2021-05-09, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Igår hände det! Fem månader utan! Känns skönt, självklart är suget efter öl nåt enormt men är mer värt ett liv utan..

Har åkt dit fler ggr men nu jävlar ska jag klara ett halvår!

Hur går det för er då?

Lite mer än 1 månad av nykterhet för min del! Känner knappt något sug längre, bortsett från de stunder där den externa stressen från studierna tar över. Nykterheten har räddat relationen med tjejen jag älskar, hållit mig borta från lagens långa arm och jag mår allmänt bättre!

Hade verkligen inte klarat av det utan denna träff som jag läser nästintill religöst när suget börjar tillta! Känner för första gången någonsin efter många försök att jag verkligen kan släppa alkoholen en längre period, om inte permanent! Till alla som läser denna tråd, fortsätt kämpa och ge inte upp, vi alla klarar av detta!

//KirKoxBox (numera IngetKirIngetKoxIngetBox)
Citera
2021-05-09, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Igår hände det! Fem månader utan! Känns skönt, självklart är suget efter öl nåt enormt men är mer värt ett liv utan..

Har åkt dit fler ggr men nu jävlar ska jag klara ett halvår!

Hur går det för er då?
Jag var iofs inte alkoholiserad, men jag drack ett par gånger i veckan. Fem-sex dagar utan eller så. Inget sug, total frihet.
Citera
2021-05-09, 18:45
Medlem
Hegamons avatar
Jag har slutat upp och dricka så jag blir full. Max 2 stycken folköl 4.5% å 50 cl per dag senaste 10 dagarna. Fördelen är jag slipper vara bakfull och funka dåligt dagen efter. Som många också skrivit så undviks massa skit-skrivande på nätet. Dessutom var jag bekymrad tidigare att mitt drickande (hälsan) var för mycket och på väg åt fel håll.

Jag kommer snart gå ner till 1 burk folköl på 4.5% å 50 cl. Kommer i rena undantagsfall dricka mera, kanske max en gång i månaden eller varannan månad dricka mig full.

I stället för att dricka mig full så lägger jag ner tid på produktiva saker istället. Känns mycket bättre och jag behöver inte dricka om jag gör det istället. Det känns tillräckligt meningsfullt.
Senast redigerad av Hegamon 2021-05-09 kl. 18:47.
Citera
2021-05-09, 21:07
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag har varit ren sedan 19:e april. Dämpar suget med tvåkommaåttor, men har bara druckit en idag. Jag höll upp i två år och sju månader och efter ett tag försvann suget. Dumt nog så började jag dricka igen, men nu har jag slutat. Igen.
Citera
2021-05-12, 15:54
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har slutat upp och dricka så jag blir full. Max 2 stycken folköl 4.5% å 50 cl per dag senaste 10 dagarna. Fördelen är jag slipper vara bakfull och funka dåligt dagen efter. Som många också skrivit så undviks massa skit-skrivande på nätet. Dessutom var jag bekymrad tidigare att mitt drickande (hälsan) var för mycket och på väg åt fel håll.

Jag försöker utplåna mitt eget okynnesdrickande där det blir i alla fall någon öl efter jobbet varje dag. Min upplevelse är att även om man inte blir bakfull så påverkar det sömnen negativt, även om det handlar om mängder man inte blir full av.

Mitt eget drickande har periodvis varit på väg åt fel håll, och har hamnat lite där igen. Rätt vad det är råkar jag dricka lite för mycket någon kväll och så är man bakfull och jävlig dagen efter när man skall jobba, skäms över det beteendet. Hände förra veckan och det var så onödigt.

Ingen alkohol sedan i söndags, och skall anstränga mig för att få bort allt bortkastat drickande. Ölen/vinet/whatever efter jobbet för att varva ner känns som det gör mig mer ont än gott. Framför allt är det så lätt att det eskalerar, och jag behöver hejda mig innan det blir för allvarligt.
Citera
2021-05-15, 22:03
Medlem
jag känner igen mig lite grann men inte på samma sätt, jag förstår att det kan vara enformigt och vara ensam och ingen inkomst? men du skrev att du jobbar? det är bra men minska på alkoholen och håll kontakt med dina riktiga vänner inte supar- kompisar för dom finns inte när du inte är där eller utan pengar. och försök prata med dina medlemmar(familj) gör saker tillsammans allt kostar väl inte skjortan och/eller gå till någon förening och börja med något du tycker verkar intressant, du kan väl prova? om det inte passar dig-bara och sluta och prova något annat men det kan vara en väg ur ensamheten när du får nya vänner eller en anledning och höras av och något gemensamt och prata om. jag har supit mycket som ung och det blir inte alltid som man hoppas och man slösar mest pengar, man har kul en stund men det går snabbt över. klart att man inte bara kan jobba och gå hem, måste väl koppla av ibland men man måste sätta gränser på sig själv, bara bestämma sig! har varit nykterist ca: 20-25år nu.
Citera
2021-05-21, 09:10
Medlem
15APRILs avatar
Kämpar med denna förbannade alkoholabstinens nu igen med hjälp av öppenvård med mediciner och så.

Jag har verkligen fått nog nu allt började verkligen rasa och jag var dagar från att hamna på gatan.

