Citat:
Ursprungligen postat av
feemaxxx
Cold Turkey??
Jag har haft enligt mig själv, lite för hög alkoholkonsumption det senaste 15 åren. Nästan varje Fredag-Lördag halvfull, ibland redlös. Perioder har jag druckit även på veckodagar, men då 1-2 glas vin eller Gin&Tonic. J
Tre senaste veckorna i December blev det sedan lite mer än vanligt (Julbord... osv...) , så gott som varje dag lite alkohol av varierande slag. Har nu inte druckit en droppe sedan nyårsafton och tänkte hålla upp ngn månad. Nu till saken, jag mår piss. Sover dåligt, huvudvärk och är motivationslöshet (dock inget alkoholsug)
Kan det verkligen bara pga av att hållit uppe i fyra dagar? Är det det pga av en månads smådrickande som ställer till det? Har ju inte mått dåligt förut mellan helgerna. Kanske Placebo?
Ni som gjort liknande, känns symptomen igen? Hur länge varar de?
Nja tveksamt att det är alkohol relaterat i formen utav abstinens. Mer att man tömmer hjärnan på allt må bra under en lång period som du kanske inte är van vid, lite extra i helgerna menar jag då, och sen när det tar slut eller hälls ut så får man av en chock.
Det är alkohol relaterat, men tillsammans med din vardagliga konsumtion innan du bestämde dig för att hålla upp någon månad och en liten eskalering pga livets gång, är du inte långt bort ifrån en abstinens, och jag tror när man kliver över tröskeln efter år av "Ok drickande" in i en överkonsumtion att abstinensen slår mycket hårdare.
Men kort o gott, Nja det är lugnt försök att äta större portioner för att kontra kalori intaget efter som alkohol innehåller ju massa kalorier. Sen någon multivitamin så får man någon placebo att man tar hand om kroppen så är man stolt och mår bättre.
Krya på dig.