2015-06-07, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Tycker att Trollmorsan känns lite barnslig. Det är ett ständigt prat om olika ordspråk, "ge aldrig upp", "ta vara på tiden", "var dig själv", "jag är så tacksamt för allt jag har", "var rädda om er och varandra", "massor med hjärtliga kramar och varm kärlek till er alla". Det blir så överdrivet när hon håller på sådär hela tiden. Att hon dessutom måste vara så pedagogisk och prata bebisspråk med barnen gör ju inte saken bättre.

Haha, ungefär så. Håller med om detta. Minns att jag tänkte så när jag började läsa hennes blogg för flera år sedan.
Citera
2015-06-07, 10:52
Medlem
Xinzas avatar
Citat:
Föräldrarna känns väldigt mesiga och säger aldrig ifrån vilket gör att barnen fortsätter att bråka och härja. Nu är trollmorsan sur för att det skrivs om henne på nätet. Hon har bestämt hävdat att ingen av barnen har någon diagnos och att de inte alls är sådär uppspelta när inte kamerorna är där. Hon skriver också gång på gång hur lyckliga de är tillsammans, det är en massa kärleksförklaringar på instagram. Allt för att folk ska tro att de inte har några problem. Att hela tiden skaffa fler barn är väl deras sätt att slippa ta itu med det som inte fungerar. Jag började läsa hennes blogg eftersom jag ville se om den bild jag hade fått av dem stämde. Skulle gissa att det finns mycket under ytan som hon försöker dölja med sin överdrivet kärleksfulla stil.

Läste också om det, att hon är putt för att vi skriver om henne och hennes familj men jag förstår inte varför hon tar åt sig så? Dom har varit med i ett tv-program och släppt in hela Sverige i sitt privatliv, frivilligt! Det klart folk har åsikter och att det skrivs, det får man ju ta. Sen förstår jag inte vitsen med att skriva att idag är det jobbigt men det är inget som jag tänker dela med mig av. Fine, kan jag förstå att hon inte vill men skriv inget då istället! Som fjortisar på Facebook som skriver a men lämnar resten för att man ska fråga vad det är men sen säger dom inget iallafall.. Sen köper jag inte alla som måste bekräfta sin kärlek och bli bekräftade hela tiden. Allt är så gulligull och perfekt. Not!
Sen det här med barnen om dom skulle ha någon diagnos, det är ju inget konstigt eller fel med det. Bara att gilla läget och göra allt för stt det ska bli så bra som möjligt. Synd för barnen om det skulle vara så men föräldrarna inte vill inse. Det är ju inget att skämmas för som det verkar att många föräldrar tyvärr gör. Typ det är inget fel på mina barn.. Usch för såna föräldrar som är själviska och inte vill inse att barnen behöver hjälp.
Citera
2015-06-07, 13:49
Medlem
Ronilles avatar
Kan bara instämma av Era analyser när det gäller Trollmorsan. Hon känns väldigt pubetal i sina agerande. Har aldrig läst bloggen direkt men kikade in och det kunde likväl vara en högstadietjej som ville bedyra omvärlden sin kärlek.
Citera
2015-06-07, 14:42
Medlem
Eftersom Anna är besatt av troll är det klart att hon till varje pris ska ha 11 små trollungar. Hon visade nyligen en skylt utanför deras hus där det står "trollboet". Är det inte lite väl överdrivet? Jag förstår inte varför hon är så fixerad vid detta. Jag tycker att hon borde ta hand om dem hon redan har och lära sig att sätta gränser istället för att bara skaffa fler barn och tro att det hjälper att prata bebisspråk och vara så pedagogisk i allt. Det låter väldigt löjligt när de hela tiden kallar varandra för "hjärtat" och "älsklingen". Det blir lite för mycket av det goda och ger mer intrycket av att deras förhållande egentligen inte är så bra.
Citera
2015-06-08, 10:00
Medlem
Vilka träffande analyser ni kommit med! Så har jag också reagerat på tal om Anna. Inget ont om henne som mänska, men.... Jag håller också med att so what om nån av barnen sku ha diagnos??? Det är nog värre att förneka det både för sig själv och omvärlden i stället för att söka hjälp. Tyvärr är det vanligt med föräldrar som inte vill inse att något av deras barn kan behöva stöd. I längden vinner ju ingen på det. Men kan hända hon är en av dom föräldrarna som tror att kärleken övervinner allt och att tiden hjälper...
Citera
2015-06-08, 16:38
Medlem
Usch vilken jobbig situation Carola hamnat i. Måste vara jättetufft både för henne och barnen.
Citera
2015-06-09, 22:20
Medlem
farlings avatar
Jag gillar Carola och tycker att hon verkar vara en väldigt fin person men det här familjedramat som pågår hos henne tycker jag inte riktigt passar i offentligheten.
Speciellt inte som att vi bara (knappt) hör den ena sidan av historien och det är ju inte ens hakva sanningen.
Tycker att det är osmakligt att hon uttrycker sig som hon gör i bloggen och att folk kommenterar efter förstånd.
Jag var 14 år när mina föräldrar skiljde sig och det var inte en trevlig upplevelse, de smutskastade varandra rätt bra och jag tyckte att det var fruktansvärt jobbigt, förstår inte Carola att hon applicerar sina åsikter på barnen?

