2009-02-24, 13:19
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oban
Detta handlar inte om respekt eller hur man behandlar kvinnor. Ser jag en vacker kvinna vill jag instinktivt ligga med henne och det är ingenting jag kan göra nånting åt, även om mitt beteende inte kommer avslöja detta direkt. Din man fungerar på samma sätt, men har inte haft anledning till att visa detta heller. Hur man sedan beter sig är något helt annat. Att du tror att din man är annorlunda än resten av befolkningen är gulligt och inte särskilt förvånande med tanke på hur kvinnor fungerar. Och om det gör dig lycklig så tro vad fan du vill, men i slutändan bidrar alla dessa idiotiska idéer från kvinnor med dålig verklighetsuppfattning till att fördumma samhället. Och det borde bekämpas om något.

Hahaha... Ibland hittar man inlägg som verkligen får en att gapflabba. Grattis!

Din umgängeskrets med dig, Benke och helgfyllan är den mest kassa beskrivning av mäns sexualitet jag hört, och vill du använda den som referens så får du vara beredd på skratt.

Nu är ju mäns sexualitet inte bara genetiskt styrd, utan det finns ungefär ett par miljoner olika faktorer som bidrar till har du fungerar sexuellt, och dom faktorerna delas inte av alla män, långt ifrån.

I mitt umgänge har vi allt från den manliga nymfomanen till en helt asexuell man. Vår gemenskap kretsar emellertid inte runt sexualiteten utan helt andra saker.

Min man läste nyss ditt inlägg och skrattade lika mycket som jag. Jag tror han känner sina egna drifter och begär aningen bättre än du, hur gärna du än vill tro att alla män fungerar likadant.

Kemi, betingning, fysik, arv och miljö, biologi är ett bara ett par ämnen du bör plugga lite extra innan nästa inlägg.

Men stort tack för skrattet!
Citera
2009-02-24, 16:03
Medlem
obans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monti garbi
Hahaha... Ibland hittar man inlägg som verkligen får en att gapflabba. Grattis!

Din umgängeskrets med dig, Benke och helgfyllan är den mest kassa beskrivning av mäns sexualitet jag hört, och vill du använda den som referens så får du vara beredd på skratt.

Nu är ju mäns sexualitet inte bara genetiskt styrd, utan det finns ungefär ett par miljoner olika faktorer som bidrar till har du fungerar sexuellt, och dom faktorerna delas inte av alla män, långt ifrån.

I mitt umgänge har vi allt från den manliga nymfomanen till en helt asexuell man. Vår gemenskap kretsar emellertid inte runt sexualiteten utan helt andra saker.

Min man läste nyss ditt inlägg och skrattade lika mycket som jag. Jag tror han känner sina egna drifter och begär aningen bättre än du, hur gärna du än vill tro att alla män fungerar likadant.

Kemi, betingning, fysik, arv och miljö, biologi är ett bara ett par ämnen du bör plugga lite extra innan nästa inlägg.

Men stort tack för skrattet!

Ett inte helt otippat genmäle från en kvinna. Jag har inte pratat om min umgängeskrets eller om några helgfyllor, endast påtalat att jag som man reagerar på mina instinkter precis som alla människor gör. Det är du som gillar att prata om dig själv och dina vänner. Naturligtvis står du och din andra hälft upphöjd över reptilhjärnans påtryckningar medan dreglande Benke är en slav inför densamma. Att du och din man som förspel tillbringar tiden att spela alfapet på lördagskvällarna borde vara en indikation på detta eller?

Snarare är det så att människohjärnan är väldigt bra på att anpassa sig till situationen. Det går alldeles utmärkt att tända på en intellektuell och skarpsinnig person, där utseende, status eller rikedom inte har någon större del i attraktionen, men det är en följd av att hjärnan anpassar sig till en verklighet som passar ens egna förutsättningar bättre. Instinkterna finns dock alltid där, vilket är något vi har vetat länge. Frågan är istället om objektifieringen är en naturlig följd av dessa instinkter.

Naturligtvis är det så, vilket en rationell och logiskt tänkande man lätt kan ta till sig. För en kvinna däremot som i både ord och tanke tillbringar sin tid med att forma verkligheten efter behag är det naturligtvis inte så enkelt. Här är logik sekundärt och det viktigaste är att det känns rätt. Dessa känslomässiga tankegångar går för övrigt som en röd tråd i de flesta feministiska idéer.
Citera
2009-02-24, 17:42
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Gör du samma tolkning när det gäller höga utseendekrav på tjejer?

Nej, det går inte eftersom jag inte anser att det råder särskilt höga utseendekrav på killar.

Citat:
Tänker du på Armani-kampanjen?
Vad gör honom så aktiv på de bilderna?

