2006-09-04, 17:20
Bannlyst
Lyrica... Oopps

Såg att det fanns en Lyrica-thread som var ny... hade inte märkt tidigare, jag känner mig lite påverkad, såg bara dom äldre... som jag inte tyckte var tillräckliga... går visst inte att radera tråden. Tack hej

Vet att det finns andra lyrica-trådar men jag känner mig tvungen att öppna en till. Fick 150mg/dag Lyrica utskrivet mot GAD idag och jag måste säga att jag är helt lyrisk. Brukar småskratta åt placebo ligan som säger att dom blivit höga på en karta voltaren eller får CEV's på 10mg Stesolid men fan den här icke beroendeframkallande medicinen funkar ju bättre än 20mg Sobril! (Vill inte överdriva därför drog jag till med Sobril men fan känns bättre än så!). Ångesten är helt borta! Fantastiskt. Undrar om det fortsätter så här...
Citera
2006-09-04, 17:58
Medlem
GaiNs avatar
Hänvisar till de redan existerande diskussionerna kring detta.

*Klick*
/moderator
Citera
2006-09-07, 21:51
Medlem
Lyrica dos?

Vad jag har förstått av tidigare trådar så finns det i alla fall en del som lyckas uppnå ruseffekter av lyrica.
Vilken lycka tänker jag då, men då är frågan...
hur många mg kan vara en bra dos för att uppnå någon slags eufori eller liknande?
Citera
2006-10-09, 11:21
Medlem
Lyrica

Någon som har någon erfarenhet av det?
Jag läste något om det på en annan tråd men hittar inte den nu.
Är det någon som man så at säga "kan ha kul på"?
Tacksam för svar
/lappan
Citera
2006-10-09, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lapaloma
Någon som har någon erfarenhet av det?
Jag läste något om det på en annan tråd men hittar inte den nu.
Är det någon som man så at säga "kan ha kul på"?
Tacksam för svar
/lappan

har det utskrivet. får 150mg morgon, 150mg kväll.

började med 150mg till morgonen, första gången jag tog det så blev jag pirrig och upprymd, glad typ, lite pratig...
Citera
2006-10-09, 17:01
Medlem
Ok, ja, jag blir lite skön i huvudet, men jag vet inte om
det bara är tack vare tradolan, eller så är det en kombination
som är riktigt bra.
Citera
2006-10-18, 08:46
Bannlyst
The Mother of all Lyrica-tråd!

Hittade ingen renodlad tråd om Lyrica (inte Neurotonin).
Som jag förstått verkar denna i GABB-området i hjärnan, inte GABA som benzo gör.
Kan någon förklara närmare för mig vad GABB är och gör för någonting?

Går det att flumma på Lyrica och vad är marknadspriset på dem? Jag har hört att dom "levereras" oftast i 150 mgs tabletter.

Tänkte svälja ner några idag, kan jag vänta mig några flummiga effekter eller är det som vanligt: "Svårt att tala rent, seg i huvudet" med mera.

Tacksam för svar.
Citera
2006-10-18, 09:28
Bannlyst
Det var t.o.m. 75 mgs-tabletter jag fick. Vad fan har jag för användning av dessa. När jag läser i bipacksedeln finns det inget som pekar mot minskad ångest eller panik. Jävla ruttet alltså. Blir nog en vända till psyk snart igen.
Citera
2006-10-18, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av berraberra
Det var t.o.m. 75 mgs-tabletter jag fick. Vad fan har jag för användning av dessa. När jag läser i bipacksedeln finns det inget som pekar mot minskad ångest eller panik. Jävla ruttet alltså. Blir nog en vända till psyk snart igen.

dom hjälper något otroligt mot min ångest. dom hjälper mot generell ångest syndrom. jag har fortfarande ångest över min livssituation, men den "onormala" ältande ångesten för idiotiska saker som kunde pågå 6h för att sedan bytas ut av något helt annat är borta.

bli hög på den? första dagen jag tog den så var det 150mg på en gång och då kände jag mig lite småmysig, men det försvann redan dagen efter... nu ligger jag på 450mg om dagen. det är en fantastisk medicin som hjälper mot GAD-ångest. den hjälper antagligen inte mot "vanlig" mer rationell ångest.
Citera
2006-11-19, 17:50
Medlem
Tjacktorskens avatar
Dem hjälper jävligt mycket mot min antisociala syn på att vara ute bland människor. Har dessvärre käkat upp åt helvete för många så nu har jag ingen medicin på 3 veckor, men det är ju såklart mitt eget fel och mitt tjackpundiga jags idiotiska påhitt..
Citera
2006-11-19, 19:53
Medlem
SinCitys avatar
Angående Lyrica så undrar jag huruvida man kan ta den som ersättning för benso dvs. att inte äta den kontinunerligt varje dag likt SSRI? Jag har för mig jag har läst att man kan ta den vid behov likt benso utan större biverkningar, men hur ligger det till egentligen? Hänvisa gärna till artiklar jag kan lämna till min läkare som vidhåller att det är kontinuerlig behandling som gäller. När jag fick Neurontin utskrivet av en annan läkare så skrevs det ut på grunden att jag skulle ta den vid behov och jag blir därför förvånad när min ordinarie läkare vägrar skriva ut den för att ta vid behov...
Citera
2006-12-31, 18:22
Medlem
Lyrica

Jag har kommit över ett paket lyrica och undrar om de går att flumma på.
Ifall de går att flumma på, vilken mänd ska man ta, och går de att blanda med alkohol? Vad blir effekterna.
Tack för svar.

EDIT: Aktiva ämnet är pregabalin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in