2015-05-22, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrEggman
Och tiobarnsmamman i Dalarna har träffat ännu en ny... En "soldat" som hon kallar honom. Hoppas det är mogen man, en som orkar en halvtrasig kvinna och 10 bonusbarn.. Tycker synd om henne och hoppas den rätte dyker upp snart, en militär som åker runt i Sverige och som kommer och får sig ett nummer ibland känns som att det inte kommer att funka precis.

Ja, säj det... Och var träffar hon alla dessa män? Kanske dags att ta det lite lugnare på dejtingfronten skulle jag säga.

Oj, vad jag tröttnat på Mirkas blogg . Reklam reklam i nästan var och vartannat inlägg! Inte alls sånt man vill läsa!
Citera
2015-05-22, 18:30
Medlem
timespirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina
Ja, säj det... Och var träffar hon alla dessa män? Kanske dags att ta det lite lugnare på dejtingfronten skulle jag säga.

Oj, vad jag tröttnat på Mirkas blogg . Reklam reklam i nästan var och vartannat inlägg! Inte alls sånt man vill läsa!

Håller helt med, fattar inte alls varför hon måste skriva ut så mycket reklam.

"Så igår kväll surfade jag in på Ellos för att se om jag kunde hitta något fint till barnen. Och turligt nog har de ett bra erbjudande på barnkläder just nu – Ta 3 betala för 2 :-)
Jennifer hittade en jacka som hon tyckte om och jag hittade shorts, klänningar och annat roligt till barnen. Älskar bra erbjudanden!"

Hon avslutar inlägget med att ge ut en grym kampanjkod som hon bara råkade hitta, känns inte alls som reklam eller?
Citera
2015-05-22, 19:17
Medlem
Tycker att Trollmorsan känns lite barnslig. Det är ett ständigt prat om olika ordspråk, "ge aldrig upp", "ta vara på tiden", "var dig själv", "jag är så tacksamt för allt jag har", "var rädda om er och varandra", "massor med hjärtliga kramar och varm kärlek till er alla". Det blir så överdrivet när hon håller på sådär hela tiden. Att hon dessutom måste vara så pedagogisk och prata bebisspråk med barnen gör ju inte saken bättre.
Citera
2015-05-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Tycker att Trollmorsan känns lite barnslig. Det är ett ständigt prat om olika ordspråk, "ge aldrig upp", "ta vara på tiden", "var dig själv", "jag är så tacksamt för allt jag har", "var rädda om er och varandra", "massor med hjärtliga kramar och varm kärlek till er alla". Det blir så överdrivet när hon håller på sådär hela tiden. Att hon dessutom måste vara så pedagogisk och prata bebisspråk med barnen gör ju inte saken bättre.
Ja, det är mycket hjärtan och kärlek åt alla håll. Men hon menar nog bara väl även om det låter lite naivt, ungefär som när tolvåriga flickor ritar hjärtan över i:n i anteckningsböckerna.
Citera
2015-05-23, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Ja, det är mycket hjärtan och kärlek åt alla håll. Men hon menar nog bara väl även om det låter lite naivt, ungefär som när tolvåriga flickor ritar hjärtan över i:n i anteckningsböckerna.

Jag tror säkert hon är jättesnäll och mån om andra men det blir lite för mycket när hon hela tiden håller på sådär. Hon känns lite barnslig som person. Men det är ju ändå bättre än att vara så än att ha en väldigt tuff attityd.
Citera
2015-05-23, 12:05
Medlem
Förstår inte riktigt varför Mirka är emot vissa preventivmedel.
Citera
2015-05-23, 13:44
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Förstår inte riktigt varför Mirka är emot vissa preventivmedel.

Var skriver hon om det?

Jag läser inte bloggarna regelbundet längre, men skummar igenom lite då och då. Reagerade nu på att två av Norrströms barn nu på väldigt kort tid har fått laga hål i tänder och det varvat med bilder på bakverk och socker, socker, socker.... Ser de inte sambandet? Jag hade skämts ihjäl om mitt barn haft hål i tänderna.
Citera
2015-05-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Var skriver hon om det?

