Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,05%
409 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,95%
362 röster
2012-12-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Därför att det är en helt legitim frågeställning, TS bryter inte mot några regler. Att du är upprörd för att du har fått inlägg i tråden raderade är fullt förståeligt, men du bröt faktiskt mot FB:s regler, vilket kan resultera i att inläggen tas bort.

Det är samma tjafs när en person skriver i TS att han eller hon är minderårig, genast skall det komma lustigkurrar och konstatera det uppenbara, eller skriva "välkommen tillbaka om tre år", istället för att skicka en RP för 2.03 och skita i att skriva i tråden. Sådant och trolljagande resulterar alltid i en varning när jag modererar.

Nej, jag är absolut inte upprörd utav att få några sketna inlägg raderade utan att ett troll kan hitta på en massa skit. Hela hans användare är som sagt skapad för att trolla. Dessutom är folk så tröga att dom går på skiten och matar trollet som får sin orgasm genom respons.

Nej, det är absolut tid för att införa regler som förbjuder just tramstrådar eller att dom förs över till humordelen.
Citera
2012-12-24, 18:18
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Nej, jag är absolut inte upprörd utav att få några sketna inlägg raderade utan att ett troll kan hitta på en massa skit. Hela hans användare är som sagt skapad för att trolla. Dessutom är folk så tröga att dom går på skiten och matar trollet som får sin orgasm genom respons.

Nej, det är absolut tid för att införa regler som förbjuder just tramstrådar eller att dom förs över till humordelen.
Vem skall avgöra vilka trådar som är tramstrådar? Det ser ut som en inskränkning av yttrandefriheten för mig och är således ett dåligt förslag. Att folk nappar på ett bete och får varningar är för att dessa personer är gravt inkompetenta och inte har ork nog att läsa reglerna eller använda hjärnan. Normala människor börjar inte spamma ned en tråd för att man misstänker att TS målar upp ett hypotetiskt scenario. Även om det är ett hypotetiskt scenario kan det finnas ett intresse av att diskutera detta (jfr här många trådar i juridik).
Citera
2012-12-25, 11:49
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Varför raderas inte UPPENBARA tramstrådar såsom denna?

https://www.flashback.org/t2040385

Nej, istället raderas inlägg som konstaterar att det är idiot som bara trollar och dessutom får man en varning.

Nu legitimeras det bara att det är OK att skapa tramstrådar och användaren som har skrivit tråden är ju bara skapad för att skriva trollinlägg.

FB har blivit en jävla sandlåda!

Vad är det för uppenbar trams med den?
Svårt att ta till dig att det finns kvinnor som är gifta och har barn ett s.k ordnat liv som ändå kan vara otrogen på firmafester/konferenser? Eller blev du provocerad av att hon skrev "lång svart man"? Eller låg provokationen för dig över att hon ville lämna man och barn och ha helgumgänge med barnen?

Du hävdar att det är uppenbart. Om det är så uppenbart (som du hävdar) så skall du kunna förklara det på ett lugnt och sakligt sätt med i stället för att ta för givet att alla andra ser det också bara för att du tycker så.

Det mest intressanta med folk som skriker "det är uppenbart" (du skrev versaler på det ordet) brukar sällan fatta att det som är uppenbart för en måste inte vara uppenbart för någon annan. Alla lever inte samma liv och har samma erfarenheter. Alla människor uppfattar inte saker på samma sätt.
Fast denna kunskap brukar komma med det fina som kallas för livserfarenhet.
Citera
2012-12-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Vad är det för uppenbar trams med den?
Svårt att ta till dig att det finns kvinnor som är gifta och har barn ett s.k ordnat liv som ändå kan vara otrogen på firmafester/konferenser? Eller blev du provocerad av att hon skrev "lång svart man"? Eller låg provokationen för dig över att hon ville lämna man och barn och ha helgumgänge med barnen?

Du hävdar att det är uppenbart. Om det är så uppenbart (som du hävdar) så skall du kunna förklara det på ett lugnt och sakligt sätt med i stället för att ta för givet att alla andra ser det också bara för att du tycker så.

