2014-07-08, 18:26
Medlem
thegodalmightys avatar
Hur lång tid tar det innan man känner av lyrica atn?
Citera
2014-07-08, 18:28
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegodalmighty

Hänger ju rätt mycket på hur mycket, och hur länge man tagit.
Citera
2014-07-08, 18:30
Medlem
thegodalmightys avatar
6-900 om dan ~2 veckor
Citera
2014-07-09, 02:46
Medlem
Nu har polaren fått en snetändning igen av lyrican. Han tar bara kring 300mg,glad och positiv. Vi sitter och snackar,och jag råkar nämna nåt känsligt. En bagatell eg. Då tänder han till som fan och börjar skrika att han har ångest och ska ta livet av sig.
En släkting till han,70år gammal,får den mesta skiten. Han säger inte snälla ord till den stackars 70-åringen..

Vad fan blir han så här för????!!!
Har frågat tidigare här på tråden. Övermedicinerad? Fel meds? (Gått på benso 10år tidigare) Har aldrig hört att lyrica kan bli så här.
Fattar ingeting. Vi går på äggskal....
Citera
2014-07-09, 04:46
Medlem
Tjo!

Att kaffe boostar lyrican är det ju ett jäkla snack om, o jag håller väll med till viss del
Jag antar att det är det centralstimulerande koffeinet som fixar boosten?
Hur skulle det då vara att boosta med ett något litet starkare CS(halv kasst tjack)
I mindre rimliga doser?

Min andra fråga har jag länge funderat på, så nu droppar jag den här i hopp om att någon kunnig ger mig ett bra svar

- jag styrketränar en hel del och använder mig mycket utav BCAA-aminosyror. (Känt att ta under träningen, då det går direkt ut i blodet utan smältas ner i magsäcken)

Vilken effekt hade det blivit om jag blandar ut lyrican i BCAA't istället för t.ex kaffet? Snabbare påslag?
Citera
2014-07-09, 05:26
Medlem
Dreadwizs avatar
Tjenare, käkade runt 3g svamp tidigare idag och har nu tagit 300mg lyrica och 250mg tramadol.
Är det någon fara med denna combon eller är det helt lungt?

MVH
Citera
2014-07-09, 12:18
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegodalmighty

Du går in i abstinens ungefär 24 timmar efter din sista återdosering. Därefter blir det värre och värre tills dess att pregabalinet är helt ute ur ditt system - detta tar ungefär 90 timmar. Då har du nått din "peak"; AT:n blir bara lindrigare fr.o.m. nu, men det är en väldigt långsam process.

Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Nu har polaren fått en snetändning igen av lyrican. Han tar bara kring 300mg,glad och positiv. Vi sitter och snackar,och jag råkar nämna nåt känsligt. En bagatell eg. Då tänder han till som fan och börjar skrika att han har ångest och ska ta livet av sig.
En släkting till han,70år gammal,får den mesta skiten. Han säger inte snälla ord till den stackars 70-åringen..

Vad fan blir han så här för????!!!
Har frågat tidigare här på tråden. Övermedicinerad? Fel meds? (Gått på benso 10år tidigare) Har aldrig hört att lyrica kan bli så här.
Fattar ingeting. Vi går på äggskal....

Jag känner igen detta, men då bara med en bekant som också har diagnosen borderline och bipolär typ 2. Lyrican gör en känslomässigt "påtänd", eller "överaktiv", och folk som har affektiva diagnoser tenderar att inte klara av pregabalinets effekt. Lyrica är inte en bensodiazepin och det är viktigt att komma ihåg. (Det bör tilläggas att min bekant som jag nämner tog Lyrica i russyfte, d.v.s. i högre doser.)
Citera
2014-07-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros

Jag känner igen detta, men då bara med en bekant som också har diagnosen borderline och bipolär typ 2. Lyrican gör en känslomässigt "påtänd", eller "överaktiv", och folk som har affektiva diagnoser tenderar att inte klara av pregabalinets effekt. Lyrica är inte en bensodiazepin och det är viktigt att komma ihåg. (Det bör tilläggas att min bekant som jag nämner tog Lyrica i russyfte, d.v.s. i högre doser.)

Där kanske vi har svaret. Polaren har nämligen diagnoserad borderline.

Hur fan kan läkaren envisas med att lyrican är den rätta medicinen åt han....??!!
Citera
2014-07-09, 16:27
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Där kanske vi har svaret. Polaren har nämligen diagnoserad borderline.

Hur fan kan läkaren envisas med att lyrican är den rätta medicinen åt han....??!!

De lever i villfarelsen att lyrica inte är beroendeframkallande. Fortfarande. Det är sinnessjukt. Jag blir också väldigt förändrad av lyrica i höga doser, kan bli ganska dryg. Alla känslor blir ju väldigt mycket starkare av det.
Citera
2014-07-09, 18:25
Medlem
JerkZs avatar
Just stoppat i mig 900mg och har ett sexpack folkisar som väntar i kylen. Hoppas på en mysig kväll
Citera
2014-07-09, 18:32
Medlem
nån som vet vart man kan beställa lyrica?
Citera
2014-07-09, 18:45
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beenz
nån som vet vart man kan beställa lyrica?

http://swepregabalin.net/

http://genericlyrica.org

Flugsvamp: (FB) Flugsvamp - Som SR inrikes TOR

Sluta spamma tråden nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här