Jag läser inte bloggarna regelbundet längre, men skummar igenom lite då och då. Reagerade nu på att två av Norrströms barn nu på väldigt kort tid har fått laga hål i tänder och det varvat med bilder på bakverk och socker, socker, socker.... Ser de inte sambandet? Jag hade skämts ihjäl om mitt barn haft hål i tänderna.

Hon har skrivit om det flera gånger men exakt var kan jag inte säga. De verkar äta väldigt mycket sötsaker, Mirka bakar ju ofta och det är mycket prat om fika och snabbmat. Klart att det finns ett samband med att barnen får hål i tänderna. Men man får absolut inte påpeka det för då genast kommer hon med ett försvarstal och menar att alla barn kan få hål i tänderna och att de inte alls äter mer socker än alla andra. Det är jämt samma sak om någon kommer med kritik eller frågar något som inte passar. Mirka måste alltid försvara sig och alla hennes fans som tycker att hon är så duktig känner sig då tvungna att hoppa på den som vågar ifrågasätta.
Citera
2015-05-23, 18:09
Medlem
Citat:
Hon har skrivit om det flera gånger men exakt var kan jag inte säga. De verkar äta väldigt mycket sötsaker, Mirka bakar ju ofta och det är mycket prat om fika och snabbmat. Klart att det finns ett samband med att barnen får hål i tänderna. Men man får absolut inte påpeka det för då genast kommer hon med ett försvarstal och menar att alla barn kan få hål i tänderna och att de inte alls äter mer socker än alla andra. Det är jämt samma sak om någon kommer med kritik eller frågar något som inte passar. Mirka måste alltid försvara sig och alla hennes fans som tycker att hon är så duktig känner sig då tvungna att hoppa på den som vågar ifrågasätta.

Tror deras barn börjat borsta tänderna själva betydligt tidigare än rekommenderat. Tänkte på det i nåt inlägg där det stod om nåt barn som kommit utspringande under tandborstningen för att något hänt. Vår tandläkare sa att man ska åtminstone övervaka minst till 10 år vill jag minnas. Det är väl svårt att hinna borsta 2 ggr om dan på typ 10 barn
Citera
2015-05-24, 17:13
Medlem
Incendios avatar
Citat:

Jag kan också tänka mig att det kan vara svårt att kontrollera tandborstningen på 13 ungar...
Citera
2015-05-24, 19:29
Medlem
Citat:
Jag kan också tänka mig att det kan vara svårt att kontrollera tandborstningen på 13 ungar...

Jag kan ibland tycka att det är stressigt att vara ensam med 4 barn men det är ju ingenting jämfört med att ha 13 stycken varav flera är småbarn. Förstår inte riktigt hur man hinner med allt i vardagen när man är så många. Måste ju bli lite av ett projekt bara att få alla vardagliga sysslor att fungera. Tycker mest det verkar stressigt men enligt Mirka är det ju inga större problem.
Citera
2015-05-25, 10:53
Medlem
Ronilles avatar
Citat:

Har vänner som är förskolelärare och de har inga problem med att kontrollera en barngrupp som borstar tänderna. Varför skulle M ha det? Är det ens egna ungar så är man ju än mer noga.

Brukar alltid sätta den här typen av diskussioner till paritet med förskolegrupper. Om förskollelärare kan göra ett kanonbra jobb med 18-22 barn så borde väl en mamma, där man dessutom har en hel annan kärlek till barnen, fixar det galant?

Handlar väl helt enkelt om vanor, rutiner och ett organiserat kaos som faktiskt fungerar. De är hela och rena, har mat på bordet och bo bra.

Vad mer kan man begära?

Dessutom så kan alla oavsett situation, samhällsskikt, sociala arv få en ätstörning. Det behöver inte vara en faktor att man har en stor familj. Mirka om någon är väl en närvaande mamma. Tänk på alla dessa barn som knappt ser sina föräldrar förrän på helgerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in