2025-01-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dudelidu
Jag vet inte riktigt, var för mycket folk och lysande saker. För mycket intryck så ballade ut, börjar ana att jag har nått annat än adhd
Du tänker typ ett autismspektrumtillstånd?

Ja herregud, jag får panik inne på ICA när det är mycket folk, vågar inte ens föreställa mig kaoset och myllret i en Japansk stad..! Måste vara helt galet mycket intryck.

På tal om Japan så fick jag en liten flashback.. För ganska exakt 20 år sedan hade jag ett uppehåll med frugan (eller "flickvännen" var hon ju då). Mådde dåligt på riktigt för första gången i mitt liv och det är nog också första perioden av "medicinskt" supande i livet. Varje dag efter mitt pisstråkiga industrijobb gick jag förbi bolaget på vägen hem och köpte sex elefantöl och ett cigarettpaket. Satte mig sedsn vid datorn och drack öl och rökte, ensam i min etta, och kollade på anime. Specifikt var det GTO jag fastnade i - Great techaer onizuka. Kollade nog på hela serien 3-4 gånger i sträck.

Men försök att trappa ner så mycket du kan på alkoholen nu innan du kommer hem, tänker att det är det bästa du kan göra. Bakfyllan blir ju värre ju längre man skjuter det framför sig så att säga.

Ta hand om dig och kämpa på!
Citera
2025-01-23, 20:26
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktigt, var för mycket folk och lysande saker. För mycket intryck så ballade ut, börjar ana att jag har nått annat än adhd

Jag söp alldeles för mycket i japan också, totalt väck på antidepressiva på den tiden. Hoppas du tar dig hem utan missöden.
Citera
2025-01-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Du tänker typ ett autismspektrumtillstånd?

Ja herregud, jag får panik inne på ICA när det är mycket folk, vågar inte ens föreställa mig kaoset och myllret i en Japansk stad..! Måste vara helt galet mycket intryck.

På tal om Japan så fick jag en liten flashback.. För ganska exakt 20 år sedan hade jag ett uppehåll med frugan (eller "flickvännen" var hon ju då). Mådde dåligt på riktigt för första gången i mitt liv och det är nog också första perioden av "medicinskt" supande i livet. Varje dag efter mitt pisstråkiga industrijobb gick jag förbi bolaget på vägen hem och köpte sex elefantöl och ett cigarettpaket. Satte mig sedsn vid datorn och drack öl och rökte, ensam i min etta, och kollade på anime. Specifikt var det GTO jag fastnade i - Great techaer onizuka. Kollade nog på hela serien 3-4 gånger i sträck.

Men försök att trappa ner så mycket du kan på alkoholen nu innan du kommer hem, tänker att det är det bästa du kan göra. Bakfyllan blir ju värre ju längre man skjuter det framför sig så att säga.

Ta hand om dig och kämpa på!
ja det eller att jag är bipolär eller typ borderline för kan fan inte hantera mina känslor och det är lite jobbigt. Fast kan nog vara alkoholen och drogerna som framkallar det
Citera
2025-01-23, 21:04
Medlem
Citat:
ja det eller att jag är bipolär eller typ borderline för kan fan inte hantera mina känslor och det är lite jobbigt. Fast kan nog vara alkoholen och drogerna som framkallar det
Ja, sant. Svårt att veta ibland, "hönan eller ägget" - vad ger egentligen vad?

Försök komma ihåg att känslostormar egentligen är besökare i ditt inre värdshus, de kommer och till slut går de igen.
Vi kan inte styra över att de kommer, men vi kan välja att dras med i deras kaos eller sitter stilla i båten och bara observera (med lite träning).

Kämpa på! Fokusera på att ta dig hem säkert till Sverige bara, tänk inte på steg två, tre och fyra nu, det ligger i framtiden. "Var dag har nog av sin egen plåga" som min farmor brukade påminna mig om.
Citera
2025-01-23, 22:30
Medlem
Citat:
Nä ska dra hem om nån dag, kommer hem söndag börjar jobba måndag men vet på riktigt inte hur jag ska fixa det. Har nog fått en vän till mig att fixa lite benso och sub till när jag kommer hem så jag inte dör typ
Ett tips i all välmening. Kolla om du kan få något lugnande av flygvärdinnorna på planet hem. Säg att du är extremt flygrädd eller så köp med dig ett 6-pack småflaskor. Inget roligt att få abstinens på en 12 timmars flygning.

Har sett det hända och småflaskorna räddade flygresan.

Lycka till & hoppas det går bra!
Citera
2025-01-24, 07:30
Medlem
Fyfan vad keff jag känner mig nu, helt svullen och gul under ögonen, som två gammla blåtiror typ
Citera
2025-01-24, 09:49
Medlem
Citat:
Fyfan vad keff jag känner mig nu, helt svullen och gul under ögonen, som två gammla blåtiror typ
Ja, alkohol är ett jävla rävgift. Den enda drogen vad jag vet som passerar fritt genom cellväggar, så skiten skär bokstavligen rakt igenom oss, som radioaktiv strålning typ. Inte konstigt man mår piss dagen efter!
Citera
2025-01-24, 09:54
Medlem
Citat:
Ja, alkohol är ett jävla rävgift. Den enda drogen vad jag vet som passerar fritt genom cellväggar, så skiten skär bokstavligen rakt igenom oss, som radioaktiv strålning typ. Inte konstigt man mår piss dagen efter!
Det är sjukt jag vill fan inte leva mer, mår så jävla dåligt och kan inte sluta. Har varit i detta hotell rummet i snart 2 dygn och det ända jag gått ut för är för köpa dricka. Saknar min stackars mamma
Citera
2025-01-24, 10:00
Medlem
Har inte ätit på två dagar vet inte senast jag drack nått som inte var alkohol i ser ut som skit. Fyfan saknar Sverige
Citera
2025-01-24, 10:12
Medlem
Citat:
Har inte ätit på två dagar vet inte senast jag drack nått som inte var alkohol i ser ut som skit. Fyfan saknar Sverige
Men är du helt ensam nu?!

Försök ta en lång jävla dusch, kanske kodein när abstinensen börjar komma och drick inte mer alkohol nu. Risken är att det blir problem när du ska flyga så du inte kommer med planet, dom är kinkiga med sådant nu för tiden.
Citera
2025-01-24, 10:38
Medlem
Citat:
Det är sjukt jag vill fan inte leva mer, mår så jävla dåligt och kan inte sluta. Har varit i detta hotell rummet i snart 2 dygn och det ända jag gått ut för är för köpa dricka. Saknar min stackars mamma
Du har ingen som kan komma och hämta dig? Låter galet eftersom du är i Japan (!) men jag tänker att i den sitsen du nu befinner dig i, då ska man inte vara själv.
Citera
2025-01-24, 11:09
Medlem
Citat:
Du har ingen som kan komma och hämta dig? Låter galet eftersom du är i Japan (!) men jag tänker att i den sitsen du nu befinner dig i, då ska man inte vara själv.
Är med mina polare nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in