Det mest intressanta med folk som skriker "det är uppenbart" (du skrev versaler på det ordet) brukar sällan fatta att det som är uppenbart för en måste inte vara uppenbart för någon annan. Alla lever inte samma liv och har samma erfarenheter. Alla människor uppfattar inte saker på samma sätt.
Fast denna kunskap brukar komma med det fina som kallas för livserfarenhet.
Det är rätt uppenbart om man tar en titt på posthistoriken iallafall.
Citera
2012-12-26, 23:04
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcom87
Tråden har en seriös frågeställning, varför skall det inte få diskuteras om än hypotetiskt? Enligt mig är det alla andra användare som skriker troll som är problemet. Förekommer sådant i mina delforum raderas inläggen och varning för 0.03 utfärdas, då ett inlägg som skriker troll inte bidrar till debatten ö h t.
Citera
2012-12-26, 23:43
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Det bryter inte mot reglerna att ljuga eller utöva mytomani, och kommer förhoppningsvis aldrig så göra. Så släpp den där jävla trolljakten, du och andra som ägnar sina liv åt sådant förstör forumet och tillför mer skit än vad eventuella troll någonsin kommer göra.
Citera
2012-12-27, 02:37
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Och vilken del av dessa två meningar var det du hade svårast att begripa?
Citera mig själv:
"Det mest intressanta med folk som skriker "det är uppenbart" (du skrev versaler på det ordet) brukar sällan fatta att det som är uppenbart för en måste inte vara uppenbart för någon annan."
Så kan du komma med något konkret än att bara rapa upp samma som tank77 att det är rätt uppenbart.

Nej det är ingen skillnad om DU försöker blanda in detta med posthistorik eller som tank77 låta bli att upplysa utan bara påstå.

Så kom med konkreta argument och förklaringar, än abstrakta intetsägande påståenden.

Sedan så oavsett VEM som starta tråden, är frågeställningen intressant, så kan man ju diskutera det i ett hypotetiskt plan eller konceptet i en frågeställning och det kan utvecklas till en bra debatt oavsett bakgrunden på användaren.
Överkurs att förstå detta att det är mer intressant att diskutera innehållet i ett inlägg än att stirra sig blind på ett nick och vara trolljägare och anklaga andra användare att "tramsa" per se bara för att de har ett visst nick.

Men dessa jäkla självupptagna TROLLJÄGARE och TRAMSJÄGARE, är mer intresserade av att tramsa sönder tråden, som kan ha en intressant frågeställning, med sin jävla trolljagande och tramsjagande. Det är dessa, tramsjägare och trolljägare, som dra ned debatterna på just sandlådenivån.
Citera
2012-12-28, 11:56
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Det har sagts förut och tål att sägas igen...problemet är inte i första hand trams- och trolltrådarna i sig. Problemet är att på FB finns det tusentals medlemmar som inte kan stå emot frestelsen att svara i trådarna.

Det startas varje dag trådar på FB vars enda syfte är att förvandla tråden till en troll- och tramstråd som så snabbt som möjligt går över styr. Är man en erfaren forumräv så kan man med 95 %-ig säkerhet peka ut dom trådar som blir tramstrådar bara genom att läsa trådstarten.

Oavsett vilket...innehåller tråden en relevant frågeställning så kan man som moderator inte gärna radera den även om man tidigt inser att den två dagar senare måste stängas.

Det här är priset man får betala när man vill driva ett forum som FB.
Citera
2012-12-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det har sagts förut och tål att sägas igen...problemet är inte i första hand trams- och trolltrådarna i sig. Problemet är att på FB finns det tusentals medlemmar som inte kan stå emot frestelsen att svara i trådarna.

Det startas varje dag trådar på FB vars enda syfte är att förvandla tråden till en troll- och tramstråd som så snabbt som möjligt går över styr. Är man en erfaren forumräv så kan man med 95 %-ig säkerhet peka ut dom trådar som blir tramstrådar bara genom att läsa trådstarten.

Oavsett vilket...innehåller tråden en relevant frågeställning så kan man som moderator inte gärna radera den även om man tidigt inser att den två dagar senare måste stängas.

Det här är priset man får betala när man vill driva ett forum som FB.

Väldigt sant. Det är inte troll TS som är problemet. Det är medlemmarna som hakar på tråden istället för att låta den falla till sida 2.
Citera
2013-07-01, 10:14
Medlem
LuminorBases avatar
Bra tråd. Här kan jag skriva av mig lite.

> Ett uppenbart troll härjar i drog- rehabilitering. Trollet svarar till och med på sina egna poster med andra användare och har haft en UPPSJÖ av användare de senaste åren som ALLA är exakt likadana. Som alla suttit på nordjylland på behandling. Som alla är tunga opioidmissbrukare och som alla skriver i trådar om att inte frysa ut missbrukaren för att sedan försöka ta tag i sitt missbruk och till sist dö i en överdos. (Gärna i samband med att sin sambo knullar andra bakom ryggen, ibland i gangbang, ibland inte).

Utöver det härjar massa ny -reggade troll i en typ av trådar i samma forum. Skriver BARA i samma trådar. Bara. Det sabbar totalt diskussionen mellan de mot-kombatanter som finns och är seriösa.

