2006-12-31, 18:34
Medlem
http://www.flashback.org/showthread.php?t=389173
Citera
2006-12-31, 18:44
Medlem
Mjo fast nu sa inte den tråden så jättemycket om varken effekter, dosering, blandning med alkohol eller personliga erfarenheter.
Citera
2006-12-31, 18:57
Medlem
Det har du iofs rätt i, men du kunde ha sökt och skrivit i den t.ex
Citera
2007-01-01, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetInzide
Jag har kommit över ett paket lyrica och undrar om de går att flumma på.
Ifall de går att flumma på, vilken mänd ska man ta, och går de att blanda med alkohol? Vad blir effekterna.
Tack för svar.

EDIT: Aktiva ämnet är pregabalin.

Hej jag fick Lyrica utskrivet av min doktor 150mg och först gången jag tog den så blev jag så yr att jag ramla och det höll i sig ca 5 timmar fick även berusningskänsla så om du gillar sånt så ta en tablett men det var det värsta jag varit med om aldrig mer!
Citera
2007-01-01, 13:20
Medlem
Okej. Jag blandade 350 mg tillsammans med starköl inatt och det hände inget alls. Ja... mer än att jag blev full då.
Citera
2007-02-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangorabatt
Ofta vill läkaren att du ska vara ren ifrån Benzo innan du börjar med Lyrica. Iallfall har det varit så med alla jag har hört med som börjat med Lyrica.

Jag har just fått Lyrica utskrivet för att kombinera med Xanor Depot 1mg x 2 dagligen till en början för att senare trappa ner Xanoren som jag haft i något år nu.

Första intrycket är att känslan liknar Xanor/Sobril/övriga bensodiazepiner väldigt mycket. Har provat att vara utan Xanor i ett par dagar nu, och i vanliga fall skulle jag klättra på väggarna, men i går kväll somnade jag framför teven utan sömntabletter (behöver vanligen 2x7.5mg Imovane + 1x10mg Stilnoct för att somna, och utan det brukar jag inte kunna somna över huvud taget).

Har dock läst en hel del på amerikanska forum om människor som råkat ut för otrevliga bieffekter, och då främst viktökning genom vätskebindande. Jag har bara tagit Lyrica ett par dagar, så jag kan inte uttala mig om några biverkningar ännu. Kan dock återkomma efter ett par veckor med en mer utförlig granskning, då jag ska träffa min läkare om ett par veckor för uppföljning. Har jag fått några biverkningar ska Lyrica sättas ut och jag får återgå till Xanor utan att trappa ner den.
Citera
2007-02-24, 00:57
Medlem
Be_Reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritspipan
Man hör inte så mycket om just Lyrica här, men är det någon som käkar eller har käkat detta?

Jag ska nämligen få mitt recept i slutet på veckan och ska då börja käka det dagligen och se hur det funkar, går allt bra så är det planerat att jag ska fortsätta med det. Det är ju ett ganska nytt läkemedel men om det är någon som har käkat det så är jag tacksam för minsta lilla info (ja, jag har kollat fass osv.)

Jag ska käka det mot smärta + nedstämdhet och ångest som till stor del beror på smärtan. Lyrica låter helt klart som ett nytt lovande läkemedel...

fick lyrica utskrivet mot nervsmärtor men dom hjälpte inte mkt..däremot drog jag i mig 400mg och jävlar vad det slog...sov 12 tim i sträck när jag sen vaknade va jag helt borta..precis som om man tatt en massa E..var vaken en timme ungefär sen sov jag hela dagen typ 5-6 timmar till..när jag sen klev upp var jag fortf lika borta..bästa ruset någonsin..hur glad som helst,jävligt yr och flummig...men det va verkligen ett härligt rus..höll i sig runt ett dygn från de att jag tog dom 400mg...man blev fullständigt obrydd och enbart glad och riktigt yr...på en del utländska drogforum e det många som gillar lyrica,dom jämför ruset med ghb och E har jag läst..
Citera
2007-02-24, 11:35
Medlem
TomiXs avatar
Jag har personligen lyrica, vettefan om man kan bli bäng på den medicinen inte jag ivartfall, har provat i doser innan också då jag inte gick på det dagligen (cirka 600mg på en gång kanske) och kände inget speciellt.

Ta det lugnt där ute på fältet, jag tappade känslan i ena stortån när jag gick på för stora doser Neurontin dagligen ett tag. Och nej jag har inte fått känslan tillbaka...
Citera
2007-02-26, 17:33
Bannlyst
Neurontin-skit

Jag fick tag på en karta Neurontin 500mg och efter att ha tryckt i mig halva kartan så kände jag´ett skit så jag tryckte i mig resten men inte fan fick jag nåt "rus"
Citera
2007-02-28, 12:52
Bannlyst
Kan man säga att lyrica boostar metadon. isf hur gör jag det bäst
Citera
2007-03-01, 06:02
Medlem
cancer224s avatar
Neurontin...njaeä...

Fick möjlighet till en karta med 10 st 500mg. (tror jag det var). Hade läst på FB att det var en kanonmedicin att "flumma" på. Började med att trycka i mig 3 st. Hände inget. Tog 3 till och väntade nån timme men kände ingen som helst verkan, kanske lite det där med synen och lite,lite svårare med balansen. Lika bra att dra i sig resten tänkte jag och det gjorde jag men ingen nämnvärd effekt. De ska visst vara bra om man har diabetes och diabetes-smärtor i benen. Hjälper min far mot det i alla fall så det är ju bra. Men Lyrica, det lät spännande. Men som vanligt så finns det väl inte en enda läkare i sverige som skriver ut sån "farlig" medicin. Förmyndarsamhälle!
Citera
2007-03-08, 01:11
Bannlyst
Är de nå knas att äta tex Tramadol om man äter Lyrica?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in