2009-09-06, 20:21
Medlem
mannenmedlovernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seann
Hur kan man bli nykter?
kan inte tänka mig ett liv utan alkohol
det är ju det som är livet?

nej inte jag heller inte ett helt liv..., men nu är det någon månad jag pratar om därefter, kanske jag bara blir sugen på att dricka en gång i månaden vilket är nog mycket nyttigare för både kropp och själ.
Citera
2009-09-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannenmedloverna
Nej, vill inte sitta hemma framför datorn och dricka, har man väll börjat dricka lite så resulterar det oftast med att man möter upp sina polare i stan eller något bara för att hänga med på festen eller krogen, plus att när man fått ett par pilsner i sig eller vad de nu är så blir man ganska sugen på droger med.

Varför vill du vara nykter?
Citera
2009-09-06, 20:50
Medlem
Seanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klee

man kanske vill känna hur det känns att faktist vara närvarande för en gångs skull

jag känner 99% av när jag är vaken att "jag " inte är närvarande i min kropp
fortfarande borta även vid nyktert tillstånd
Citera
2009-09-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Förstår precis vad du menar, jag känner dock inte det problemet. Men ja, du får försöka klippa rakt av då.. men det är som sagt oerhört svårt.

Jag tar ibland frivlligt massa jobb på helgerna för att sluta dricka, jobbade varje helg i nästan ett halvår och var således inte ute en enda gång under det halvåret. Men det är ju inte alla som pallar leva så heller.

I mitt fall hadlar det om att lära mig leva en nykter tillvaro. inte fly in i en annan,ex arbetsnarkomani. Jag menar att man har ett stålbad som måste genomgås, alla ens demoner måste man konfrontera. Jag tror inte på att räkna dagar och veckor av nykterhet, mer att upptäcka att den här situationen kan jag trots allt hantera utan sprit, som att gå ut med polarna tex.
Mvh
Citera
2009-09-06, 20:55
Medlem
mannenmedlovernas avatar
Citat:

jag känner att det börjar bli för mycket, vill visa för mig själv och andra att jag kan hålla mig nykter en månad, innan har jag sagt det till kompisar osv, att jag ska ta ett upehåll, o de säger " det får vi se hur det blir med det"
men ändå så blir det att man krökar till det på fredagen. det har blivit en sån vanesak att det alltid ska drickas på helgen, något man prioriterar utöver andra grejer.

men nu ska jag försöka lite mer på allvar iaf
Citera
2009-09-06, 21:05
Medlem
NollottAs avatar
ett stort jävla glas med oboy
Citera
2009-09-06, 21:05
Medlem
Seanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollottA
ett stort jävla glas med oboy

equals finnar
Citera
2009-09-06, 21:07
Medlem
I början av mitt nyktra liv, kunde jag knapt äta. Tidigare var det vin till maten nu skulle det bli vatten, fy fn var min tanke. Men jag visste av ärfarenhet, att jag liksom alla andra var en vane människa, och att det skulle gå över och det har det, nästan

Mvh
Citera
2009-09-06, 21:10
Medlem
NollottAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seann
equals finnar

hört att stress orsakar finnar, och när man är stressad tröstäter man, ibland choklad
Citera
2009-09-06, 21:11
Medlem
Seanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollottA
hört att stress orsakar finnar, och när man är stressad tröstäter man, ibland choklad

har inget stressigt jobb
bara stress när man kommer hem därför= alkohol
Citera
2009-09-06, 21:17
Medlem
mannenmedlovernas avatar
Citat:
I början av mitt nyktra liv, kunde jag knapt äta. Tidigare var det vin till maten nu skulle det bli vatten, fy fn var min tanke. Men jag visste av ärfarenhet, att jag liksom alla andra var en vane människa, och att det skulle gå över och det har det, nästan

Mvh

okej, men drack du varje dag eller? som sagt, jag dricker ju bara på helgerna, men frågan är bara vad man ska fylla ut tiden med på helgen när man inte ska dricka något, kan nog tänka mig att det kommer bli min segaste månad någonsin
Citera
2009-09-06, 21:22
Medlem
Seanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenmedloverna
okej, men drack du varje dag eller? som sagt, jag dricker ju bara på helgerna, men frågan är bara vad man ska fylla ut tiden med på helgen när man inte ska dricka något, kan nog tänka mig att det kommer bli min segaste månad någonsin

drick varje dag så går tiden snabbare
bara det att det blir lite konstigt när folk hälsar på dig som du inte har en aning om ve mdom e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in