Hur sårad och sviken hon är känner sig i detta och hur mycket fel P än gjort så är det fortfarande så att vi aldrig äger varandra, kärleken kan dö och det gjorde den uppenbarligen här, hade det då varit bättre att P stannade kvar?
Han är en vuxen människa och får stå för sitt eget handlande, att han släpper sina barn är förjävligt men det hade nog varit bättre för alla parter om de skött detta med lite diskression.
Citera
2015-06-10, 06:44
Medlem
Undrar varför Carola måste skriva allt i gåtor. Är det för att läsarna ska gissa sig fram till vad hon menar? På så sätt blir det ju bara en massa spekulationer och det är ju svårt när man bara får höra hennes version av det hela. Det blir ju lite konstigt när läsarna börjar smutskasta P, för hur kul är det för barnen att läsa? Känns inte som att Carola velat inse problemen, innan detta hände så pratade hon bara om hur bra de hade det tillsammans och hur lyckliga de var. Det låter väldigt märkligt att P då plötsligt bara förändrades och lämnade familjen om de nu hade det så bra.
Citera
2015-06-10, 12:06
Medlem
Citat:
Undrar varför Carola måste skriva allt i gåtor. Är det för att läsarna ska gissa sig fram till vad hon menar? På så sätt blir det ju bara en massa spekulationer och det är ju svårt när man bara får höra hennes version av det hela. Det blir ju lite konstigt när läsarna börjar smutskasta P, för hur kul är det för barnen att läsa? Känns inte som att Carola velat inse problemen, innan detta hände så pratade hon bara om hur bra de hade det tillsammans och hur lyckliga de var. Det låter väldigt märkligt att P då plötsligt bara förändrades och lämnade familjen om de nu hade det så bra.

Jag tror Carola ändå är rätt rädd för att skriva alltför tydligt om allt som hänt. Tycker nog ändå det är hon som det är synd om, han verkar ju bete sig jätteskumt! Skulle han vara en normal pappa skulle han ju dessutom aldrig bara vilja träffa barnen varannan vecka eller hur det nu är...

Sen har jag alltid tyckt att C varit otroligt barncentrerad och att tecknen på att det inte var så bra mellan dem nog fanns där före han for... Tror hon hade lite av det där också att ju fler barn desto bättre, men han kanske inte ändå var så intresserad av så stor familj, utan att det varit mer hennes grej. Jag tyckte redan innan att fördelningen dem emellan var onormal, en ska jobba 24/7 för att den andra ska kunna vara hemma med barnen. Då tycker ju jag personligen att en jämnare delning föräldrar emellan hade varit bättre... Att även han tagit mer ansvar för barnen och hon varit i jobb. Kanske han rentav fjärmats från livet med barnen, eftersom nån ju måste dra in stålarna? En tanke bara
Citera
2015-06-10, 12:11
Medlem
Men som sagt: Heja Carola ändå!!! Hon behöver allt stöd hon kan få och hoppas hon kommer att vinna i detta .
Citera
2015-06-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Jag tror Carola ändå är rätt rädd för att skriva alltför tydligt om allt som hänt. Tycker nog ändå det är hon som det är synd om, han verkar ju bete sig jätteskumt! Skulle han vara en normal pappa skulle han ju dessutom aldrig bara vilja träffa barnen varannan vecka eller hur det nu är...

