2009-02-25, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Det betyder att du gör dina personliga preferenser till preferenser för manssläktet.

Och jag menade precis vad jag sa. Förenklat, att du hittar på. Du talar om "kvinnliga egenskaper" som något statiskt, vilket det givetvis inte är. Det är t ex inte en "kvinnlig egenskap" att vara fertil. Det är lika mycket en "manlig egenskap", varför egenskaperna istället ska klassas som "mänskliga".

Om du tänker dig att det är fråga om "penisavund" förutsätter du att en penis är något som bör avundas.
Nej idiot, kvinnor är fertila och män virila. Get the fucking difference?
Citera
2009-02-25, 20:51
Medlem
Citat:
Om du testar att se lite längre än din näsa räcker och därmed också studera vilken typ av kvinnlighet som idealiseras - i ett något större sammanhang än DN - så bör det gå upp för dig att det inte är vad kvinnor gör eller presterar som höjs till skyarna utan ett visst utseende i kombination med passivitet. Du beskrev det själv ganska bra... hur var det? "Rara och knullbara"?
Vilka sammanhang är stora nog för att tilltala en feministisk molson då? Vilka andra institutioner vill ni ta över och göra feministiska?
Jag tycker inte heller att det är särskilt passivt att vara rar och knullbar av eget val. Det är ju livsbejakande. Feminister verkar väldigt, väldigt osäkra i sin könsidentitet. Kanske har de inget kontakt med sitt kön?
Citera
2009-02-25, 20:52
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Nej idiot, kvinnor är fertila och män virila. Get the fucking difference?

NE:
viri´l, manligt kraftfull (särskilt i sexuellt avseende).
ferti´l, som har förmåga till fortplantning.
fertilitet, fruktsamhet, förmåga att alstra livsduglig avkomma. Fertilitet förutsätter att könsorganen fungerar normalt och att arvsanlagen hos könscellerna tillsammans med dem från den andra föräldern kan ge en livsduglig organism. Med en fertil organism avses oftast en organism som har förmåga till sexuell fortplantning.

Men du menar att män saknar förmåga till fortplantning..?
Citera
2009-02-25, 20:53
Medlem
Empresss avatar
http://www.catwalkqueen.tv/armani-DBeckham-undi.jpg

Såg inte denna bild bli anmäld för objektfiering av mannen dock så hade man klockrent sett anmälan av en kvinna om hon hade legat i denna pose med underkläder på..

Undra varför Beckham har "cup" på sig under kallingarna?..
Hade det varit en kvinna som hade legat på detta sättet (med skrevande ben och fri insikt till... fast trosorna är på) så hade det räknats som "könsdiskriminerande och objektfierande" och blivit fälld fast ERK anser att reklam på underkläder skall få visas på levande modeller.
Citera
2009-02-25, 20:55
Medlem
Citat:
NE:
viri´l, manligt kraftfull (särskilt i sexuellt avseende).
ferti´l, som har förmåga till fortplantning.
fertilitet, fruktsamhet, förmåga att alstra livsduglig avkomma. Fertilitet förutsätter att könsorganen fungerar normalt och att arvsanlagen hos könscellerna tillsammans med dem från den andra föräldern kan ge en livsduglig organism. Med en fertil organism avses oftast en organism som har förmåga till sexuell fortplantning.

Men du menar att män saknar förmåga till fortplantning..?
Män saknar förmåga att ALSTRA livsduglig avkomma ja. Men en VIRIL man har livskraftiga spermier att befrukta en FERTIL kvinna. Vill du nu påstå att både män och kvinnor har livmoder?
Citera
2009-02-25, 20:58
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Vilka sammanhang är stora nog för att tilltala en feministisk molson då? Vilka andra institutioner vill ni ta över och göra feministiska?
Jag tycker inte heller att det är särskilt passivt att vara rar och knullbar av eget val. Det är ju livsbejakande. Feminister verkar väldigt, väldigt osäkra i sin könsidentitet. Kanske har de inget kontakt med sitt kön?

