Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Börjar dra ihop sig mot 3 års nykterhet här, tyvärr är man lite i en mental svacka nu (det är alltid lite kämpigt vid denna tid tycker jag, när semestern är slut, mörkret kommer krypande och hösten börjar anas i luften).
Men jag funderar på om man ändå skulle "fira" sig själv på något vis, uppmärksamma att man gjort något bra. Känns som alla runt om mig glömt bort hur jag var och hur jag levde. De förväntar sig att jag är lika frisk som alla andra, men det är ju naturligtvis inte helt sant. Depressionen finns fortfarande där och gnager, och ibland tar det sig andra uttryck än alkohol och spel (som det gjorde förr).
Stort grattis till snart 3 år! Jag tycker absolut att det är något att fira på lämpligt sätt.
Personligen tycker jag att trycket snarare lättar lite nu efter sommaren med alla uteserveringar och något självklart i luften att ”det är klart du skall ha en öl i värmen”. Precis som du beskriver så har nykterheten gett mig ett lugn som jag inte hade tidigare. Jag har blivit en bättre, om än något tråkigare, medmänniska.