Citat:
Ursprungligen postat av Tangorabatt
Ofta vill läkaren att du ska vara ren ifrån Benzo innan du börjar med Lyrica. Iallfall har det varit så med alla jag har hört med som börjat med Lyrica.
Jag har just fått Lyrica utskrivet för att kombinera med Xanor Depot 1mg x 2 dagligen till en början för att senare trappa ner Xanoren som jag haft i något år nu.
Första intrycket är att känslan liknar Xanor/Sobril/övriga bensodiazepiner väldigt mycket. Har provat att vara utan Xanor i ett par dagar nu, och i vanliga fall skulle jag klättra på väggarna, men i går kväll somnade jag framför teven utan sömntabletter (behöver vanligen 2x7.5mg Imovane + 1x10mg Stilnoct för att somna, och utan det brukar jag inte kunna somna över huvud taget).
Har dock läst en hel del på amerikanska forum om människor som råkat ut för otrevliga bieffekter, och då främst viktökning genom vätskebindande. Jag har bara tagit Lyrica ett par dagar, så jag kan inte uttala mig om några biverkningar ännu. Kan dock återkomma efter ett par veckor med en mer utförlig granskning, då jag ska träffa min läkare om ett par veckor för uppföljning. Har jag fått några biverkningar ska Lyrica sättas ut och jag får återgå till Xanor utan att trappa ner den.