2015-03-16, 14:08
Medlem
Nej, verkligen inte konstigt om man glider isär när barnen är så många! Måste ju vara otroligt svårt att få tid för varandra och tid för nåt som inte skulle gälla barnen.

Gillar inte heller Hjofamiljen, tyvärr... Inget personligt men... dom är helt enkelt inte intressanta heller! Sen reagerade både mannen och jag på att dom varit separerade flera ggr?? Hur stabilt är sånt då? Då måste det verkligen ha varit dåligt i förhållandet om det går så långt att man flyttar isär. Och flera gånger dessutom? Tycker också de borde ha bättre pli på barnen, känns som att Peter och Mirka har det.

Madde och Micke känns helt ok i denna säsong faktiskt.
Citera
2015-03-16, 15:50
Medlem
Jag reagerade också att på att Hjo familjen separerat flera gånger, verkar lite konstigt. Dem är nog ganska oroliga, varför skulle dem annars flytta så mycket? Anna har skrivit på sin blogg att hon hade det tufft under sin uppväxt och att hon tar åt sig mycket av andras kommentarer. Det känns inte helt stabilt i den familjen även om dem säkert är trevliga och snälla och allt sånt. Tycker faktiskt att Madde och Micke är rätt tråkiga.
Citera
2015-03-20, 04:13
Medlem
Tittade på "Trolljägarna" ikväll. Och det var verkligen skämskudde fram! Vad hade Madde där att göra?? Det är ju ett hån mot de som verkligen blir utsatta för näthat! T.o.m experten sa ju att det inte fanns något direkt kriminellt men försökte krysta fram att kontinuiteten var nåt att slå ner på.
Jag följer Maddes blogg. Snacka om att citaten från kommentarerna helt var tagna ur sitt sammanhang!! Jag har aldrig upplevt den här människan som direkt elak. Lite halvtaskig på att formulera sig möjligtvis. Hon frågar, ifrågasätter. Och driver man en blogg där man ständigt insinuerar så får man väl vara beredd på att folk undrar, även om känsliga saker. Och när man aldrig får svar så tolkar man väl det som en bekräftelse. "Precis som polisen inte har annat att göra då!" - Sant! "Hinner du verkligen med alla barn?" - Befogad fundering? Osv. Och om otrohet. Är det så konstigt att folk undrar??Nu låter det kanske som att det är jag som skrivit men det är det inte 😁 Har bara en viss förståelse för folk som tröttnar på rövslickeriet på Madde, hennes kaxiga attityd gentemot sina läsare etc. Och Madde har "satt ner foten och sagt stopp flera gånger!". Sagt stopp till vad?? Att fråga om saker som Madde insinuerar? Att irritera sig på att aldrig få svar på annat än vart hon köpt sina gardiner eller nya jackan? Näe det ska bara beundras och rövslickas för hela slanten! Går någon emot det så är det "näthat". Som sagt, man skäms. Sen är Motala inte stort. Tycker det är märkligt att inte mer direkt fakta kommit fram om Micke och Madde t.ex här, det finns ju lite att ta av.
Sen skulle väl vilken normalt funtad person som helst erkänna Palmemordet om Robert Aschberg med kamerateam dök upp från ingenstans och började gå på.
Citera
2015-03-20, 04:26
Medlem
Jag håller med Finansvalp. Folk kan inte skilja på kritik och näthat. Jag har inte sett Trolljägarna men då verkar det inte finnas värre saker än så som hon inte låtit publiceras på bloggen. Jag hade trott att det fanns hemskheter som Madde aldrig godkänt som kommenterar men det verkar inte vara så då.
Citera
2015-03-20, 07:18
Medlem
Grejen är att Madde inte klarar av att andra har en annan åsikt och ifrågasätter det hon skriver. Hon säger ofta a men inte b och om man då frågar om hur det går med hennes projekt så blir man direkt påhoppad och idiotförklarad. Jag antar att hon är en väldigt impulsiv person som inte klarar av att slutföra det hon påbörjat. Och varför måste hon dra igång så mycket hela tiden? Hon borde ju förstå att henens läsare blir nyfikna men istället blir hon arg och menar att det har ingen annan med att göra. Jag tror det döljer sig mycket under ytan. Tycker också det var väldigt överdrivet med "Trolljägarna", den person hon anmälde har ju aldrig varit hotfull utan kanske mer uttryckt sig lite konstigt. Känns nästan lite löjligt när det finns människor som på riktigt råkar ut för hot. Vet inte om det bara var någon uppmärksamhetsgrej.
Citera
2015-03-20, 07:28
Medlem
Varför bor inte hjo-mammans son med henne? Verkar väldigt konstigt, även om hon kanske var väldigt ung när hon fick han?
Citera
2015-03-20, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Varför bor inte hjo-mammans son med henne? Verkar väldigt konstigt, även om hon kanske var väldigt ung när hon fick han?