Nej, någon Armanikampanj har jag inte sett. Skälet till att han alls är aktuell som "modell" är utifrån sina prestationer. Han hade knappast varit aktuell om han inte redan varit känd för vad han gör/gjorde. Till skillnad från kvinnliga modeller som, som regel, inte är sprungna ur någon aktiv karriär.

Citat:
Vad skulle detta bevisa menar du?
Har jag fel i vad jag skrev?

Ja, jag menar att du har fel i vad du skrev, om du syftar på dina tankar om att utseendet är en central del för män som ska ses upp till.
Citera
2009-02-24, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Därför att du ville att jag skulle svara på ditt inlägg #141.
Citat:
Och - återigen - i vilken form porträtteras män i media?

Läser fröken molson tidningar?
Jag har nu bläddrat igenom dagens dn, expressen och aftonbladet och hittat följande; en artikel om noomi rapace, begåvad ung skådis(förvisso snygg och sexig också men det handlade om hennes skådespeleri), stor artikel om molly zanden(begåvad ung sångerska), stor artikel i mittuppslaget om Laila Bagge(intervjuad av Cecilia Hagen), Liza Marklund har en ensideskrönika(som vanligt svamlar hon massa äckligt) stor intervju och reportage om Marit Paulsen i dn, intervju med Katerina Janouch i dn osv. Ingen av dessa kvinnor var porträtterade nakna med fittan uppfläkt(till min förtret), samtliga artiklar handlade om vad kvinnorna gör, tycker eller vill, ingen av artiklarna handlade om damernas utseende.
Ovanstående var ett axplock jag hittade på fem minuter. Var det bara just idag det var så många kvinnor? Var det slumpen?
Kom ut ur din feministiska paranoida låda eller börja läsa andra tidningar än Zlits..

Det var alltså detta inlägg jag ville du skulle kommentera.
Citera
2009-02-24, 21:34
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Nej, det går inte eftersom jag inte anser att det råder särskilt höga utseendekrav på killar.

Och detta skiljer sig från tjejer, hur?

Citat:
Nej, någon Armanikampanj har jag inte sett. Skälet till att han alls är aktuell som "modell" är utifrån sina prestationer. Han hade knappast varit aktuell om han inte redan varit känd för vad han gör/gjorde. Till skillnad från kvinnliga modeller som, som regel, inte är sprungna ur någon aktiv karriär.

Vilka modellbilder syftade du på då om inte Armanikampanjen?
Framställs inte han som passiv?

Klart en modell ska ha utseendet med sig oavsett om det är en kille eller tjej. Ser inte riktigt skillnaden.

Rekrytera modeller kan man göra på massa olika sätt. Finns massvis med killar som är modeller utan att ha varit kändisar innan. Det väsentliga är hur de gör sig på bild och om deras utseende lever upp till kraven.
Ibland använder man sig av ett välkänt ansikte som man vill förknippa sitt varumärke med. Eftersom du inte riktigt verkar ha koll på detta så kan jag upplysa dig om att det finns det massvis med kvinnliga kändisar som har modellat.

Citat:
Ja, jag menar att du har fel i vad du skrev, om du syftar på dina tankar om att utseendet är en central del för män som ska ses upp till.

Är olika, vissa män har nått långt på utseende, andra med hjälp av andra egenskaper. Precis som för kvinnor med andra ord eller trodde du att den kvinnliga makteliten bestod av jordens vackraste kvinnor?
Citera
2009-02-24, 21:58
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det var alltså detta inlägg jag ville du skulle kommentera.

Alrighty. Då försöker vi med det här inlägget också.

Citat:
Läser fröken molson tidningar?
Jag har nu bläddrat igenom dagens dn, expressen och aftonbladet och hittat följande; en artikel om noomi rapace, begåvad ung skådis(förvisso snygg och sexig också men det handlade om hennes skådespeleri), stor artikel om molly zanden(begåvad ung sångerska), stor artikel i mittuppslaget om Laila Bagge(intervjuad av Cecilia Hagen), Liza Marklund har en ensideskrönika(som vanligt svamlar hon massa äckligt) stor intervju och reportage om Marit Paulsen i dn, intervju med Katerina Janouch i dn osv. Ingen av dessa kvinnor var porträtterade nakna med fittan uppfläkt(till min förtret), samtliga artiklar handlade om vad kvinnorna gör, tycker eller vill, ingen av artiklarna handlade om damernas utseende.
Ovanstående var ett axplock jag hittade på fem minuter. Var det bara just idag det var så många kvinnor? Var det slumpen?
Kom ut ur din feministiska paranoida låda eller börja läsa andra tidningar än Zlits.

