2026-07-23, 21:05
Medlem
Henselons avatar
Vette fan, egentligen borde man ju dra ner till Salomonöarna & jaga jättar, som omväxling
från Alkoholen!
Citera
2026-07-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
(4) Klarar inte överhuvudtaget att vara i närheten av- eller prata med berusade personer längre.
Detta har växt fram gradvis genom åren men har de senaste fem till åtta åren ökat och numera blivit mycket tydligt. Nu orkar jag bara med högst tio minuter, max en halvtimme att lyssna på en berusad person. Värst av allt är den släpande rösten och när de stakar sig och inte hittar orden och aldrig kommer till en poäng, då känner jag att det riktigt kliar i fingarna och kryper i hela kroppen. Detta har bidragit till att jag in stort sett inte härdar ut i något alkoholsammanhang mer än ett antal minuter innan jag tråkats ut. Är väl en av de mest bidragande sakerna till att jag vill sluta dricka samt undviker att vara i närheten av fylltrattar.

Men gå ut ur tråden vem vill höra dig hata på fyllon här i all evighet. Vi vet allihop att vi är jobbiga och står du inte ut med oss vad fan har du här att göra då?

Hoppas ni grabbar som pratar om ämnet och lider där ute hittar frid och tar ifrån misären. Personligen har jag varit nykter fler dagar från substanser under denna sommar än sedan jag var ett barn. Men fan vad jag schakkrar med mig själv och förhandlar. 12 små öl, 8 stora öl ähhhh sjuttis. Känns som man har en till person där inne som är helt väck i skallen som tjatar hål i huvudet på en tills han får som han vill.
Citera
2026-07-25, 03:22
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Jag är så trött på att dricka. Men enda anledningen att jag dricker är för att jag slutat med allt annat.
För mig handlar det mer om hur ska jag lyckas vara ren från allt. Slutar hemskt gärna dricka men då vill jag ta opiater eller lyrica....

Druckit 70cl i princip varje dag senaste månaden. Vilket är hälften av vad jag brukade dricka månaden före. Så det minskar ju iallafall om än sakta.
Citera
2026-07-25, 06:22
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompalompa234
Men gå ut ur tråden vem vill höra dig hata på fyllon här i all evighet. Vi vet allihop att vi är jobbiga och står du inte ut med oss vad fan har du här att göra då?

Hoppas ni grabbar som pratar om ämnet och lider där ute hittar frid och tar ifrån misären. Personligen har jag varit nykter fler dagar från substanser under denna sommar än sedan jag var ett barn. Men fan vad jag schakkrar med mig själv och förhandlar. 12 små öl, 8 stora öl ähhhh sjuttis. Känns som man har en till person där inne som är helt väck i skallen som tjatar hål i huvudet på en tills han får som han vill.

Tack, jag tog till mig vad du skrev. Men det är egentligen mig själv jag hatar och inte står ut med, så är det. Ja det handlar om mig själv för helvete..
Citera
2026-07-25, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
Jag är så trött på att dricka. Men enda anledningen att jag dricker är för att jag slutat med allt annat.
För mig handlar det mer om hur ska jag lyckas vara ren från allt. Slutar hemskt gärna dricka men då vill jag ta opiater eller lyrica....

Druckit 70cl i princip varje dag senaste månaden. Vilket är hälften av vad jag brukade dricka månaden före. Så det minskar ju iallafall om än sakta.

Det var ju en bra minskning 😊

Jag använde små doser kratom när det var "lagligt", det tog nästan helt bort suget efter alkohol för mig. Jag har hört om de som haft hjälp av kratom att sluta med opioider också, men nu är kratom olagligt. Sämsta drogen alkohol är det enda som vi får köpa 😡
Citera
2026-07-26, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sidney2000

Jag använde små doser kratom när det var "lagligt", det tog nästan helt bort suget efter alkohol för mig. Jag har hört om de som haft hjälp av kratom att sluta med opioider också, men nu är kratom olagligt. Sämsta drogen alkohol är det enda som vi får köpa 😡

ersätta en beroendeframkallande substans med en annan är din lösning?
Citera
2026-07-26, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong

Jag har själv haft grava problem.

Absolutism har inte funkat för mig.... Jag dricker två (5,2) öl och tar en vinare (1l 11,5%) per kväll. Det har funkat. Kommer iväg till jobbet och jag kan arbeta utan abstinens. Dock börjar jag tidigt, jag slutar 15.30 och 16.15 börjar jag dricka. Går sedan och lägger mig 21.00 typ.

Är nykter 05.00 dagen efter.
Citera
2026-07-26, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sidney2000

Kratom hjälpte mig också något enormt. Jag vart dock rätt beroende av det efter några år, men i ärlighetens namn skulle jag ta kratom hela livet om det inte vart olagligt för det fungerade bra med vardagen. Som andra sagt ska man nog som alkoholist (kalla det vad du vill) ta en extra funderare innan man stoppar i sig andra substanser.

Personligen tycks bara alkoholen få fäste på mig utan mitt samtycke, kratomet gick jag villigt in i ett fysiskt beroende och sa rakt ut och öppet till nära och kära att jag förstår vad det gör med mig och är villig att ta det. Tror också dom förstod att detta var ett rimligt alternativ till alkoholism som fördärvat mig psykiskt och fysiskt under många år samt lett till en hel del obehagligheter osv. Min poäng är att det förmodligen inte finns en universallösning på beroendeproblematik och att min alkoholism inte fråntar mig friheten att bestämma över min egen hälsa och välmående. Jag är i nyktert tillstånd fullt kapabel att ta egna beslut.

Som ovanstående valt att fortsätta dricka en viss mängd alkohol på daglig basis för att denne anser att det fungerar. Personligen skulle den mängden aldrig hållas och dagarna skulle förmodligen flyta ihop och bli en hel röra. Det viktigaste är att livet fungerar och att man har någon form av kontroll på situationen.
Citera
2026-07-26, 21:45
Medlem
Har inte trappat ned något alls som jag skrev jag tänkte göra här för, ja när det nu var. Vilket inte förvånar mig för jag visste inombords att jag inte hade tagit beslutet att faktiskt göra det.

Men nu har jag tagit det beslutet inombords för jag klarar inte av att vara såhär skakig och nervig i kroppen konstant (plus vakna på morgonen och må skit om och om igen)

Drack upp det sista starka jag hade igår och nu har jag precis köpt mig ett 6-pack folköl. Planerar dricka 3-4 ikväll och resten imorgon så får det vara min nedtrappning.
Citera
Igår, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Har inte trappat ned något alls som jag skrev jag tänkte göra här för, ja när det nu var. Vilket inte förvånar mig för jag visste inombords att jag inte hade tagit beslutet att faktiskt göra det.

Men nu har jag tagit det beslutet inombords för jag klarar inte av att vara såhär skakig och nervig i kroppen konstant (plus vakna på morgonen och må skit om och om igen)

Drack upp det sista starka jag hade igår och nu har jag precis köpt mig ett 6-pack folköl. Planerar dricka 3-4 ikväll och resten imorgon så får det vara min nedtrappning.

Hur mycket dricker du just nu och hur har konsumtionen sett ut tidigare?
Citera
Idag, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1

Hoppas det går vägen för dig!

Om du känner minsta symptom så ring 112 med en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in