2015-05-26, 18:35
Medlem
Tror det är likadant med Trollmorsan, hon försöker fylla ett inre tomrum med att skaffa en massa barn. Det är uppenbart att det är något som tynger henne. Hon känns så dyster i sitt sätt att skriva, som att det är något som gror under ytan och det kompenserar hon med allt prat om kärlek och hjärtan. Är nog inte bara en längtan om fler barn utan mer bakomliggande orsaker.
Citera
2015-05-27, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag är rätt så övertygad om att hur goda intentioner någon har, eller hur snäll någon är och hur mycket de än älskar barn, så slutar det handla om det när man närmar sig ett visst antal barn, som ska ses som individer, det praktiska ska skötas, det känslomässiga ska ombesörjas och allt däremellan. Antalet "slår ut" hur bra mamma du än är.

Därför tycker jag att Mirkas val med många barn känns väldigt egoistiskt. Hon fortsätter ha ungar för sitt eget välbefinnande, och räknar inte in övriga familjens välmående i ekvationen (nu menar jag inte ätstörningen utan mer generellt. Visste inte ens om Linneas problem förrän typ fem minuter sedan).

Samma med i princip alla föräldrar som varit med i FA. Bara att i Mirkas fall tycker jag att det är uppenbart att det faktiskt handlar om ett slags beroende, något inre kaos hon försöker stilla med en ny bebis.

Håller med här. Det måste ju till slut bli praktiskt omöjligt att tillgodose allas behov hur goda intentioner man än har. Håller också med om att jag tror att de här mammorna har något tomrum som de har ett behov av att fylla genom att skaffa många barn. Nån slags fix idé, typ som trollmorsan, som ska ha 11 små troll. Och dom ska man ha oavsett vilka problem som kommer. Har slutat läsa hennes blogg för den känns såååå påklistrad, en massa kärlek och hjärtan hit och dit. Blir lite för mycket av det goda tycker jag.

Spiken i kistan för min del gällande Mirkas blogg var nog de här frukostkexen hon nu ville låssas som att de är sååå bra idé att äta i brådskan. Bara sponsrat alltihopa, man blir ju less
Citera
2015-05-27, 08:33
Medlem
Madde pratar jämt om att hon har så mycket att göra och att det är fullspäckat schema. Vad är det hon vill ha sagt med det? Att det går att ha en stor familj och samtidigt ha en massa andra projekt vid sidan av? Känns som målar upp någon slags fasad där läsarna ska tycka att hon är så duktig som hinner med så mycket och det är väl den bekräftelsen hon är ute efter. Det var mer tydligt tidigare att hon drar igång en massa men hon avslutar ingenting. Finns många exempel där hon berättat om allt hon har på gång och hur glad hon är över det. Sedan hörs det inget mer och om någon då frågar så blir hon irriterad och måste försvara sig. Men är det verkligen så konstigt om man är nyfiken och vill veta hur det går? Inser hon inte själv att det ger intrycket av att allt bara rinner ut i sanden? Det är inte heller någon vidare bra stämning på hennes blogg.
Citera
2015-05-29, 08:03
Medlem
Jag har funderat på en sak angående Mirka, ponera att hon ej fick barnomsorg så länge
hon är mammaledig, hade hon isf skaffat 13 barn? Hon har väl åtminstone 2-3 som
går på dagis?
Det hade alltså inneburit att hon haft minst 4 småbarn hemma hela dagarna?
Jag hade gärna frågat Mirka detta....
Inte som ett påhopp utan som en fundering.
Citera
2015-06-02, 20:06
Medlem
Kan inte tv4 göra en serie med ensamstående föräldrar? Som handlar om hur deras vardag ser ut och inte ensamstående föräldrar som söker en ny livskamrat i form av ett dejtingprogram. Tycker att det vore intressant för allt måste ju bli väldigt annorlunda efter en skilsmässa.
Citera
2015-06-04, 00:34
Medlem
farlings avatar
Alltså, Trollmorsan.
Jag undrar om någonsin varit hos en frisör?
Finns lite nya bilder på hennes blogg från något bloggmingel och hon ser helt BEDRÖVLIG ut i huvudet, ungefär som hon inte tvättat håret på två veckor och sedan försökt göra någonslags snedlugg.
Citera
2015-06-04, 07:28
Medlem
Trollmorsan känns så ynklig på något sätt, som att hon vill att andra ska tycka synd om henne. Har läst hennes blogg ett tag nu och det är ju uppenbarligen något som tynger henne. Hon känns lite deppig och det i kombination med alla hjärtan och prat om kärlek gör att det inte känns speciellt äkta. I jämförelse med de andra mammorna verkar hon vara ganska barnslig. Hon tar ofta illa vid sig av det som skrivs och vill alla ska visa sådan förståelse för att hon mår dåligt.
Citera
2015-06-05, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Trollmorsan känns så ynklig på något sätt, som att hon vill att andra ska tycka synd om henne. Har läst hennes blogg ett tag nu och det är ju uppenbarligen något som tynger henne. Hon känns lite deppig och det i kombination med alla hjärtan och prat om kärlek gör att det inte känns speciellt äkta. I jämförelse med de andra mammorna verkar hon vara ganska barnslig. Hon tar ofta illa vid sig av det som skrivs och vill alla ska visa sådan förståelse för att hon mår dåligt.

