Jag förstår inte hur alkohol kan klassas som ett lösningsmedel när det bara skapar problem.
42 dagars nykterhet nu från giftet.
Detta måste vara en av de bästa trådarna på flashback, den har garanterat räddat många liv.
Har tråden som en stående flik i webbläsare på både mobil & dator, läst nästan halva nu och blir ständigt påmind om varför jag inte ska ta det där första glaset.
Det är lättare att sluta med giftet när man riktigt kukat ur och mår svinpiss, allteftersom så tynar dock den känslan av hur dåligt man mådde bort, så det svåra är ju att inte börja igen.
Men att kika in här och se i vilken misär andra (och man själv) varit i, tillsammans med AA-möten ger mig en enorm kraft och styrka att fortsätta.
Alkoholen för mig är inte problemet, det är symtomet på andra underliggande problem jag har inom mig själv, som nu bubblat upp till ytan och som jag faktiskt har möjlighet att hantera utan att bryta ihop av ångest.
Jag har fortfarande inte börjat med 12-stegen i AA men jag känner mig redo att göra det, det kan väl aldrig vara för tidigt? Måste bara hitta en sponsor som vill ta mig under sina vingar!
Känner mig stark nu, dock extremt rädd för hur jag kommer reagera när mina föräldrar går bort, då finns det stor risk tanken blir "fuck it, jag skiter i allt" och super skallen i bitar. Dock kommer jag göra allt för att plocka upp telefonen och ringa något av de nummer jag fått av de snälla människorna jag träffat på mötena.
Jag känner en sjukt stor uppskattning för den här tråden som jag inte riktigt kan beskriva i ord, blir nästan tårögd.