Citat:
Ursprungligen postat av
Ompalompa234
Bra jobbat! Drog du en beecher och la av sen? Skämt åsido så planerar jag också ett avslut på det här eländet innan det händer något som aldrig går att ta tillbaka eller få ordning på.
Ingen rattfylla här! Och Ingen speciell händelse som fick mig att lägga ner drickandet som var mycket måttligt de sista åren. Jag har ställt till med mycket på fyllan, som att helt i onödan göra mig osams med folk som jag inte haft något emot, vilket inte alltid gått att reparera, och två tjejer har lämnat mig när jag supit som värst. Men jag har alltid skött jobb, aldrig hamnat i fyllecell och alltid kommit hem trots blackouts.
För mig handlar det om att ha energi och må bra. Glädjen får komma från annat. Är man deppig vanligtvis men "lycklig" när man dricker blir drickandet ännu mer lockande. Nu mår jag bra i livet efter några deppiga år som inte bara berodde på alkoholen, och med heltidsjobb måste jag vara pigg för mina barn. Jag skulle kunna dricka en eller två öl till maten men jag känner inte för det. Vilket känns jävligt fritt, när suget är borta och man inte dras till fyllans låtsastillvaro så kan jag leva på riktigt.
Lämna alkoholen, det vill säga det lagliga knarket som du förväntas knarka, och hitta en harmoni i tillvaron. Själv trivs jag med jobbet och familjen, förr levde jag ensam och hatade mitt jobb, så nu behövs inga knarkinjektioner i form av alkohol. Jag behöver inga kickar alls, mitt värsta beroende är lite scrollande när familjen lagt sig och jag dricker kvällste.