2010-05-17, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

En ganska vag formulering:
Diverse organisationer?
Vilka möten?
Vilka projekt?

Childhood Foundation.

"Tolv projektbesök är inbokade enligt hennes officiella schema och under resans tre sista dagar befinner sig Madeleine i Seattle på västkusten för att närvara på Sweden Week som arrangeras av konsulatet."

http://www.expressen.se/Nyheter/1.19...dat-i-new-york

Publicerat 24 april 2010
Citera
2010-05-17, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Childhood Foundation.
"Tolv projektbesök är inbokade enligt hennes officiella schema och under resans tre sista dagar befinner sig Madeleine i Seattle på västkusten för att närvara på Sweden Week som arrangeras av konsulatet."
Publicerat 24 april 2010

Vad har Madeleine för specialkunskaper och erfarenhet av:
Flickor
Unga mammor
Barn på institution
Sexuellt utnyttjade barn
Gatubarn

Madeleine lever ju själv i en miljö som ät totalt avskärmad från det övriga samhället!

Citera
2010-05-17, 20:26
Medlem
Passa på och ladda ner innan informationen tas bort!

Prinsessan Madeleine och jur.kand. Jonas Bergström förlovade
http://www.royalcourt.se/kungafamilj...780003013.html

Pressmeddelandet
http://www.royalcourt.se/pressrum/pr...780003025.html

Information om jur.kand Jonas Bergström
http://www.royalcourt.se/download/18...str%C3%B6m.pdf

Foto av Prinsessan Madeleine och jur.kand Jonas Bergström,
http://www.royalcourt.se/images/18.4...ovstaterna.jpg
Citera
2010-05-17, 20:49
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Passa på och ladda ner innan informationen tas bort!

Oj, oj, oj! Åtminstone bakgrundsinformationen om Jonas har varit upp till diskussion här tidigare. Vad har de för kontroll egentligen? Man kan ju tycka att även om familjen själv inte är så haj på nymodigheter som Internet, borde de väl ha någon bland personalen som är läskunnig, som kan ge webmastern sparken.
Citera
2010-05-17, 21:00
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Childhood Foundation.

Publicerat 24 april 2010

Vilket djävla lull lull,hon ställde väl knappt upp för hälften av de åtaganden hon hade i Usa
Tex var hon inte i Seattle,dit åkte Vickan istället.Slöseri med skattepengar säger jag bara.
Två prinsessor i samma land samtidigt,men en sessa, ids inte jobba....

Madde ville väl helst bara ha lite kul och träffa kompisar.
Halvsova på nåt möte ,dinera och ta i hand.
Herregud nu får bruden ta och skriva in sig på arbetsförmedlingen,
så att hon gör någon nytta för en gångs skull.
Under ett års tid tycker jag att det enda hon verkar
göra,är att resa på en massa utlandsresor för privat räkning.
Kungens fyra systrar får ingen del av apanaget.
Så ska det självklart vara för Madde också.
Det är dax för lilla sessan på ärten att stå på egna ben,
Den yngre medelåldern närmar sig med stormfart för henne.
Citera
2010-05-17, 21:12
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Tidigare någon gång lovade jag lite skattekontroll på Ciggens kompisar Lovisa de Geer och Sofi Fahrman, som hon umgicks med i New York nyligen. Jag hann inte just då och sen glömde jag faktiskt bort det. Det var slarvigt, men jag måste även påpeka att någon kunde ha sparkat lite på mig, och påpeka att jag lovade.

Hursomhelst så har jag bättrat mig och slog en pling till Masen. Det gäller alltså 2009 års deklaration, dvs det de tjänade under 2008.

Om vi börjar med Lovva så är 27-åringen som sagt fortfarande skriven hemma hos mamma och pappa. Föräldrarna är rika och de bor i ett sjuhelvetes slott i Upplands Väsby. Här är det Pappas Pengar som gäller. Hon nolltaxerade 2009 förutom femtontusen i inkomst av kapital. Kolla gärna någon om hon tjänat några pengar under tidigare år. Jag kan nog sätta någon spänn på att hon inte tjänat en krona i hela sitt liv.

