2013-02-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Detta är min åsikt och inte att jag satt normen. Trodde i min enfald att jag inte skulle behöva skriva att det var enligt mig. Men majoriteten av svenskar har ku ketchup till några enstaka rätter. Jag upprepar eftersom du verkar trögfattad.

Korv med bröd
Makaroner/pasta/mos med korv eller köttbullar
Köttfärssås
Lasangne
Korvstroganoff
Hamburgare

Jag hoppas inte att veckomenyn bara består av detta

Det blir väldigt normbildande om man svänger sig med begreppet "ska" innan orden förstår du. Det gjorde du. Alltså är du med all önskvärd tydlighet intresserad av att bestämma vilken maträtt som ketchup skall adderas till. Vill man vara subjektiv i sin tes bör man kanske lägga till "enligt mig" innan istället för "ska".
Citera
2013-02-20, 22:23
Medlem
Citat:
Detta är min åsikt och inte att jag satt normen. Trodde i min enfald att jag inte skulle behöva skriva att det var enligt mig. Men majoriteten av svenskar har ku ketchup till några enstaka rätter. Jag upprepar eftersom du verkar trögfattad.

Korv med bröd
Makaroner/pasta/mos med korv eller köttbullar
Köttfärssås
Lasangne
Korvstroganoff
Hamburgare

Jag hoppas inte att veckomenyn bara består av detta

Jag skulle aldrig förstöra min stroganoff med ketchup. Lasagne skulle jag inte heller kunna spruta denna sörja på. Köttfärssås? Nej tack - prova med krossad tomat eller att koka ner tomater istället. Korv och hamburgare får sig dock ett lyft av den söta ketchupen, där håller jag med dig.
Citera
2013-02-21, 01:55
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Kurt
Det blir väldigt normbildande om man svänger sig med begreppet "ska" innan orden förstår du. Det gjorde du. Alltså är du med all önskvärd tydlighet intresserad av att bestämma vilken maträtt som ketchup skall adderas till. Vill man vara subjektiv i sin tes bör man kanske lägga till "enligt mig" innan istället för "ska".

Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Kurt
Jag skulle aldrig förstöra min stroganoff med ketchup. Lasagne skulle jag inte heller kunna spruta denna sörja på. Köttfärssås? Nej tack - prova med krossad tomat eller att koka ner tomater istället. Korv och hamburgare får sig dock ett lyft av den söta ketchupen, där håller jag med dig.

Ja jag vet att det kan tolkas fel när man skriver som jag gjorde. Jag brukar göra det och när andra gör det så tolkar jag det som jag skrev, alltså att det inte är som i detta fall exempel på saker och inte något bestämt. Ska nog bättra mig på den punkten och ber om ursäkt för min snäsoga ton.

Är det en ursäkt/förklaring att jag jobbar min fjärde vakna natt på reken och har den berämda "lingonveckan"

Nä jag skulle heller aldrig förstöra en lasangen eller stroganoff med ketchup, men vet att det finns de som gör det. Familjen Algesson gör det säkerligen, då de går åt så mycket ketchup tydligen. En stroganoff får som du säger bättre smak av krossade tomater eller liknande. Grädde och tomatpure gör susen.

Gällande köttfärssås. Den man fick i skolan, så var ketchup ett måste iaf för mig. Säkert sådan där burk köttfärs från findus eller nått. En äkta ska ju helst puttra över 1 timme.
Citera
2013-02-21, 16:04
Medlem
wendy1s avatar
Ang. ketchupdebatten, så sa inte familjen Algesson att de gör av med en stor hink ketchup på en vecka, utan de sa att en liten flaska räcker inte en vecka om alla ska ha ketchup, utan de behöver en större förpackning, så av ekonomiska skäl köper de väl en hink då. Antar att den räcker ett bra tag.

Citat:
Ja jag vet att det kan tolkas fel när man skriver som jag gjorde. Jag brukar göra det och när andra gör det så tolkar jag det som jag skrev, alltså att det inte är som i detta fall exempel på saker och inte något bestämt. Ska nog bättra mig på den punkten och ber om ursäkt för min snäsoga ton.

Är det en ursäkt/förklaring att jag jobbar min fjärde vakna natt på reken och har den berämda "lingonveckan"

Nä jag skulle heller aldrig förstöra en lasangen eller stroganoff med ketchup, men vet att det finns de som gör det. Familjen Algesson gör det säkerligen, då de går åt så mycket ketchup tydligen. En stroganoff får som du säger bättre smak av krossade tomater eller liknande. Grädde och tomatpure gör susen.

Gällande köttfärssås. Den man fick i skolan, så var ketchup ett måste iaf för mig. Säkert sådan där burk köttfärs från findus eller nått. En äkta ska ju helst puttra över 1 timme.
Citera
2013-02-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Ang. ketchupdebatten, så sa inte familjen Algesson att de gör av med en stor hink ketchup på en vecka, utan de sa att en liten flaska räcker inte en vecka om alla ska ha ketchup, utan de behöver en större förpackning, så av ekonomiska skäl köper de väl en hink då. Antar att den räcker ett bra tag.

Men om familjen Algesson inte tycker att 1 liter ketchup per vecka räcker (tror de sa 1 liter eller möjligen 1 kilo) så borde det innebära att 1 liter ketchup för en vanlig tvåbarnsfamilj inte räcker i tre veckor. Jag hoppas innerligt att vanliga familjer inte äter mer än 1 liter ketchup per månad!
Citera
2013-02-22, 00:18
Medlem
Citat:

Well played och no offense taken. Lingonveckan är körig för min sambo ligger också inne med den as we speak.
Citera
2013-02-23, 01:55
Medlem
Vidriga föräldrar och svikna barn. Om nu varje barn går i föräldrarnas fotspår och skaffar 10-12 ungar blir det 100-120 barnbarn. Inte konstigt att världen är överbefolkad och ökat med flera miljarder dom senaste 20 åren. Hatar folk som skaffar en massa ungar och tror att dom är duktiga. Inga barnbidrag till unge nummer 4. Eller barn nr 3 ännu hellre.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-02-23 kl. 02:01.
Citera
2013-02-23, 12:59
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilnoc2009
När man inte trodde att det kunde bli värre...

Ena jycken är en chihuahua dessutom. Ett under att den inte har blivit krossad än.

Det läskiga är familjerna där alla barn ser exakt likadana ut. Skräckexemplet var familjen Norrström (Mirka & Peter) vars samtliga avkommor hade samma sinnesslöa ansiktsuttryck; halvöppen mun och tom blick. Som om de försöker avla fram en ny ras.
Senast redigerad av Roxana 2013-02-23 kl. 13:03.
Citera
2013-02-23, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Det läskiga är familjerna där alla barn ser exakt likadana ut. Skräckexemplet var familjen Norrström (Mirka & Peter) vars samtliga avkommor hade samma sinnesslöa ansiktsuttryck; halvöppen mun och tom blick. Som om de försöker avla fram en ny ras.

Det kan knappast finnas något annat skäl till varför man skaffar sig så många barn.
Citera
2013-02-23, 14:45
Medlem
Jag tror att det är ett missbruk. Dom har blivit beroende av att skaffa barn.
Citera
2013-02-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Jag tror att det är ett missbruk. Dom har blivit beroende av att skaffa barn.
Nej, dom är analfabeter och vet inte att det blir barn av att sätta på varandra som råttor och kaniner. Det är därför dom sitter så ofta med öppen mun och ser fundersamma ut.
Citera
2013-02-24, 13:37
Medlem
Vad jobbar dessa människor med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här