Citat:
Ursprungligen postat av
LuminorBase
Mjo förvisso. I det här fallet så blir X bannad hela tiden också. Det eller att han "tar sitt liv" och försvinner. Sen kommer ett nytt konto med EXAKT samma uppgifter. Samma rehab. Samma boende. Samma problem, samma inställning, retorik och situation. Mods i den sektionen måste vara medvetna om att den användaren har femtio-elva konton.
Såg ett inlägg senast idag när någon skrev: "har följt dig genom alla dina konton och...". Man behöver inte direkt ha en slutledningsförmåga som en raketforskare för att haja att snubben är rätt skruvad.
Men hur ska jag rapportera det?
XX är YY skickat till en mods. Inte fan kommer dem göra nåt åt det? Och i det här fallet är jag rätt övertygade om att de vet vem det är men att XX kommer tillbaks med en ny användare i princip omgående om han blir bannad. (Han har hållit på i många år).
För övrigt, tack för ett vänligt svar. Sällan man får såna här.
Ja problemet är väl att det finns bara så mycket man kan göra åt ett troll som har för mycket fritid och inget vettigt att spendera den på. Modsen kan inte banna folk hur som helst, det är bara admins som kan göra det(KFK), så det kommer alltid att finnas en viss tröghet, det är priset vi betalar för att ha "rättssäkerhet" här på FB.
Och det enda preventiva man kan göra är ju att börja IP-banna hela nätblock, men då riskerar ju oskyldiga att åka ut på köpet såtillvida trollet nu inte sitter på en statisk IP, något som inte är särskilt vanligt. Samt att han ju alltid bara kan börja använda Tor eller något liknande om han verkligen vill.
Det är lite som att har en krog utan dörrvakt, även om du har vakter där inne som slänger ut den lokala alkisen så fort de ser honom så är det ju svårt att hindra honom från att komma in igen. Och i det här fallet måste dessutom vakterna genomgå en "rättegång" innan de ens får kasta ut fyllot.
Men jag misstänker att svaret du kommer att få från modsen är att rapportera på, ju snabbare de får ögonen på trollet desto snabbare kan de dra upp det i Outlaw.