Citat:
Ursprungligen postat av
AlexandraIda
P måste ju vara sjuk på något sätt så som han beter sig. Tydligen så träffar han bara barnen några timmar på söndagarna, de äldsta har nog ingen kontakt med alls. Läste en artikel om Carola där hon berättade att om hon hade haft en man hade hon velat ha ännu fler barn så hon är nog väldigt fixerad vid att ha en stor familj och kunna vara hemma med barnen. Måste bli jobbigt den dag yngsta barnet börjar skolan, är ju inte så många år kvar. Därför tror jag det är viktigt att ha ett eget liv också utöver familjen. Hon har också berättat att P alltid jobbat väldigt mycket och att han inte har varit så närvarande som hon önskat. Går alla möjliga rykten på Carola blogg och man vet inte vad man ska tro om det folk skriver. Vissa saker låter väldigt märkliga. Jag tycker synd om både Carola och barnen men samtidigt känns det lite naivt att prata om hur bra man har det tillsammans och så plötsligt förändras allt. Att skiljas är ju en sak, ibland kan det vara bästa lösningen men att svika sina barn

. Jag hoppas och tror att det kommer att lösa sig till slut för Carola och barnen.
På vilket sätt skulle P vara sjuk?
Det finns massvis med föräldrar (både pappor och mammor) som inte har ett större umgänge med barnen och det är ju självklart jättesynd men det behöver ju inte betyda att det är något fel på honom.
Carola har själv skrivit om att anledningen till att de äldre barnen inte träffar sin pappa är för att de själva valt att inte ha någon kontakt med honom för att han lämnat deras mamma, ta då i beaktning att de äldsta döttrarna vuxna nu.
Jag får känslan av att Carola har färgat sina åsikter på iallafall de äldre ganska bra och att de är arga på sin pappa och därför inte vill ha kontakt med honom.
Carola borde göra allt i sin makt för att uppmuntra sina barn kontakt med pappan, det kommer att slå tillbaka på henne när de blir äldre annars,