Sen har jag alltid tyckt att C varit otroligt barncentrerad och att tecknen på att det inte var så bra mellan dem nog fanns där före han for... Tror hon hade lite av det där också att ju fler barn desto bättre, men han kanske inte ändå var så intresserad av så stor familj, utan att det varit mer hennes grej. Jag tyckte redan innan att fördelningen dem emellan var onormal, en ska jobba 24/7 för att den andra ska kunna vara hemma med barnen. Då tycker ju jag personligen att en jämnare delning föräldrar emellan hade varit bättre... Att även han tagit mer ansvar för barnen och hon varit i jobb. Kanske han rentav fjärmats från livet med barnen, eftersom nån ju måste dra in stålarna? En tanke bara

P måste ju vara sjuk på något sätt så som han beter sig. Tydligen så träffar han bara barnen några timmar på söndagarna, de äldsta har nog ingen kontakt med alls. Läste en artikel om Carola där hon berättade att om hon hade haft en man hade hon velat ha ännu fler barn så hon är nog väldigt fixerad vid att ha en stor familj och kunna vara hemma med barnen. Måste bli jobbigt den dag yngsta barnet börjar skolan, är ju inte så många år kvar. Därför tror jag det är viktigt att ha ett eget liv också utöver familjen. Hon har också berättat att P alltid jobbat väldigt mycket och att han inte har varit så närvarande som hon önskat. Går alla möjliga rykten på Carola blogg och man vet inte vad man ska tro om det folk skriver. Vissa saker låter väldigt märkliga. Jag tycker synd om både Carola och barnen men samtidigt känns det lite naivt att prata om hur bra man har det tillsammans och så plötsligt förändras allt. Att skiljas är ju en sak, ibland kan det vara bästa lösningen men att svika sina barn . Jag hoppas och tror att det kommer att lösa sig till slut för Carola och barnen.
Citera
2015-06-10, 18:59
Medlem
farlings avatar
Citat:
P måste ju vara sjuk på något sätt så som han beter sig. Tydligen så träffar han bara barnen några timmar på söndagarna, de äldsta har nog ingen kontakt med alls. Läste en artikel om Carola där hon berättade att om hon hade haft en man hade hon velat ha ännu fler barn så hon är nog väldigt fixerad vid att ha en stor familj och kunna vara hemma med barnen. Måste bli jobbigt den dag yngsta barnet börjar skolan, är ju inte så många år kvar. Därför tror jag det är viktigt att ha ett eget liv också utöver familjen. Hon har också berättat att P alltid jobbat väldigt mycket och att han inte har varit så närvarande som hon önskat. Går alla möjliga rykten på Carola blogg och man vet inte vad man ska tro om det folk skriver. Vissa saker låter väldigt märkliga. Jag tycker synd om både Carola och barnen men samtidigt känns det lite naivt att prata om hur bra man har det tillsammans och så plötsligt förändras allt. Att skiljas är ju en sak, ibland kan det vara bästa lösningen men att svika sina barn . Jag hoppas och tror att det kommer att lösa sig till slut för Carola och barnen.

På vilket sätt skulle P vara sjuk?
Det finns massvis med föräldrar (både pappor och mammor) som inte har ett större umgänge med barnen och det är ju självklart jättesynd men det behöver ju inte betyda att det är något fel på honom.
Carola har själv skrivit om att anledningen till att de äldre barnen inte träffar sin pappa är för att de själva valt att inte ha någon kontakt med honom för att han lämnat deras mamma, ta då i beaktning att de äldsta döttrarna vuxna nu.
Jag får känslan av att Carola har färgat sina åsikter på iallafall de äldre ganska bra och att de är arga på sin pappa och därför inte vill ha kontakt med honom.
Carola borde göra allt i sin makt för att uppmuntra sina barn kontakt med pappan, det kommer att slå tillbaka på henne när de blir äldre annars,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in