Har också fått samma intryck av henne . Gillar inte detta med hjärtan och kärlek hit och dit. Blir för mycket av det... Tror inte dom har det så gulligt som hon vill påskina med tanke på att dom haft så många problem i sitt förhållande också. Har slutat läsa hennes blogg!

Mirka och Peter tycker jag synd om . Stackars dem med Linnea som är sjuk.
Citera
2015-06-06, 07:38
Medlem
Trollmorsan mår visst för dåligt för att orka skriva om saker hon tidigare lovat att hon skulle avslöja. Hon har heller ingen förståelse för att hennes läsare reagerar och tycker att det är konstigt. Istället kör hon som vanligt på med "tyck synd om mig" stilen. Väljer man att separera flera gånger så är nog inte förhållandet så bra. Det känns inte riktigt äkta med hennes kärleksförklaringar och det är så tröttsamt med allt prat om vilka svårigheter de gått igenom men att de nu är så lyckliga tillsammans. Tror inte att hon mår så bra innerst inne, det där ständiga flyttande visar på en inre rastlöshet och hon har ju berättat om att hon inte har så bra kontakt med sin familj. Hon är säkert trevlig och omtänksam som person men alldeles för mesig.

Måste vara jättejobbigt för Mirka och Peter att deras dotter inte mår bra, otäck sjukdom det där.
Citera
2015-06-06, 21:04
Medlem
Xinzas avatar
Familjen i Hjo, jag förstår inte hur dom kan skaffa ett barn till när nu deras förhållande inte verkar vara bra överhuvudtaget? Flera separationer och mamman mår dåligt? Tror dom verkligen att ett barn till löser deras problem?

Har några av barnen i Hjo-familjen någon diagnos? Sett att det skrivits om det tidigare men är det något som är bekräftat från föräldrarna? Har sett några avsnitt och tycker det känns väldigt stökigt i familjen, mycket skrik och bråk barnen emellan och ingen av föräldrarna sätter ner foten verkar det som
Citera
2015-06-07, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xinza
Familjen i Hjo, jag förstår inte hur dom kan skaffa ett barn till när nu deras förhållande inte verkar vara bra överhuvudtaget? Flera separationer och mamman mår dåligt? Tror dom verkligen att ett barn till löser deras problem?

Har några av barnen i Hjo-familjen någon diagnos? Sett att det skrivits om det tidigare men är det något som är bekräftat från föräldrarna? Har sett några avsnitt och tycker det känns väldigt stökigt i familjen, mycket skrik och bråk barnen emellan och ingen av föräldrarna sätter ner foten verkar det som

Föräldrarna känns väldigt mesiga och säger aldrig ifrån vilket gör att barnen fortsätter att bråka och härja. Nu är trollmorsan sur för att det skrivs om henne på nätet. Hon har bestämt hävdat att ingen av barnen har någon diagnos och att de inte alls är sådär uppspelta när inte kamerorna är där. Hon skriver också gång på gång hur lyckliga de är tillsammans, det är en massa kärleksförklaringar på instagram. Allt för att folk ska tro att de inte har några problem. Att hela tiden skaffa fler barn är väl deras sätt att slippa ta itu med det som inte fungerar. Jag började läsa hennes blogg eftersom jag ville se om den bild jag hade fått av dem stämde. Skulle gissa att det finns mycket under ytan som hon försöker dölja med sin överdrivet kärleksfulla stil.
Citera
2015-06-07, 10:44
Avslutad
Trollmorsan påminner om en kärlekskrank 14-åring som ritar hjärtan på alla papper och skriver sin killes namn i mitten. Väldigt barnsligt sätt att förhålla sig till kärlek när man är vuxen, att hela tiden skriva om "Hjärtat".

Håller också med om att hon känns mesig och naiv, hennes blogg är så överdriven och töntig på nåt sätt. Känns ju inte som om Anna funderar djupare över något öht utan tycker att man löser allt med "ännu ett kärleksbarn". Anna har säkert väggtexter hemma, "Carpe Diem", "Kärleken är allt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in