Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,05%
409 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,95%
362 röster
2010-10-29, 18:44
Medlem
DinKamrats avatar
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-manchester-11650593

Bevis för att det kanske finns nån form av rättvisa här i världen
Citera
2010-11-01, 20:01
Medlem
Andre-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-manchester-11650593

Bevis för att det kanske finns nån form av rättvisa här i världen
Det var minsann ett väldigt knepigt troll som njuter av att trakassera folk som det redan är synd om.
På flashback handlar ju trollning mest om att komma högst upp på heta ämnen, lura i folk de mest osannolika historier och liknande harmlösa saker.
Citera
2010-11-02, 00:08
Medlem
Dalailamas avatar
https://www.flashback.org/sp26557251

Av någon anledning så stör jag mig fruktansvärt mycket på TS. Indirekt så skrattar han alla upp i ansiktet genom att t.om. skriva ut att han skall rapportera trollanklagelser.

Är det tillåtet att uppmana samtliga användare att skriva troll i tråden eller räknas detta som uppvigling till regelbrott?
Citera
2010-11-02, 00:10
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Är det tillåtet att uppmana samtliga användare att skriva troll i tråden eller räknas detta som uppvigling till regelbrott?
Något regelbrott är det inte, men rapporter [och efterverkan därvidlag] om massivt OT lär förekomma. Med all rätt.
Citera
2010-11-02, 19:41
Medlem
5-Ds avatar
Det är så sjukt mkt troll på flashback nu, bara ledsamt att hänga på forumet. 10% av Heta Ämnen är alltid trolltrådar.
Citera
2010-12-05, 19:49
Medlem
asdfarns avatar
Just nu känns det fan t.o.m som att 50% av heta ämnen är trolltrådar, tar ju ingenting på allvar längre.
Citera
2011-01-11, 23:47
Medlem
Combots avatar
Känns som att det blivit mycket, mycket färre [urusla] trolltrådar nu när HÄ inte ligger
på första sidan. Vilket är toppen.

Personligen har jag absolut inget emot trolljägare och jag har nog gjort mig
"skyldig" till att ropa troll högst en eller två gånger.

Det tillför inget till tråden när folk ropar troll, men jag stör mig inte som sagt var.
Mycket enkelt att ignorera dessa små inlägg.

Det som däremot gör att det kryper i kroppen på mig är när folk sväljer
uppenbara trollförsök med hull och hår. Där pratar vi om ett störningsmoment
i kolossal storlek, det är så j-ä störande. Det har jag svårt att bortse från.

Nej, låt trolljägarna hålla på, det är det minsta problemet här på fb...
Citera
2011-01-12, 19:51
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
https://www.flashback.org/sp26557251

Av någon anledning så stör jag mig fruktansvärt mycket på TS. Indirekt så skrattar han alla upp i ansiktet genom att t.om. skriva ut att han skall rapportera trollanklagelser.

Är verkligen trollanklagelser otillåtna? Ett inlägg med "jävla troll" är givetvis OT men man måste väl få ifrågasätta sanningshalten i inlägg om man har konkreta invändningar?
Citera
2011-01-12, 20:02
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Är verkligen trollanklagelser otillåtna? Ett inlägg med "jävla troll" är givetvis OT men man måste väl få ifrågasätta sanningshalten i inlägg om man har konkreta invändningar?

Du svarar på din egen fråga, vad jag kan se.

Ja, att bara skriva "Troll" och inget annat renderar en tillsägelse.
Ja, att skriva "Troll säger jag, och jag motiverar min trollanklagelse med denna förklaring
som följer..." renderar ingen tillsägelse.

Rätt eller fel?
Citera
2011-01-13, 10:08
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Du svarar på din egen fråga, vad jag kan se.

Ja, att bara skriva "Troll" och inget annat renderar en tillsägelse.
Ja, att skriva "Troll säger jag, och jag motiverar min trollanklagelse med denna förklaring
som följer..." renderar ingen tillsägelse.

Rätt eller fel?

Motargument är självfallet helt okej.. Du får skriva "Jag anser att TS är helt ute och cyklar eftersom...."

Att skrika troll räknas dock som OT efter vad jag har förstått, främst eftersom ordet troll på det här forumet avser användare som har blivit bannlysta och skaffar sig nya konton. Att trolla, i bemärkelsen provocera, är inte förbjudet.
Citera
2011-01-13, 19:13
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Att argumentera för varför man inte ska tro på vad en viss användare säger är självklart okej, men då får man se till att underbygga sina påståenden på något sätt. Att bara skriva "Troll!" ställer till mer oreda än själva trollinläggen och därför bör man räkna med en tillsägelse ifall man inte klarar av att strunta i att hojta.
Citera
2011-01-13, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackster
Vad är det med dessa idioter som alltid skall skriva troll i alla trådar? Vad spelar det för roll om det är en troll eller inte, håll er till ämnet och diskutera det bara. Så vitt jag vet kan ALLT vara trolleri men vad spelar det för roll egentligen det enda som är viktigt är att det pågår en intressant diskussion kring ämnet.

Anledningen att jag postade denna tråden är eftersom dessa personer med mindrevärdeskomplex som alltid skall skriva troll i varje tråd tenderar att sänka nivån något oerhört genom att dra med sig en massa andra idioter som inte kan analysera ämnet själv och också börjar säga troll vilket leder till att fokus flyttas från ämnet till att försöka bevisa om det är en troll eller inte.

Så min uppmaning är SLUTA SMUTSA NER FORUMET OCH TRÅDARNA MED ERA "DET ÄR EN TROLL" INLÄGG. HÅLL ER TILL ÄMNET ELLER SKRIV INGET ALLS, FÖR VAD VI VET KAN 90% AV ALLT VARA TROLL OCH DU SOM ANKLAGAR NÅGON FÖR ATT VARA TROLL ÄR INTE I NÅGON POSITION ATT AVGÖRA VAD NÅGON ÄR.

Skitsnack eller ligger det något i detta?
Troll kan definieras på olika sätt men i dom flesta fall så är det relevant/viktigt/intressant att peka ut någon som troll när dom är det.

Tex en person vars enda syfte är att sabotera debatten, då är det viktigt att peka ut denne som troll så att moderatorerna förhoppningsvis tar tag i den personen.

Annat beteende som brukar kallas trollande är när någon uppenbart sitter och ljuger ihop historier, oftast med något baksyfte. Kan tex röra sig om någon som låtsas vara muslim och sedan sitter och sprider fördomar om sig själv. Att då kalla personen för troll är att säga att det där är inte trovärdigt utan bara någon som hittar på. Varför skulle det vara fel att påpeka att man anser trovärdigheten i någons berättelser är låga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in