2014-07-09, 19:49
Medlem
vilka är gröna, har tittat på 2 av dem sidorna en ser lovande ut men de står inget bra om dem..
Citera
2014-07-09, 19:59
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beenz
vilka är gröna, har tittat på 2 av dem sidorna en ser lovande ut men de står inget bra om dem..

Genericlyricas produkt är jämförbar med Pfizers original, men vissa klagar på deras "kundservice" och att de ibland inte levererar. (Jag har dock alltid fått mitt från dem, även om det ibland har dröjt.)

Swepregabalins produkt är inte speciellt potent, men om du löser det i varmt vatten så funkar det bättre. Dock inte jämförbart med riktig Lyrica eller Genericlyricas produkt. Men de levererar alltid fort - en bekant har beställt typ tre gånger och alltid fått sitt efter 1-2 dagar.

På Flugsvamp hittar du riktig Lyrica i kapselform från säljare med goda betyg, dock väldigt dyrt.
Citera
2014-07-09, 20:33
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
De lever i villfarelsen att lyrica inte är beroendeframkallande. Fortfarande. Det är sinnessjukt. Jag blir också väldigt förändrad av lyrica i höga doser, kan bli ganska dryg. Alla känslor blir ju väldigt mycket starkare av det.

Citat:
Det finns inga vetenskapliga bevis för att Lyrica skulle vara beroendeframkallande. Däremot finns det rapporter om missbruk, alltså felaktig användning av läkemedlet.

Det är viktigt att skilja på missbruk och beroende. Många läkemedel med dämpande eller stimulerande effekt på centrala nervsystemet kan missbrukas. Det gäller inte minst smärtstillande och ångestdämpande läkemedel samt sömnmedel. Det handlar här om individer som är missbrukare och letar efter CNS-påverkande droger och säger inget om den beroendeskapande potentialen hos läkemedlet.

/.../

Normal Lyricaanvändning (rätt indikation och dos) medför en mycket liten risk för beroende.

Christina Astrén Eriksson, Kommunikationsdirektör, Pfizer AB

http://www.mynewsdesk.com/se/pfizer/news/fakta-om-lyrica-och-missbruk-66099?view_policy=1

För jävligt alltså. En Lyrica-AT är det värsta som finns.
Citera
2014-07-10, 00:30
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
http://www.mynewsdesk.com/se/pfizer/news/fakta-om-lyrica-och-missbruk-66099?view_policy=1

För jävligt alltså. En Lyrica-AT är det värsta som finns.

Fy fan! Och detta skrivet sent 2013? Är ju helt makalöst. Vilka satar de är, pfizer.. Och visst har de patent på detta väldigt länge? 2018-2022 har jag för mig. Helt sinnessjukt. Skulle gärna se denna idiot genomlida en tung AT på lyrica och säga att det inte är beroendeframkallande.

Finns ju också ett fall (och någon/några till) där en man som ganska länge hade missbrukat pregabalin ganska tungt, fick dille och var helt galen, hade blivit upplockad av polis (tror jag) och körd till sjukhus, han lyckades nämna (tror jag) att han gått CT av någon anledning (därav dille då). När de sedan injicerade pregabalin blev han som vanligt igen. Och ändå har de mage att skriva sådant här.

Detta hände inte Sverige, tror jag. Och vart jag läste det kommer jag tyvärr inte ihåg.
Senast redigerad av Risplockarn 2014-07-10 kl. 00:34.
Citera
2014-07-10, 10:28
Medlem
Citat:
Fy fan! Och detta skrivet sent 2013? Är ju helt makalöst. Vilka satar de är, pfizer.. Och visst har de patent på detta väldigt länge? 2018-2022 har jag för mig. Helt sinnessjukt. Skulle gärna se denna idiot genomlida en tung AT på lyrica och säga att det inte är beroendeframkallande.

Finns ju också ett fall (och någon/några till) där en man som ganska länge hade missbrukat pregabalin ganska tungt, fick dille och var helt galen, hade blivit upplockad av polis (tror jag) och körd till sjukhus, han lyckades nämna (tror jag) att han gått CT av någon anledning (därav dille då). När de sedan injicerade pregabalin blev han som vanligt igen. Och ändå har de mage att skriva sådant här.

Detta hände inte Sverige, tror jag. Och vart jag läste det kommer jag tyvärr inte ihåg.

Fysiskt beroende solklart, och jävligt vanebildande JA! men beroendeframkallande, tvekar jag på möjligtvis folk som tagit häst doser, men jag menar käkar man 10 big mac om dagen blir det nog också ett beroende...man kan bli beroende av precis allt, frågan är hur starkt beroendet är. Har aldrig hört någon som vill ge upp livet pga. Lyrica, däremot heroin har man ju det. Det är en drog med lång avtändning, men det är svårt att fucka upp livet med den medicinen käkar du tex. opiater är risken att pajja sitt liv extremt stor.
Citera
2014-07-10, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Fysiskt beroende solklart, och jävligt vanebildande JA! men beroendeframkallande, tvekar jag på möjligtvis folk som tagit häst doser, men jag menar käkar man 10 big mac om dagen blir det nog också ett beroende...man kan bli beroende av precis allt, frågan är hur starkt beroendet är. Har aldrig hört någon som vill ge upp livet pga. Lyrica, däremot heroin har man ju det. Det är en drog med lång avtändning, men det är svårt att fucka upp livet med den medicinen käkar du tex. opiater är risken att pajja sitt liv extremt stor.

