Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,05%
409 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,95%
362 röster
2014-10-26, 12:48
Bannlyst
alltså jag får väl vända mig hit då min jävla tråd hamnade i papperskorgen. jag postar TS här under:

När trellen slår till

Citat:
det är ingen hemlighet att en majoritet av flashbacks intagna är trell. jag upplever det som gammal medlem att trellen ökar och snart kommer hela forumet befolkas av dessa trell. vad kan man göra åt det? finns det något man kan göra utan att minska friheten på flashback? varje dag synar jag trelltrådar redan efter att ha läst 3 rader av vad TS har kokat ihop. vad jag fattat det som så är det regelbrott att syna trellen och outa dom som trell i deras tråd. om man nu inte kan bli bannad för trelldom så borde användarna få använda sitt civilkurage för att syna dom och få dom att försvinna då detta inte bör var ett trellforum som 4chan osv.

vad kan man göra? vad får vi vanliga användare göra för att rensa upp bland trellen? detta börjar gå överstyr och jag vet att jag har många användare i ryggen som håller med mig.
Citera
2015-05-24, 02:06
Bannlyst
Varför matar ni trollen, idioter?

Varför kan inte folk bara sluta svara på trolltrådar? Mata inte trollen sägs det, men ändå gör ni det. Ni föder ju bara mer irritation här på Flashback.

Inget blir skoj om man skriver trådar där folk inte svarar. Man gör personen ifråga en stor tjänst. Det är som att skratta åt folk som inte är roliga.

Tillslut håller de käften och fattar att de är idioter. Är du en idiot också?
Citera
2015-05-24, 02:11
Medlem
Jag tycker att vissa troll kan vara rätt så underhållande. Även om dom inte tillför forumet någon form av vettig information så kan dom tillföra en hel del humor, vare sig det är avsiktligt eller ej.

Sen så får man ta hänsyn till och försöka förstå sig på ett trolls avsikt. En person som du anser vara ett troll kan mycket väl vara en seriös person med en väldigt udda syn på livet.
Senast redigerad av DaCrap 2015-05-24 kl. 02:19.
Citera
2015-05-24, 02:25
Medlem
Gurglarens avatar
Lämnar bara trådarna direkt. Synd vi inte har aktiva admins på sidan, varannan tråd på heta ämnen är ju en jävla trolltråd nuförtiden.
Citera
2015-05-24, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Lämnar bara trådarna direkt. Synd vi inte har aktiva admins på sidan, varannan tråd på heta ämnen är ju en jävla trolltråd nuförtiden.

Borde finnas någon funktion att medlemmar kan rapportera trolltråd. Om tråden har fått in ca 10 st rapporteringar så blir tråden låst tills moderator är online och kan verifiera.
Citera
2015-05-24, 02:34
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njor
Borde finnas någon funktion att medlemmar kan rapportera trolltråd. Om tråden har fått in ca 10 st rapporteringar så blir tråden låst tills moderator är online och kan verifiera.

Det är en idé, men då kanske massa idioter rapporterar helt legitima trådar. Admins verkar arbeta enbart i sina delforum här, de skulle haft någon/några som sitter och kollar nya ämnen hela tiden. Så kan de slänga skittrådarna snabbt. Sedan borde inte trådar som ligger i papperskorgen synas alls i aktuella ämnen. Dessa ändringar hade gjort det svårare för trollen. Sedan borde de ju bannas direkt, ett troll hinner ju lägga upp 20 trådar nu för admins bannar dom inte heller....
Citera
2015-05-24, 02:36
Medlem
Så länge tråden är någorlunda vettig och verklighetsbaserad så skiter jag faktiskt i om det är en trolltråd eller ej.
Citera
2015-05-24, 03:21
Bannlyst
Citat:
Detta kan missbrukas.

Varför folk slutar besöka flashback? För all troll svar och trådar och massa off topic.
Citera
2015-05-24, 12:41
Medlem
insectqueens avatar
För att en del troll är roliga. Sedan fyller dom en viktig funktion också, nämligen att dom påminner oss om att vi inte kan tro allt vi läser och vi kan inte veta till 100% vem det är vi pratar med eller om personen är ärlig.

Skit i att sitta och läs i trådar som du tror är skapade av troll, ingen tvingar dig att delta men du ska sitta här och beordra oss andra att dansa efter din pipa.

Idiot kan du vara själv.
Citera
2015-05-24, 13:19
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Har du missat att du kan rapportera enligt 0.03, alltså trams och off topic? Varför tycker du inte att den fungerar, är det bara för att det inte heter just trolltråd?
Citera
2015-05-24, 13:39
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Nej, det borde det inte. Den typen av medlemsmakt har inget på FB att göra.

Trolltrådar är per definition inte förbjudna på FB. Är dom tramsiga eller uppenbart OT så rapporterar du tråden.

Du kan också påvisa att TS trollar om du gör det snyggt utan att skrika TROLL i tråden.

Ett annat bra alternativ är att ignorera uppenbara trolltrådar. Trolltrådar matas av medlemmar som inte har något annat för sig.
Citera
2015-05-24, 13:40
Medlem
Bogomils avatar
Problemet är, att FBs debatt omfattar en del udda ... eller rent av extrema ... världsbilder, som tyvärr är såpass halvstekta att gemensama kommunikationsplatformer sällan uppnås.

Och i en sån situation är den enas "troll" ofta den annans geni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in