2017-09-15, 00:13
Medlem
Johnnythefoxs avatar
Hej alla som kämpar med törst och ångest. Nu är jag här igen. Ett år snart sedan sist. Väldigt bra och inspirerande sida. Bra med puschar och goda råd.
Fått reda på att jag lider av depretioner , så nu äter jag tabletter mot eländet.
Tål inte många öl innan jag blir stupfull. Lag av med medicin i och med en operation av axeln i en vecka, samtidigt med ölen.
Som ett brev på posten kom ångesten tillbaka. Nu har jag därför börjat tagit dom igen.
Men alkoholen ger jag fan i fortfarande.
Men det har bara gått 12 dagar än.
Hasch har jag inte rökt sen i feb. Men det har alltid varit lättare att hoppa över.
Nu vill jag ta personbästa. 2 mån.
Vet vilket helvete som ligger framför .
Kämpa på nu!
Citera
2017-09-15, 08:54
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Har själv genomlidit och vandrat i alkoholens träsk. Ett villofyllt äventyr som har mycket att erbjuda, men smakar det så kostar det. Jag har efter flertalet rattfyllerier, brutna ben, körkortsåterkallelser och diverse klamperier med rättvisan äntligen fått bukt med mitt (miss)bruk utav alkohol.

Fy för fan för den som ger sig.
Senast redigerad av GravtPsykisktStord 2017-09-15 kl. 08:59.
Citera
2017-09-15, 23:17
Medlem
JoakimVonBankas avatar
Jag drack som värst under 2012-2015 . Lider av depression och under dom åren så självmedicinerade jag med alkohol.
Drack i stort sett varje dag, i min ensamhet (ibland med umgänge), och när bolaget hade stängt så köpte man 2-3 sex pack 3.5or. Fyllan skulle alltid vara som högst och jag behövde nästan vingla för att känna mig nöjd.

Jag tror att det värsta var när man handlat stark öl mitt på dagen, åkt hem för att dricka upp allt och sedan däckat och vaknat upp vid 22:00 tiden när det är kolsvart ute. Affärer stängda, inge mer alkohol, ångest, ensam, mörker. Fy fan.. blir bara ledsen av att tänka att jag levde så förr.
Vid 2016 så drack jag fortfarande tungt men verkligen inte lika ofta o regelbundet. 2017 förändrades allt dock... jag ska bli pappa. Jag dricker i stort sett aldrig längre .
Det var allt som krävdes för mig för att alkohol tankar skulle försvinna och istället njuta av livet. Livet rullar på helt enkelt..
Citera
2017-09-20, 01:24
Medlem
Johnnythefoxs avatar
Joakimvonbanka.
Känner igen mig lite i din fylle beskrivning. Super oftast själv och till man är på gränsen till minneslucka . 3.5 or har hjälpt en att skjuta på den värsta ångesten många gånger.
Grattis till att du ska bli farsa och att du verkar att ha tagit dig ur den destruktiva levnadsstilen.

Ibland behöver man en spark där bak eller en morot som bryter mönstret. Så är det för mig i alla fall.
Torsdagar och lördagar är jobbigast att hålla sig i från ölen, av någon konstig anledning .
Citera
2017-09-20, 17:05
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimVonBanka
Jag tror att det värsta var när man handlat stark öl mitt på dagen, åkt hem för att dricka upp allt och sedan däckat och vaknat upp vid 22:00 tiden när det är kolsvart ute. Affärer stängda, inge mer alkohol, ångest, ensam, mörker. Fy fan.. blir bara ledsen av att tänka att jag levde så förr.

Usch, bara att läsa de där raderna gjorde att man mindes den där känslan när man var torrlagd utan en droppe hemma. Men jag var väldigt bra på att handla hem ordentligt när jag skulle kröka på. Det är ingen höjdare att behöva hänga på låset kl 10:00 med de andra alkisarna varje morgon. Fan, det är som en arme med zombies som vandrar in på bolaget då, den ena mer sliten än den andra.
Citera
2017-09-22, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
[---] Fan, det är som en arme med zombies som vandrar in på bolaget då, den ena mer sliten än den andra.
Vilket gott skratt jag fick mig där. Antagligen för att jag vet hur det är själv Detta var verkligen dagens kommentar :P
Citera
2017-09-24, 07:22
Medlem
Johnnythefoxs avatar
Då har man klarat 3 veckor utan alkohol. Nära på att åka och köpa en liter whiskey vid 20 tiden. Suget är som allra värst mellan 19-21 på lördagkväll . Minns det sen gammalt.
Men blev likt förbannat överraskad hur starkt den kom.
Det blev te med honung och mineralvatten istället. Och några bra filmer på tvn
Tredjeveckan har annars gått smidigt. Lätt sug på kvällarna bara.
Kliver in i fjärde nu. Hoppas den flyter på utan större bekymmer.
Sover dock bedrövligt och vänt på dygnet. Å andra sidan är jag nyopererad med värk på nätterna.