Intressant nog gäller det motsatta för Soffan, 30 år och även hon skriven hemma. Hon [b]deklarerade 2009 för 1,2 miljoner kronor[b]. Det är häpnadsväckande, och ett närmast enastående resultat! Först undrar jag ju om Aftonbladet verkligen betalar sina "utrikeskorrespondenter" så väl och undrar om jag kanske valt fel yrke. Men så är det nog inte, utan vi får anta att det kommer från företaget. Hon driver SOFI AB som med tanke på att det startades 2008, och att hon är den enda anställda har en omsättning på 2,6 miljoner, så baxnar i varje fall jag. Jag baxnar även att hon behöver ta ut en lön på över miljonen för att klara sig, men i alla fall så kanske det är dyrt i New York, i varje fall i en sessas sällskap.

Nej, så är det naturligtvis inte. "Föremålet för bolagets verksamhet är att verka som frilansjournalist samt därmed förenlig verksamhet." Hon drar inte in över två och en halv mille på att dravla mode i en blogg. Frågan är förstås var pengarna kommer ifrån? Det vore mig naturligtvis främmande att insinuera en transferering av kapital från företag som ligger Pappas Pengar nära, för verkliga eller mindre verkliga uppdrag utförda av SOFI AB. Något sådant vore, om än inte olagligt, djupt oetiskt gentemot ägare och anställda i dessa bolag.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2010-05-17 kl. 21:14.
Citera
2010-05-17, 22:54
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Först: tack för informationen som du har kollat upp - jag blir inte förvånad om AB betalar dessa summor, deras ledning är inte dum och vinstdrivande, troligen betalar det sig i slutändan i form av lösnummer, bloggannonser och eventuella Plus-artiklar. Varför skulle pappa Fahrman pytsa in mera när det går bra för Sofi redan? Men det verkar han kunna göra om det behövs... Sen en mille till kläder etc tja hon bor i New York och lägger uppenbarligen ut mycket (av bloggen att döma) på kläder. Sen om Sofi är ensamägare finns det inga andra att stå "tills svars för" är det fritt fram...
Citera
2010-05-17, 23:18
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Först: tack för informationen som du har kollat upp - jag blir inte förvånad om AB betalar dessa summor, deras ledning är inte dum och vinstdrivande, troligen betalar det sig i slutändan i form av lösnummer, bloggannonser och eventuella Plus-artiklar. Varför skulle pappa Fahrman pytsa in mera när det går bra för Sofi redan? Men det verkar han kunna göra om det behövs... Sen en mille till kläder etc tja hon bor i New York och lägger uppenbarligen ut mycket (av bloggen att döma) på kläder. Sen om Sofi är ensamägare finns det inga andra att stå "tills svars för" är det fritt fram...

Ja, det är klart om dessa pengar är ärligt förtjänade är det bara att gratulera! Det borde jag absolut ha skrivit.
Citera
2010-05-18, 15:49
Medlem
Eftersom det går in i hennes bolag behöver AB inte betala sociala avgifter mm vilket gör att ersättningen från AB inte är så hög som den låter om nu stora delar av omsättningen kommer därifrån.
Citera
2010-05-18, 17:35
Medlem
volvo 240s avatar
Detta är den prinssessan man skulle kunna tänka sig att dra över. De n andra storhakade miffot ser ju förjävlig ut.
Citera
2010-05-19, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Uppriktigt sagt tror jag inte att han är intresserad. Den förr så heta Madeleines glöd har falnat något...Och som sagt han är en gammaldags playboy som sin pappa , Albert har ju FORTFARANDE inte gift sig den obotliga slashasen!

Vad är det förresten med de olika kungahusen i Europa, tex de nordiska och Holländska och Belgiska kungahusen håller mer el mindre ihop. Man ser dem ofta på olika fester och officiella sammanhang, däremot engelska och Monacos kungahus samt Spaniens, ser man mycket sällan ihop med dessa

Vad är grejen?

Albert är inte hans pappa, utan hans morbror
Citera
2010-05-20, 00:49
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSkumberg
-"Nu kommer du genast hem! Jag har talat med personskyddet och de är trötta på dina dumheter och det ä'r faktiskt jag också!"
-"Pappa! Mehmet och jag älskar faktiskt varandra och nu gifter vi oss här i Las Vegas med Elvis som vittne och det finns inget du kan göra åt det!!!"
-"Då får du inget apanage av mig!! Hör du det!!!
-"Du kan ta ditt apanage och dra nått gammalt över dig! Mehmet och jag ska öppna pizzeria på The Streak!"

Kan faktiskt hända. Se på Monaco-prinsessorna. Snärtan är lillsessa men ändå nära 30-strecket. Ungdomsåren med Jonas är bortslösade och hon är inte precis purung längre, ålderdomstecken syns redan, Jokern råder snart henne ta in på "kliniker" i Brasilien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in