Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Se dig omkring. Vilka är männen som porträtteras i media och vad gör de?
Jämför sedan på samma sätt med kvinnor som porträtteras.
Beror var jag tittar.
I en dagstidning ser jag Reinfeldt och Sahlin medan jag i ett modemagasin oftare ser män och kvinnor som gör reklam för kläder och parfym.
Citat:
Jag menar att allsköns män hittar partners. Jag menar att kvinnors "utseendekrav" är tämligen mediokra emedan "kraven" på personliga egenskaper är högre.
Jaha, och? Vad bevisar det?
Mäns utseendekrav är mig veterligen rätt så mediokra de med.
Citat:
Hur tänker du då?
Rimligtvis att kraven på att behaga det motsatta könet är större för män än för kvinnor.
Citat:
Du drar inte lite väl hastiga slutsatser nu när du påklistrar mig åsikter jag inte har?
Jag har överhuvudtaget inte pratat om förbud i den här saken.
Däremot är det uppenbart att det finns åtskilligt fler alternativ för pojkar att växa upp till än det finns för flickor, just av anledningen att det inte är en enda typ av man som porträtteras. David Beckham är en av ofantligt många. Porträtteringen av kvinnor är tämligen ensidig och det är i princip alltid samma typ av kvinna som idealiseras.
Ska vi tala utseendehets så anser jag mäns möjligheter vara mer likriktade än kvinnors. Titta bara på modebranschen.
Sedan så visar statistik återigen att män idealiserar ett större antal kvinnor medan kvinnor idealiserar ett mindre antal män som å andra sidan idealiseras desto mer.
Citat:
Ursprungligen postat av monti garbi
Män framställs som aktiva, modiga, hjälteköret du vet.
Kvinnor som passiva åskådare, när det i verkligheten ofta är tvärtom.
Har du något belägg för vad du påstår?
Citat:
Kan du inte vara ännu litet mer svart/vit om du anstränger dig?
47 nyanser av grått har du aldrig hört talas om?
Vad menar du?
Jag jämförde en man som anses ha sitt utseende som en fördel med en man som anses ha sitt utseende som en nackdel.