Hon sa väl in något avsnitt att han valde det själv?
Tror att det var ett bra val. Tippar på att de kommer får stora problem med en del av de där ungarna när de når tonåren. Verkar inte finnas något konsekvenstänk överhuvudtaget i deras uppfostran och de undervärderar barnens förmågor hela tiden när de pratar barnspråk med dem.

Edit: Igår såg jag något jag inte gillade. Hjo-mammans tålamod höll på att brista på tåget, inför kamerorna. Jag tror faktiskt att hon/de gör sig till rätt mycket när filmteamet är där och inte visar sina rätta jag (gäller nog för alla familjerna i olika grad, men här är det så tydligt).
Senast redigerad av Pripps3.5 2015-03-20 kl. 07:58.
Citera
2015-03-20, 07:50
Medlem
Citat:

Om det hade varit tvärtom hade ingen reagerat på det. Vad är det som säger att barnen måste bo hos mamman? Hon berättade förra gången de medverkade att efter att hon separerat från äldsta sonens pappa så valde han att bo kvar med honom i Norrland. Anna bodde också där ett tag när de var tillsammans men sedan flyttade hon tillbaka.
Citera
2015-03-20, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hon sa väl in något avsnitt att han valde det själv?
Tror att det var ett bra val. Tippar på att de kommer får stora problem med en del av de där ungarna när de når tonåren. Verkar inte finnas något konsekvenstänk överhuvudtaget i deras uppfostran och de undervärderar barnens förmågor hela tiden när de pratar barnspråk med dem.
Ja just det, så var det ja. Hade totalt glömt det. Ja att växa upp bland de ungarna förtjänar ingen att göra, så det är säkert det bästa för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Om det hade varit tvärtom hade ingen reagerat på det. Vad är det som säger att barnen måste bo hos mamman? Hon berättade förra gången de medverkade att efter att hon separerat från äldsta sonens pappa så valde han att bo kvar med honom i Norrland. Anna bodde också där ett tag när de var tillsammans men sedan flyttade hon tillbaka.
Absolut, men tycker det är konstigt med tanke på att hon har kvar alla sina andra ungar, varav de äldsta måste vara nära hans ålder. Visst, hon är ju ihop med pappan, men de har ju tydligen separerat några gånger. Jag kan inte fantisera att hon hade gett upp vårdnaden för sina andra barn till honom. Hon som ska vara så pedagogisk och perfekt.
Låter dessutom väldigt märkligt att låta ett småbarn välja vem de vill bo hos.
Citera
2015-03-20, 11:07
Medlem
Citat:
Ja just det, så var det ja. Hade totalt glömt det. Ja att växa upp bland de ungarna förtjänar ingen att göra, så det är säkert det bästa för honom.

Absolut, men tycker det är konstigt med tanke på att hon har kvar alla sina andra ungar, varav de äldsta måste vara nära hans ålder. Visst, hon är ju ihop med pappan, men de har ju tydligen separerat några gånger. Jag kan inte fantisera att hon hade gett upp vårdnaden för sina andra barn till honom. Hon som ska vara så pedagogisk och perfekt.
Låter dessutom väldigt märkligt att låta ett småbarn välja vem de vill bo hos.

Ja, det verkar lite konstigt. Men det är klart att det är svårt när man separerar och bor så långt ifrån varandra. Tydligen så mådde sonen så dåligt av att vara ifrån sin pappa så det var nog det bästa alternativet. Men jag tycker hon borde ha tänkt på det från början. Verkar mest ha varit en spontangrej att hon flyttade iväg till Norrland och sedan när det tog slut längtade hon tillbaka hem. Hon måste vara ganska rastlös eftersom hon flyttat så mycket.
Citera
2015-03-20, 13:58
Medlem
Jag skulle också bli stressad av att åka tåg med så många ungar. Det tråkiga är att de verkligen låter bråkiga och gnälliga när de är uppspelta och i varv. Andra barn kan vara ganska gulliga när de är glada och förväntansfulla, det är inte barnen i Hjo... De skriker och är allmänt jobbiga. Som på ridskolan när den där pojken lät butter och var otålig. Eller hos tandläkaren när det skulle tryckas på saker hela tiden. Det är inte ovanligt att barn är på det viset - men vid varje avsnitt, varje grej de gör så är de tålamodskrävande. Bara döttrarna och Elijhan som är lugna och artiga och inte påfrestande. Och en av pojkarna, kan det vara Wihlmer? De andra framstår som livliga utan att det oskyldiga och gulliga finns där. Jag tror de tagit vatten över huvudet och borde anstränga sig för att skapa lugn och harmoni i familjen innan de skaffar fler barn (som de planerar, de fick ju mf i höstas så det är nog på gång igen snart). Jag tror inte barn mår bra av att leva som på dagis hela tiden: stoj, liv, skrik, tävling och gnäll. De behöver mysa, gå i skogen och inte alltid vara som en flock.
Citera
2015-03-21, 01:42
Medlem
Takiidas avatar
Är det många som tittar på detta program? Jag har väl råkat vända dit någon gång men inte tyckt det var tillräckligt intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in