Tja, om du inte törs ge dig på världen, så testa Sverige.

Jag tror att du tänker att feminster verkar väldigt "osäkra i sin könsidentitet" för att du har svårigheter att förstå att varken alla män eller alla kvinnor är likadana. Själv uppfattar jag att män som resonerar som du är oerhört osäkra i sin manlighet. Jag brukar jämföra med små resp. stora hundar. Små hundar gläfser hela tiden av behov att hävda sig emedan stora hundar vet att de inte behöver hävda sig; de är trygga i sig själva och lunkar på utan att bry sig om de gläfsande små liven.
Citera
2009-02-25, 21:01
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Män saknar förmåga att ALSTRA livsduglig avkomma ja. Men en VIRIL man har livskraftiga spermier att befrukta en FERTIL kvinna. Vill du nu påstå att både män och kvinnor har livmoder?

alstra, skapa, ge upphov till; producera genom en kreativ eller skapande process

Det är ju hemskt tråkigt om du saknar förmåga att alstra (skapa, ge upphov till) livsduglig avkomma, om du skulle vilja kunna det. Män överlag har dock den förmågan. Jag gissar att du inte riktigt har koll på begreppen. Fertilitet gäller både män och kvinnor.
Citera
2009-02-25, 21:04
Medlem
Citat:
alstra, skapa, ge upphov till; producera genom en kreativ eller skapande process

Det är ju hemskt tråkigt om du saknar förmåga att alstra (skapa, ge upphov till) livsduglig avkomma, om du skulle vilja kunna det. Män överlag har dock den förmågan. Jag gissar att du inte riktigt har koll på begreppen. Fertilitet gäller både män och kvinnor.
Du hade rätt. Jag har däremot aldrig någonsin hört någon säga att det är en fertil man. Viril däremot.
Citera
2009-02-25, 21:21
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Du hade rätt. Jag har däremot aldrig någonsin hört någon säga att det är en fertil man. Viril däremot.
Såg att du Lillskrot hade fått i ordning på begreppen nästan..

Bara för att man säger att "där kommer en veril man" så behöver det inte syftas på att han är fertil. Utan det syftas på att han är just kraftfull manlig.

För jag har då hört att man säger "fertil kvinna" om kvinnor som är kvinnliga..
Senast redigerad av Empress 2009-02-25 kl. 21:25.
Citera
2009-02-25, 21:39
Medlem
Dogrusts avatar
@ Molson Canadian

Is fertility and virility the same thing? Is femininity and fertility the same thing?
Citera
2009-02-25, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ok. Kan frivol ge exempel på detta? När en man är med i en reklamfilm för boxershorts, står i sexig pose och gnistrar med blicken då är han en handlande människa? Till skillnad från den kvinnliga underklädesmodellen som står i sexig pose och gnistrar med ögonen, hon är en passiv människa?

Skulle inte riktigt säga att det är objektifiering. Varken för mannen eller kvinnan. Precis som att inte de dussintals mascarareklamer är det. Han är ju fortfarande en person (ett subjekt) som rakar sig. Precis som kvinnorna som fladdrar med ögonfransarna med sexig blick. Det är väl främst i utvik eller väldigt sexuellt utmanande situationer/poser/handlingar du objektifieras ur en mening som kan uppfattas som negativ.
Citera
2009-02-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Skulle inte riktigt säga att det är objektifiering. Varken för mannen eller kvinnan. Precis som att inte de dussintals mascarareklamer är det. Han är ju fortfarande en person (ett subjekt) som rakar sig. Precis som kvinnorna som fladdrar med ögonfransarna med sexig blick. Det är väl främst i utvik eller väldigt sexuellt utmanande situationer/poser/handlingar du objektifieras ur en mening som kan uppfattas som negativ.
Sluta läs porrtidningar då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in