Exakt samma fenomen ses i relationsforumet.
Användare reggar sig och skriver massa skit, tills hela forumet vet om att denne är ett troll. Då försvinner den. Reggar om sig med nytt namn och skriver samma dynga.

Så här är då min reaktion:

- en jävla massa fokus läggs från mods på 1:06. D.v.s - du får inte spekulera i om en användare är kopplat till en annan användare av anonymitetskäl.

Ok. Så om jag säger att Användare X och Y är samma så bryter jag 1:06. Verkar logiskt. Det säger ju jävligt mycker om vem X är IRL. Eller?

- Det som stör flashback mest är fan inte risken att bli outad (Vilket har hänt flera ggr ändå) - utan alla jävla troll som sabbar vad som kan vara vettiga diskussioner.

Uppenbarligen inte bara jag som tycker detta men Forumet tycker det uppenbarligen inte. Så antingen får man leva med att flashback bara huseras av 18 åringa missfoster som sprider dynga eller ta sitt pick och pack och skita i att försöka bidra.

Fullständigt intetsägande inlägg, men jag mår lite bättre. Wooooozaaaaaaaah!
Citera
2013-07-01, 13:44
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Bra tråd. Här kan jag skriva av mig lite.

> Ett uppenbart troll härjar i drog- rehabilitering. Trollet svarar till och med på sina egna poster med andra användare och har haft en UPPSJÖ av användare de senaste åren som ALLA är exakt likadana. Som alla suttit på nordjylland på behandling. Som alla är tunga opioidmissbrukare och som alla skriver i trådar om att inte frysa ut missbrukaren för att sedan försöka ta tag i sitt missbruk och till sist dö i en överdos. (Gärna i samband med att sin sambo knullar andra bakom ryggen, ibland i gangbang, ibland inte).

Utöver det härjar massa ny -reggade troll i en typ av trådar i samma forum. Skriver BARA i samma trådar. Bara. Det sabbar totalt diskussionen mellan de mot-kombatanter som finns och är seriösa.

Exakt samma fenomen ses i relationsforumet.
Användare reggar sig och skriver massa skit, tills hela forumet vet om att denne är ett troll. Då försvinner den. Reggar om sig med nytt namn och skriver samma dynga.

Så här är då min reaktion:

- en jävla massa fokus läggs från mods på 1:06. D.v.s - du får inte spekulera i om en användare är kopplat till en annan användare av anonymitetskäl.

Ok. Så om jag säger att Användare X och Y är samma så bryter jag 1:06. Verkar logiskt. Det säger ju jävligt mycker om vem X är IRL. Eller?

- Det som stör flashback mest är fan inte risken att bli outad (Vilket har hänt flera ggr ändå) - utan alla jävla troll som sabbar vad som kan vara vettiga diskussioner.

Uppenbarligen inte bara jag som tycker detta men Forumet tycker det uppenbarligen inte. Så antingen får man leva med att flashback bara huseras av 18 åringa missfoster som sprider dynga eller ta sitt pick och pack och skita i att försöka bidra.

Fullständigt intetsägande inlägg, men jag mår lite bättre. Wooooozaaaaaaaah!

Du har nog helt missförstått definitionen av Troll. Trolla i betydelsen ljuga/hitta på provocerande historier är tillåtet (som denna tråd handlar om). Trolla i betydelsen missbruka multipla konton (som du verkar mena) är inte tillåtet och det är bara att rapportera för 1.07. Dock ska man så klart inte vara korkad nog att dessutom skriva ut i tråden att "xxxx är samma som yyyy" för då åker man dit för 1.06, men det begriper rimligen de flesta, som har slängt en titt på reglerna någon gång.
Citera
2013-07-01, 13:47
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Du har nog helt missförstått definitionen av Troll. Trolla i betydelsen ljuga/hitta på provocerande historier är tillåtet (som denna tråd handlar om). Trolla i betydelsen missbruka multipla konton (som du verkar mena) är inte tillåtet och det är bara att rapportera för 1.07. Dock ska man så klart inte vara korkad nog att dessutom skriva ut i tråden att "xxxx är samma som yyyy" för då åker man dit för 1.06, men det begriper rimligen de flesta, som har slängt en titt på reglerna någon gång.

Jahaaaaaa...
Men en person som missbrukar multipla konton och bara sitter och hittar på, vad är en sån?

Jag är under utredning för en 1.06 som du beskriver för att jag råkade skriva som svar på någon som skrev att X var Y: "så kan det nog vara".

Dumt, dumt...

Point being - flashbacks absolut största problem är folk som uppenbart sabbar trådarna med flit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in