Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Förklara gärna fetstilta meningen för mig, vad betyder den?
Jag menade precis vad jag sa, feminismen vill göra fina kvinnliga egenskaper till svagheter och något negativt. Se bara tex Petra Ullmanen(en av dessa virrpannor som representerar feminsmen) och hennes utspel "barnafödandet är det sista slaveriet". När kvinnliga egenskaper som fertilitet, moderlighet, barnafödande ska bort pga dessa lebbars penisavund, då håller feminismen på att bortrationalisera kvinnligheten, behovet av kvinnan i samhället. Min tråd "Är feminismen kontraproduktiv" känns ju faktiskt spot on.
Det betyder att du gör dina personliga preferenser till preferenser för manssläktet.
Och jag menade precis vad jag sa. Förenklat, att du hittar på. Du talar om "kvinnliga egenskaper" som något statiskt, vilket det givetvis inte är. Det är t ex inte en "kvinnlig egenskap" att vara fertil. Det är lika mycket en "manlig egenskap", varför egenskaperna istället ska klassas som "mänskliga".
Om du tänker dig att det är fråga om "penisavund" förutsätter du att en penis är något som bör avundas.