Citat:
Ursprungligen postat av
en salt kille
Nu har jag varit nykter snart 9 månader utan ett enda återfall.
Sommaren har varit jävligt jobbig från och till med en hel del ångest.
Lyckades få lättare benso utskrivet från beroendemottagningen(sug på den) så har lyckats hålla ångesten i schack.
Har varit jävligt försiktigt med användandet dock. Har gått åt 10st ca på hela sommaren.
De senaste veckorna har varit mycket bättre och är i stort sett fri från ångest just nu.
Jag tror att åren av missbruk samt det faktumet att min familj aldrig vetat hur illa det varit med kokain bla skapat en del ångest nu när jag nyktrat till.
Jag har ju lurat de jag älskar mest i flera år.
Bara vetskapen om vad det är som får mig att må dåligt lugnar mig iaf.
En dag ska ja berätta hela min historia för familjen men jag har inte kraften än.
Starkt jobbat. Ångesten var något som höll på att knäcka mig speciellt de första åren men det blir bättre. Om inte så sök hjälp för den, medicinering tar bara bort symptomen inte orsaken. Stå på dig, det är du värd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jobbsugen
Satt igång igen 6de dagen jag dricker efter att varit lugn i stort sett hela sommaren bortsett från enstaka fest då jag varit plakat. Jag vet vart detta mitt lugna vardags drickande leder till. Ångest missär och massa skit det börjar alltid lugnt ett par bäss på pizzan varje dag sen går allt utåt been there Done that nu i snart 10 år provat aa innan men känner att det hjälper för stunden måste ha något annat jobb intresse vad som för att bli nykter
Om du vet vad det leder till och ändå kör på? Håll på tills du tröttnar då... En man sade till mig rätt tidigt på min resa in i nykterheten att, -Detta program har egentligen ingenting att göra med att få oss att sluta supa och knarka, det ska få oss att börja leva. De orden tog jag tillvara på och levde efter. Då och fortfarande idag, det är snart 6 år sedan.
För min del hade det inte fungerat enbart med att "bara" vara nykter, inte så bara jag vet men ni förstår nog, utan jag har alltid nykterheten som prioritet. Alltid. Sedan har jag mål och planer som jag förverkligar oavsett om det tar veckor eller i vissa fall flera år, jag ger aldrig upp.
Dessa upplevelser och milstolpar i mitt liv påminner mig om varför jag faktiskt är nykter och om att jag fortfarande drack aldrig hade nått dit jag är idag, jag hade med största sannolikhet varit död. Det är endast du själv som sätter gränserna i ditt liv och varje lång resa börjar faktiskt med ett enda steg. Ta det idag.