Citat:
Ursprungligen postat av
Risplockarn
Fy fan! Och detta skrivet sent 2013? Är ju helt makalöst. Vilka satar de är, pfizer.. Och visst har de patent på detta väldigt länge? 2018-2022 har jag för mig. Helt sinnessjukt. Skulle gärna se denna idiot genomlida en tung AT på lyrica och säga att det inte är beroendeframkallande.
Finns ju också ett fall (och någon/några till) där en man som ganska länge hade missbrukat pregabalin ganska tungt, fick dille och var helt galen, hade blivit upplockad av polis (tror jag) och körd till sjukhus, han lyckades nämna (tror jag) att han gått CT av någon anledning (därav dille då). När de sedan injicerade pregabalin blev han som vanligt igen. Och ändå har de mage att skriva sådant här.
Detta hände inte Sverige, tror jag. Och vart jag läste det kommer jag tyvärr inte ihåg.
Ja, jag har själv märkt, när jag har gått CT från att ha rört mig mellan 6-9g/dag att jag nästan blir gränspsykotisk. Det är inte bara det att jag får en massa ångest; verkligheten blir förändrad på ett svårförklarligt sätt. Jag får konstiga tvångstankar, mardrömmar och väldigt konstiga tankegångar.
Citat:
Ursprungligen postat av
ImovaneKungen
Fysiskt beroende solklart, och jävligt vanebildande JA! men beroendeframkallande, tvekar jag på möjligtvis folk som tagit häst doser, men jag menar käkar man 10 big mac om dagen blir det nog också ett beroende...man kan bli beroende av precis allt, frågan är hur starkt beroendet är. Har aldrig hört någon som vill ge upp livet pga. Lyrica, däremot heroin har man ju det. Det är en drog med lång avtändning, men det är svårt att fucka upp livet med den medicinen käkar du tex. opiater är risken att pajja sitt liv extremt stor.
Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Du håller med om att pregabalin både skapar ett psykiskt och fysiskt beroende, men ändå inte är beroendeframkallande?
För mig kretsar mitt liv runt min tillgång till Lyrica. Nu har jag förvisso inte haft ont om Lyrica på 1½ år och har således sluppit att tända av, men om min Lyrica plötsligt skulle försvinna så skulle detta hända:
Citat:
Ursprungligen postat av
Huzzlin
Jag upplever samma totala avsaknad av att vilja leva vidare /.../
Svårt att fucka upp livet? Blir jag utan slutar allting att fungera, ALLT, psyket kraschar, kroppen kraschar, sömnen försvinner osv.