Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Jag är rätt så övertygad om att hur goda intentioner någon har, eller hur snäll någon är och hur mycket de än älskar barn, så slutar det handla om det när man närmar sig ett visst antal barn, som ska ses som individer, det praktiska ska skötas, det känslomässiga ska ombesörjas och allt däremellan. Antalet "slår ut" hur bra mamma du än är.
Därför tycker jag att Mirkas val med många barn känns väldigt egoistiskt. Hon fortsätter ha ungar för sitt eget välbefinnande, och räknar inte in övriga familjens välmående i ekvationen (nu menar jag inte ätstörningen utan mer generellt. Visste inte ens om Linneas problem förrän typ fem minuter sedan).
Samma med i princip alla föräldrar som varit med i FA. Bara att i Mirkas fall tycker jag att det är uppenbart att det faktiskt handlar om ett slags beroende, något inre kaos hon försöker stilla med en ny bebis.
Håller med här. Det måste ju till slut bli praktiskt omöjligt att tillgodose allas behov hur goda intentioner man än har. Håller också med om att jag tror att de här mammorna har något tomrum som de har ett behov av att fylla genom att skaffa många barn. Nån slags fix idé, typ som trollmorsan, som ska ha 11 små troll. Och dom ska man ha oavsett vilka problem som kommer. Har slutat läsa hennes blogg för den känns såååå påklistrad, en massa kärlek och hjärtan hit och dit. Blir lite för mycket av det goda tycker jag.
Spiken i kistan för min del gällande Mirkas blogg var nog de här frukostkexen hon nu ville låssas som att de är sååå bra idé att äta i brådskan. Bara sponsrat alltihopa, man blir ju less