Ointressant redogörelse , men behöver skriva av mig.
Citera
2017-09-24, 18:07
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnythefox
Då har man klarat 3 veckor utan alkohol. Nära på att åka och köpa en liter whiskey vid 20 tiden. Suget är som allra värst mellan 19-21 på lördagkväll . Minns det sen gammalt.
Men blev likt förbannat överraskad hur starkt den kom.
Det blev te med honung och mineralvatten istället. Och några bra filmer på tvn
Tredjeveckan har annars gått smidigt. Lätt sug på kvällarna bara.
Kliver in i fjärde nu. Hoppas den flyter på utan större bekymmer.
Sover dock bedrövligt och vänt på dygnet. Å andra sidan är jag nyopererad med värk på nätterna.

Ointressant redogörelse , men behöver skriva av mig.
Starkt jobbat! Du klarar det!

Testa att promenera om värken inte sätter käppar i hjulet för dig.
Citera
2017-09-27, 23:56
Medlem
Johnnythefoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Starkt jobbat! Du klarar det!

Testa att promenera om värken inte sätter käppar i hjulet för dig.

Tack
Ja promenader är väldigt bra. Nu har det blivit dåligt med sånna. Men hoppas jag kan börja med det igen.
Man rensar hjärnan på problem med långpromenader.
Plus man går ner några behövliga kilon. Vilket sporrar en ytterligare till nyktert leverne.
Citera
2017-09-29, 12:06
Medlem
snivlems avatar
efter en längre tids funderande o grubblande har jag bestämt mig och druckit alkohol för sista gången. detta var 7 dagar sen idag. inte haft några problem pga mitt drickande men har ju druckit i smyg ensam hemma. varför? flykt från mig själv, samhället och allt annat jag tidigare såg negativt på.

det finns ju helt enkelt inget positivt med dricka, du blir bara avtrubbad. allt snack om att det lättar upp stämningen, nja det blir ju bara högljutt och korkat. öva dig på att umgås med folk i normaltillstånd bara, det är mycket trevligare.

och nej det är inte gott, det är bara vad man intalar sig och människan har en stor förmå0ga att vänja sig vid vad skit somhelst tyvärr. tyckte du VERKLIGEN din första öl, whiskey och glas vin var gott ???

så jag har släppt skiten, absolut ingen känsla av förlust. en stor vinst däremot. ska bli roligt att bli klartänkt på riktigt. jag nosade på nykterheten när jag tog 1 vit månad som råkade bli 2 för att var så jävla najs.

släpp skiten och vinn allt...tror faktiskt livet är till för att levas utan att man förvanskar verkligheten !!

så då, nu är ni välkomna att förklara för mig att det minsann inte är så enkelt, come at me!!
Citera
2017-10-04, 00:56
Medlem
Johnnythefoxs avatar
En månad. Den kändes lång faktiskt. Sover fortfarande uselt. Men det är nog pga värken i axlarna. Som en zombie på dagarna. Måste försöka angagera mig i nått. Jävla Höstrusk med regn .
Citera
2017-10-06, 16:29
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnythefox
En månad. Den kändes lång faktiskt. Sover fortfarande uselt. Men det är nog pga värken i axlarna. Som en zombie på dagarna. Måste försöka angagera mig i nått. Jävla Höstrusk med regn .

En månad är stort, kudos till dig. Sömnen var sisådär i säkert ett år för mig till och från innan det stabiliserande sig. Känner du inte att du är engagerad eller aktiv i något och inte har någon direkt lösning på det kan du börja engagera dig i att strukturera vardagen lite. (om du nu inte redan gjort det så klart)

Små enkla saker som att alltid bädda sängen och äta frukost till att ordna upp saker som lätt skjuts på. Det där telefonsamtalet till ........ eller att bara boka tvättid i tid. Hygienen såklart, även om dagen bara innebär soffhäng vid tv:n.

Som aktiva missbrukare, iallafall för mig och åtskilliga olycksbröder/systrar, falierar dessa punkter i livet och som nyktra är det många beteenden som ska ändras, inte bara drogen.

Kan låta löjligt, det tyckte jag med, men faktum är att det hjälper till med måendet och självkänslan rent mirakulöst när dagen trots allt varit öken men vi faktiskt kan gå och lägga oss rätt nöjda med oss själva. Dessutom blev det förhoppningsvis ännu en nykter dag och det är en bra sådan.

Jag bäddar faktiskt fortfarande sängen varje morgon efter snart 7 år, det kändes rätt imorse och förhoppningsvis gör det så imorgon med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in