Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Börjar dra ihop sig mot 3 års nykterhet här, tyvärr är man lite i en mental svacka nu (det är alltid lite kämpigt vid denna tid tycker jag, när semestern är slut, mörkret kommer krypande och hösten börjar anas i luften).
Men jag funderar på om man ändå skulle "fira" sig själv på något vis, uppmärksamma att man gjort något bra. Känns som alla runt om mig glömt bort hur jag var och hur jag levde. De förväntar sig att jag är lika frisk som alla andra, men det är ju naturligtvis inte helt sant. Depressionen finns fortfarande där och gnager, och ibland tar det sig andra uttryck än alkohol och spel (som det gjorde förr).
Ajaj, det där är jobbigt. Jag har också depression och ångest som ligger och nafsar på mig mer eller mindre hela tiden. Jo jag kom på en annan sak, ett av misstagen jag har gjort är att jag jämfört mig med andra som dricker
"Jag dricker minsann inte lika mycket som han eller hon"! och inbilla mig att jag är bättre än dem eller kan egentligen faktiskt hantera det uppenbara problem jag har, oftast har jag då åkt dit på det igen, "unnat mig några öl" och sedan tömt i mig tretton stycken bara för att konstatera att jag är likadan som förra gången, en tunna utan botten. Det är tärande att vara en homo sapiens...