vanlige skattebetalaren har det minsta insyn i eller skulle se ngn nytta av öht! C-G och Sylvia är tvingade att delta i ett stort antal sådana "privata" tillställningar varje månad, det är så de verkligen "betalar tillbaks" stödet från politiker och toppetablissemang! Ngn måste "hyfsa till"

de här siffrorna först se´n så blir även den här delen av apanaget offentligt snart - det är jag övertygad om
Nej jag tycker det är patetiskt att den man/kvinna som skickas ut i världen som den högste företrädaren för Sverige är en helt maktlös person som annars i stort sett bara används för att festa runt i det operettaktiga gräddmos som utgör hovets övriga funktioner!