Precis som jag ganska nyligen nämnde så menar jag att svenskar överlag inte förstår hur bra vi har det i Sverige. Det innebär bl a att vi givetvis har det mycket bättre på jämställdhetsfronten än i stort sätt vilket annat land som helst. Det är lika givet att det är positivt. Däremot är dina exempel inte riktigt de kvinnor som idealiseras och/eller premieras, även om det är ett gott försök.
Citera
2009-02-24, 22:03
Medlem
Citat:

Precis som jag ganska nyligen nämnde så menar jag att svenskar överlag inte förstår hur bra vi har det i Sverige. Det innebär bl a att vi givetvis har det mycket bättre på jämställdhetsfronten än i stort sätt vilket annat land som helst. Det är lika givet att det är positivt. Däremot är dina exempel inte riktigt de kvinnor som idealiseras och/eller premieras, även om det är ett gott försök.
??????????????????
Denna tråd handlar om varför det skulle vara fel att kvinnor objektifieras, du har kräkts spaltmeter om hur kvinnan "objektifieras" i media och endast är med pga utseende och inte kvaliteter, kompetens, inre egenskaper. Mitt inlägg visade att du har tydligt fel. Håller du inte med? Var lite försiktig nu med hur du tänker svänga dig, undvika att svara på en rak fråga, välja att inte svara. Du har ett sista halmstrå härifrån att bli tagen som en seriös person.
Citera
2009-02-24, 22:04
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Och detta skiljer sig från tjejer, hur?

Att det är högre utseendekrav på tjejer. Har vi inte tagit den saken några varv nu..?

Citat:
Vilka modellbilder syftade du på då om inte Armanikampanjen?
Framställs inte han som passiv?

Klart en modell ska ha utseendet med sig oavsett om det är en kille eller tjej. Ser inte riktigt skillnaden.

Rekrytera modeller kan man göra på massa olika sätt. Finns massvis med killar som är modeller utan att ha varit kändisar innan. Det väsentliga är hur de gör sig på bild och om deras utseende lever upp till kraven.
Ibland använder man sig av ett välkänt ansikte som man vill förknippa sitt varumärke med. Eftersom du inte riktigt verkar ha koll på detta så kan jag upplysa dig om att det finns det massvis med kvinnliga kändisar som har modellat.

Jag syftade inte på några särskilda modellbilder. Jag har inte koll på kampanjnamn.
Han är med pga sina prestationer. Det innebär att han inte premieras för passivitet.

Killar som är modeller som då inte är t ex idrottsmän eller liknande porträtteras överlag som aktiva.

Citat:
Är olika, vissa män har nått långt på utseende, andra med hjälp av andra egenskaper. Precis som för kvinnor med andra ord eller trodde du att den kvinnliga makteliten bestod av jordens vackraste kvinnor?

Jag delar inte din uppfattning.
Citera
2009-02-24, 22:06
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
??????????????????
Denna tråd handlar om varför det skulle vara fel att kvinnor objektifieras, du har kräkts spaltmeter om hur kvinnan "objektifieras" i media och endast är med pga utseende och inte kvaliteter, kompetens, inre egenskaper. Mitt inlägg visade att du har tydligt fel. Håller du inte med? Var lite försiktig nu med hur du tänker svänga dig, undvika att svara på en rak fråga, välja att inte svara. Du har ett sista halmstrå härifrån att bli tagen som en seriös person.

Nej, jag håller inte med. Däremot menar jag, som sagt, att Sverige givetvis är mycket bättre på jämställdhet än ungefär alla andra länder.

Du har dessvärre underminerat möjligheten att bli tagen som en seriös person i samma ögonblick du bestämde dig för att idogt hemfalla åt personangrepp.
Citera
2009-02-24, 22:07
Medlem
Citat:

Vad menar du med den flummiga meningen"Däremot är dina exempel inte riktigt de kvinnor som idealiseras och/eller premieras, även om det är ett gott försök." Idealiseras inte av vem? Dög dessa kvinnoporträtt inte? Vilka kvinnoporträtt duger isåfall?
Citera
2009-02-24, 22:20
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Vad menar du med den flummiga meningen"Däremot är dina exempel inte riktigt de kvinnor som idealiseras och/eller premieras, även om det är ett gott försök." Idealiseras inte av vem? Dög dessa kvinnoporträtt inte? Vilka kvinnoporträtt duger isåfall?

Om du testar att se lite längre än din näsa räcker och därmed också studera vilken typ av kvinnlighet som idealiseras - i ett något större sammanhang än DN - så bör det gå upp för dig att det inte är vad kvinnor gör eller presterar som höjs till skyarna utan ett visst utseende i kombination med passivitet. Du beskrev det själv ganska bra... hur var det? "Rara och knullbara"?
Citera
2009-02-24, 22:21
Medlem
För att avsluta tråden så konstaterar vi att kvinnor vare sig är mer objektifierade än män eller att det är fel att i stunden objektifiera en annan människa oavsett kön. Admin, lås tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in