Jag upplever samma totala avsaknad av att vilja leva vidare som vid en sub AT exempelvis när jag tänder av från lyrica, skulle nog vilja påstå att jag tycker lyrican är snäppet värre. Väldigt liknande AT i övrigt.

Svårt att fucka upp livet? Blir jag utan slutar allting att fungera, ALLT, psyket kraschar, kroppen kraschar, sömnen försvinner osv.
Senast redigerad av Huzzlin 2014-07-10 kl. 10:52.
Citera
2014-07-10, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beenz
ändast ätit lurica vid nåt enstaka tillfälle, är 300 mg nånting att börja med ??

300 kan vara fullt tillräckligt beror ju lite på såklart.
Citera
2014-07-10, 13:48
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:

Ja, jag har själv märkt, när jag har gått CT från att ha rört mig mellan 6-9g/dag att jag nästan blir gränspsykotisk. Det är inte bara det att jag får en massa ångest; verkligheten blir förändrad på ett svårförklarligt sätt. Jag får konstiga tvångstankar, mardrömmar och väldigt konstiga tankegångar.

Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Du håller med om att pregabalin både skapar ett psykiskt och fysiskt beroende, men ändå inte är beroendeframkallande?

För mig kretsar mitt liv runt min tillgång till Lyrica. Nu har jag förvisso inte haft ont om Lyrica på 1½ år och har således sluppit att tända av, men om min Lyrica plötsligt skulle försvinna så skulle detta hända:

Citat:
Ursprungligen postat av Huzzlin
Jag upplever samma totala avsaknad av att vilja leva vidare /.../

Svårt att fucka upp livet? Blir jag utan slutar allting att fungera, ALLT, psyket kraschar, kroppen kraschar, sömnen försvinner osv.
Citera
2014-07-10, 16:47
Medlem
Vet någon här hur det funkar om man ska utomlands (EU)? kan man ta med kapslar i handbagaget utan att de ska öppna och kolla? ska bort om ca 2 månader.
Citera
2014-07-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ja, jag har själv märkt, när jag har gått CT från att ha rört mig mellan 6-9g/dag att jag nästan blir gränspsykotisk. Det är inte bara det att jag får en massa ångest; verkligheten blir förändrad på ett svårförklarligt sätt. Jag får konstiga tvångstankar, mardrömmar och väldigt konstiga tankegångar.

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Du håller med om att pregabalin både skapar ett psykiskt och fysiskt beroende, men ändå inte är beroendeframkallande?

För mig kretsar mitt liv runt min tillgång till Lyrica. Nu har jag förvisso inte haft ont om Lyrica på 1½ år och har således sluppit att tända av, men om min Lyrica plötsligt skulle försvinna så skulle detta hända:

Får känslor av skam och skäms extremt över små saker som hänt flera år sedan under AT's, har världens självförtroende i vanliga fall, men under lyrica AT's är jag fan rädd för allt, så jävla känslig för ljud osv osv. listan kan göras extremt långt.

Vi har det fan inte lätt! haaha, Men man ska inte klaga, 1200mg lyra nu
Citera
2014-07-10, 22:41
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzlin
Får känslor av skam och skäms extremt över små saker som hänt flera år sedan under AT's, har världens självförtroende i vanliga fall, men under lyrica AT's är jag fan rädd för allt, så jävla känslig för ljud osv osv. listan kan göras extremt långt.

Vi har det fan inte lätt! haaha, Men man ska inte klaga, 1200mg lyra nu

Exakt - jag är fan kungen av Stockholm när jag tar min Lyrica som "jag ska" (min egen ordination, dubbelt så hög som läkarens). Men utan, jag då går det fan åt helvete med allt.

Någon gång ska jag knåpa ihop en Lyrica-AT-tråd med lite tips, lol. (Förutsatt då att man har möjlighet att få tag på narkotikaklassade preparat som bensodiazepiner/opioider, annars är man fett körd.)
Citera
2014-07-10, 22:46
Medlem
Citat:
Exakt - jag är fan kungen av Stockholm när jag tar min Lyrica som "jag ska" (min egen ordination, dubbelt så hög som läkarens). Men utan, jag då går det fan åt helvete med allt.

Någon gång ska jag knåpa ihop en Lyrica-AT-tråd med lite tips, lol. (Förutsatt då att man har möjlighet att få tag på narkotikaklassade preparat som bensodiazepiner/opioider, annars är man fett körd.)

jag är ganska så påverkad av både alkohol och 1200mg lyrica efter ett mindre uppehåll men

Skulle väl säga att med hjälp av benz och sub alternativt lågdos lyrica+sub om man börjar få slut på tabbar.

Dock är jag inte sån, brukar köra tills dom är slut sen är det knas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in