Nu ska jag kämpa för kung och fosterland det är bra NU!
Citera
2021-05-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Kämpar med denna förbannade alkoholabstinens nu igen med hjälp av öppenvård med mediciner och så.

Jag har verkligen fått nog nu allt började verkligen rasa och jag var dagar från att hamna på gatan.

Nu ska jag kämpa för kung och fosterland det är bra NU!
Kämpa på. Glöm aldrig hur du mår just nu, när du har abstinens. Skriv ner det om så behövs. Är så himla lätt hänt att man lurar sig själv när man börjar må bra igen och konsekvenserna inte är lika påtagliga. Man har en tendens att glömma hur illa det faktiskt var. Men det vet du säkert redan.
Citera
2021-05-22, 09:33
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyktertLiv
Kämpa på. Glöm aldrig hur du mår just nu, när du har abstinens. Skriv ner det om så behövs. Är så himla lätt hänt att man lurar sig själv när man börjar må bra igen och konsekvenserna inte är lika påtagliga. Man har en tendens att glömma hur illa det faktiskt var. Men det vet du säkert redan.

Jo något måste ske, Är väl minst 20e gången jag sitter med alkoholabs, dock mycket lättare nu närmar mig sakta 3 dygn..

Vill o kan inte fortsätta i den här spiralen nu, ska satsa stenhårt.

Har en LVM anmälan på mig(säkert 7e gången) ska till beroendeenheten på måndag och prata troligtvis läggs den ner då jag redan utan deras hjälp tagit hjälp av öppenvården, Antabus, avgiftning medmera.

Men jag hoppas kunna få stöd med nån slags samtalsstöd.
Citera
2021-05-26, 21:02
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Jo något måste ske, Är väl minst 20e gången jag sitter med alkoholabs, dock mycket lättare nu närmar mig sakta 3 dygn..

Vill o kan inte fortsätta i den här spiralen nu, ska satsa stenhårt.

Har en LVM anmälan på mig(säkert 7e gången) ska till beroendeenheten på måndag och prata troligtvis läggs den ner då jag redan utan deras hjälp tagit hjälp av öppenvården, Antabus, avgiftning medmera.

Men jag hoppas kunna få stöd med nån slags samtalsstöd.

Har inte du varit inne i öppenvårdssvängen med medicinering mm många gånger tidigare? Vad gör du annorlunda denna gång? Vad är "något" som måste ske?

Menar att sålänge man helhjärtat söker hjälp av olika slag - och tar emot den såklart - är man på rätt väg, går ett mindre bra så på det igen eller välj ett annat om möjligheten finns.

Det som slutligen kunde ge mig den hjälpen jag behövde var behandlingshem. Två gånger.

För över 7 år sedan diskuterade du och jag behandlingshem här i tråden men du verkar inte kommit iväg eller? Din sambo borde ju rimligen vara klar med studierna vid det här laget.

Sköt om dig.
Senast redigerad av Moparornocar 2021-05-26 kl. 21:32.
Citera
2021-06-01, 08:42
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Har inte du varit inne i öppenvårdssvängen med medicinering mm många gånger tidigare? Vad gör du annorlunda denna gång? Vad är "något" som måste ske?

Menar att sålänge man helhjärtat söker hjälp av olika slag - och tar emot den såklart - är man på rätt väg, går ett mindre bra så på det igen eller välj ett annat om möjligheten finns.

Det som slutligen kunde ge mig den hjälpen jag behövde var behandlingshem. Två gånger.

För över 7 år sedan diskuterade du och jag behandlingshem här i tråden men du verkar inte kommit iväg eller? Din sambo borde ju rimligen vara klar med studierna vid det här laget.

Sköt om dig.

Det stämmer bra, Dock lite annorlunda idag är mer eller mindre en 2 fötter i graven vid varje återfall och jag har ingen lust att dö.

Jag var iväg på behandlingshem vilket vi pratade om och hade lång nykterhet efter det.
Sen idiot som man är så "Äsch en öl skadar väl inte"

Om det finns något positivt i detta så är återfallen otroligt mycket kortare och inte lika täta, men dock allvarligare slutar nästan alltid på sjukhus mer eller mindre medvetslös och minns inte ett skit.

14 dagar nykter idag och har massa insatser jobbet blir drabbat men tjänar hellre några tusen mindre än att dö 35 år gammal.

Har även varit ärlig mot alla i min närhet, arbetskollegor, chefen os.v och det har visat stor förståelse och peppar så gott det går vilket är väldigt skönt.
Citera
2021-06-08, 18:42
Medlem
KebabPizza1337s avatar
Hej! Jag brukar skriva ibland när det är sommar/vår/vinter osv, och jag undrar hur det går för er? Nu än så länge har denna sommar varit väldigt varm och soligt vilket innebär att många dricker. Jag fyllde 20 för några veckor sedan och ja jag drack, men det var den bästa fyllan jag hade och det var med min tjej. Antagligen för vi grillade, hade kontroll och inget hände utan vi bara hade det roligt. Men i övrigt försöker jag inte dricka så mycket. Jag tror dock jag är bättre på att dricka nu än vad jag var förut men ska fortsätta ta det lugnt nu så en mår bra. Hur går det för er andra? Lyckas ni hålla er nyktra? Återfall? Återfall med andra substanser? Skulle vara skoj o höra hur det går för er. Hoppas ni mår bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in